مناسب ترین ساعت ها برای کوهنوردی و طبیعت گردی

یک ساعت پیاده‌روی خوب نه تنها زمان و تاریخ را نشان می‌دهد، بلکه اطلاعات مهمی را برای ماجراجویی‌های خارج از منزلتان مانند ارتفاع، موقعیت مکانی، فشار هوا، زمان طلوع/غروب خورشید و غیره در اختیار شما قرار می‌دهد. این می‌تواند به شما در جهت‌یابی، برنامه‌ریزی و پیش‌بینی آب و هوا کمک کند. ابزارهای متفاوتی برای ایمنی هرچه بیشتر شما در ماجراجویی و سفرتان وجود دارد که یکی از بهترین و پرکاربرد ترین آن ها ساعت مچی می باشد. همان طور که می دانید ساعت ها نیاز به حجم زیادی ندارند و همیشه روی مچ شما قابل دسترس هستند و علاوه بر زیبا تر کردن استایل شما به حفظ ایمنی شما کمک می کند. در این مقاله با انواع ساعت های مناسب کوهنوردی و طبیعت گردی و قابلیت آن ها آشنا خواهیم شد.

مهم ترین ویژگی ساعت های طبیعت گردی

یک ساعت پیاده روی باید ویژگی هایی فراتر از یک ساعت معمولی داشته باشد. مهم ترین ویژگی هایی که هر ساعت پیاده روی باید داشته باشد فشارسنج، ارتفاع سنج و قطب نما است.

فشارسنج

تغییرات فشار اتمسفر را تشخیص می دهد و بنابراین به شما امکان می دهد آب و هوا را به راحتی پیش بینی کنید.

ارتفاع سنج

به شما نشان می دهد که چقدر بالاتر از سطح دریا هستید و بر اساس فشار هوا یا داده های GPS است. ارتفاع سنج GPS بسیار دقیق تر از ارتفاع سنج فشارسنج است و نیازی به کالیبراسیون ندارد. ویژگی ارتفاع سنج برای ناوبری مفید است – اگر بدانید که چقدر از سطح دریا بالاتر هستید، پیدا کردن مکان خود روی نقشه آسان تر است.

قطب نما

چهار جهت اصلی (شمال، شرق، جنوب و غرب) را به شما نشان می دهد و همچنین برای ناوبری بسیار مهم است. با ویژگی قطب نما و یک نقشه مناسب، می توانید به راحتی جهت یابی را برای تعیین موقعیت فعلی خود انجام دهید.

دماسنج

برخی از ساعت‌های پیاده‌روی نیز مجهز به دماسنج هستند که در سفرهای چند روزه مفید است. برای مثال می‌توانید دمای بیرون از چادر را اندازه بگیرید تا قبل از اینکه دوباره در مسیر قرار بگیرید، لباس‌هایتان را لایه‌بندی کنید. با این حال، مهم است که توجه داشته باشید که دماسنج معمولاً زمانی که ساعت روی مچ شما نباشد، دما را با بیشترین دقت اندازه گیری می کند، زیرا گرمای بدن شما در این مورد بر اندازه گیری ها تأثیر می گذارد.

ماندگاری

ساعت‌های مخصوص کوهنوردی و طبیعت گردی معمولا دارای قاب‌های محکم و بند‌های بسیار بادوام هستند. برخی از ساعت‌ها به لنزهای شیشه‌ای یاقوت کبود برای افزایش مقاومت در برابر خراش در مقایسه با عدسی‌های کریستال معدنی رایج‌تر مجهز هستند. با این حال، ساعت هایی با لنزهای شیشه ای یاقوت کبود نیز به طور قابل توجهی گران تر هستند.

GPS

یک ساعت GPS به شما امکان می دهد فورا مختصات مکان فعلی خود را دریافت کنید. علاوه بر این، همچنین می تواند سرعت، مسافت، صعود، فرود و سایر اطلاعات مبتنی بر GPS را نشان دهد.

مانیتور ضربان قلب

بسیاری از ساعت های پیاده روی نیز ضربان قلب را نشان داده و ثبت می کنند. بهترین ساعت‌های پیاده‌روی دارای نمایشگر ضربان قلب مبتنی بر مچ هستند. ویژگی مانیتور ضربان قلب در سفرهای پیاده‌روی حائز اهمیت است زیرا به شما امکان می‌دهد در طول پیاده‌روی سرعت خود را ثابت نگه دارید.

ساعت مچی مردانه‌ی کاسیو Casio زیرمجموعه‌ی Protrek

کاسیو پروترک (PRO TREK) یکی از زیر مجموعه های جذاب و کاربردی برند ژاپنی و محبوب کاسیو است. این ساعت مچی برای کسانی است که طبیعت گردی و فعالیت در فضای باز را دوست دارند. ساعت های کاسیو پروترک (PRO TREK)، بسیار کاربردی و دارای فناوری پیشرفته هستند. از این مجموعه می توان برای طبیعت گردی، کوه نوردی، ماهی گیری و… استفاده کرد. این مجموعه با اندازه گیری دقیق جهت ها و مسیرها، فشار هوا، دما و ارتفاعات و با اضافه کردن شارژ خورشیدی و زمان کنترل شده توسط رادیو برای اطمینان از دقت زمان در مکان های مختلف جهان مناسب چنین فعالیت هایی هستند. از جمله ویژگی ساعت های  کاسیو پروترک (اتصال به تلفن هوشمند، شارژ خورشیدی، نمایش زمان طلوع و غروب خورشید، روشنایی خودکار، کنترل رادیویی، دسترسی هوشمند و….) می باشد. برای خرید ساعت مناسب کوهنوردی و طبیعت گردی پیشنهاد می کنیم از برند عالی و کار بلد کاسیو پروترک دیدن فرمایید.

 

کاسیو پروترک PRG-240-1

کاسیو (PRG-240-1) قاب چرخشی برای کار آسان، حتی در هنگام پوشیدن دