ساعت سوئیسی یا ساعت ژاپنی؟

دو کشور سوئیس و ژاپن در صنعت ساعت سازی به شهرت زیادی در جهان رسیده اند. ساعت مچی های ساخت این کشور ها هر کدام دارای ویژگی هایی هستند که آنها را از یکدیگر متمایز می کند! شما باید با توجه به ویژگی هایی که از یک ساعت می خواهید تصمیم بگیرید یک ساعت سوئیسی می خواهید یا به دنبال یک ساعت ژاپنی هستید! برای آشنایی با ویژگی های ساعت های سوئیسی و ژاپنی این مقاله را بخوانید.

ویژگی های ساعت های سوئیسی

در سراسر جهان شهرت ساعت مچی های ساخت سوئیس بی نظیر است. دانش و تخصص، کیفیت بی عیب و نقص، زیبایی، نوآوری فنی و بسیاری موارد دیگر از ویژگی های آن هاست. نمی توان این واقعیت را انکار کرد که بدون شک بهترین ساعت ها سوئیسی هستند. با نگاه کردن به برند هایی مثل رولکس، امگا، پتک فیلیپ و … می توان فهمید سوئیس بهترین ساعت ساز ها را در جهان دارد و دارای یک تاریخچه طولانی در ساعت سازی است. ساعت ها باید شرایط خاص و دقیق داشته باشند تا بتوانند به عنوان ساخت سوئیس طبقه بندی شوند.

سوئیسی ها به دلیل مهارت ها و هنر ساعت سازی که اغلب ساعت های بسیار گران قیمت تولید می کنند، مشهور هستند. نوشته ساخت سوئیس ساعت لزوما به معنای ساخت صد در صد ساعت در سوئیس نیست. بلکه در واقع نشان دهنده این است که ساعت از استانداردهای با کیفیت بالا در قالب قانون علامت تجاری سوئیس برخوردار است و بدین ترتیب کیفیت بالای ساخت و عملکرد فوق العاده آنها تضمین می شود. برای اینکه یک ساعت، سوئیسی در نظر گرفته شود، حداقل ۶۰٪ از هزینه های تولید باید در سوئیس حاصل شود، البته شرایط دیگری هم برای اینکه یک ساعت سوئیسی در نظر گرفته شود وجود دارد! یکی از دلایل محبوبیت ساعت مچی برند های سوئیسی داشتن سابقه طولانی و تاریخچه غنی همراه با موانع و استقامت آنهاست. سوئیس را می توان بلند پرواز ترین و مصمم ترین کشور در این زمینه دانست.

ساعتهای سوئیسی جذابیت جادویی برای بسیاری از افراد را دارد. آنها حاضرند هزینه زیادی بابت این ساعت ها بپردازند در حالیکه می توان یک ساعت چینی را با قیمت ناچیز خرید! چه چیزی باعث می شود ساعت های ساخت سوئیس تا این حد وسوسه بر انگیز باشند؟


برای مشاهده و خرید ساعت های سوئیسی کلیک کنید


کیفیت ساعت مچی سوئیسی

یکی از دلایل محبوبیت ساعت های سوئیسی کیفیت و دوام بالای آنهاست. شما فقط یک ساعت سوئیسی نمی خرید تا بدانید ساعت چند است! ساعتهای ساخته شده سوئیس برای ماندگاری طراحی شده اند. ساعت مچی یک اکسسوری که برای مد خریداری شود نیست، یک ساعت خوب می تواند برای چندین نسل باقی بماند. متریال با کیفیت ساعت های ساخت سوئیس را از اکثر برند های دیگر متمایز می کند.

ویژگی ظاهری ساعت مچی سوئیسی

در کنار کیفیت و ساخت عالی ساعت های سوئیسی ظاهر فوق العاده ای دارند. برای طراحی زیبا و نوآورانه ساعت های سوئیسی بسیار تلاش می شود. همچنین در بسیاری از ساعت های ساخت سوئیس به دلیل استفاده از مواد مرغوب و گران قیمت دارای ظاهری لوکس هستند. وقتی صحبت از زیبایی بی عیب و نقص می شود، سوئیسی ها هنوز رقیبی ندارند!

قیمت ساعت مچی سوئیسی

همان طور که مشخص است با ویژگی هایی که در مورد ساعت های سوئیسی گفته شد، قیمت این ساعت ها معمولا بالا و در مواردی بسیار بالا است. با این حال همه ساعت های ساخت سوئیس آنقدرها هم قیمت عجیب و غریبی ندارند. برخی از برند های سوئیسی وجود دارند که از ساعتهای اسپرت تا کلاسیک قیمت های نسبتا مناسب و متوسطی دارند! برای آشنایی با برند هایی که ساعت هایشان در سوئیس ساخته می شود روی این لینک کلیک کنید.

 

ویژگی های ساعت های ژاپنی

در کنار سوئیس، ژاپن نیز در ساعت سازی به شهرت زیادی رسیده است. ساعت های ژاپنی از بسیاری جهت ها موفق عمل کرده اند و توجه مردم جهان را به خود جلب کرده اند و با ساعت های سوئیسی در رقابت هستند. برند ژاپنی سیکو اولین ساعت کوارتز جهان، سیکو استرون را در ۱۹۶۹ معرفی کرد. در آن زمان این تهدید بزرگی برای ساعت های سوئیسی به شمار می آمد. برند هایی مثل سیکو، سیتیزن، کاسیو و … جزو برند های محبوب و بزرگ ژاپنی هستند که همواره بهترین هارا در هر زمینه ارائه می دهند.


برای مشاهده و خرید ساعت های ژاپنی کلیک کنید


کیفیت ساعت های ژاپنی

معمولا ساعت های ژاپنی تمرکز بیشتری بر روی نوآوری در فناوری برای بهترین عملکرد دارند و معمولا به دنبال کاربردی بودن هستند. این ساعت ها از قابلیت اطمینان و دوام بالایی نیز برخوردار هستند. محکم ترین و سخت ترین و دقیق ترین ساعت ها را می توانید در ساعت های ژاپنی پیدا کنید.  کیفیت بسیاری از ساعت های ژاپنی از برند های بزرگ واقعا بالاست و می توانید مطمئن باشید سالیان سال می توانید بدون هیچ مشکلی از آنها استفاده کنید.

قیمت ساعت های ژاپنی

همان طور که می دانید به طور کلی قیمت ساعت ژاپنی پایین تر از ساعتهای سوئیسی است. معمولا ساعت های ژاپنی علاوه بر کیفیت بالایی که دارند دارای قیمت های مقرون به صرفه هستند. البته برخی برند های ساعت ژاپنی مانند گرند سیکو (گرند سیکو یک برند لوکس است که  در سال ۲۰۱۷تصمیم گرفته شد به عنوان یک برند لوکس و مستقل و جداگانه از سیکو معرفی شود) دارای قیمت های بالایی هستند. در میان ساعت های برند های ژاپنی می توانید ساعت هایی با قیمت پایین تر و با کیفیت عالی که توانایی رقابت با ساعت های سوئیسی را دارند پیدا کنید. برای آشنایی با  ۴ برند برتر ساعت ژاپنی روی این لینک کلیک کنید.

در پایان

پاسخ به این سوال که ساعت های ژاپنی بهتر هستند یا سوئیسی آسان نیست و هر کدام مزایا و معایبی دارند! در حالی که بسیاری از علاقه مندان ساعت، ساعت های سوئیسی را برتر می دانند، اما این باعث نمی شود که به ساعت های ژاپنی کمتر توجه کنیم! پاسخ این سوال بستگی به این دارد که برای چه کاربردی به دنبال ساعت هستید. ساعت های سوئیسی از نظر مهارت و دانش و تاریخچه ساعت سازی بهترین هستند. در مقابل ژاپنی ها ویژگی های منحصر به فردی را برای ساعت ها ارائه می دهند و بیشتر به دنبال کاربردی بودن هستند. پس برای پاسخ به سوال ساعت سوئیسی یا ژاپنی با توجه به این مقاله و ویژگی های هر کدام، خودتان تصمیم گیرنده نهایی خواهید بود!

 

مطالب مرتبط

معرفی برند های ساعت سوئیسی

معرفی ۴ برند برتر ساعت ژاپنی

برند های معروف ساعت مچی و کشور سازنده آن را بشناسید‍!

 

 

امتیاز دهید
نوشته ایجاد شد 71

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط

متنی که میخواهید برای جستجو وارد کرده و دکمه جستجو را فشار دهید. برای لغو دکمه ESC را فشار دهید.

بازگشت به بالا
×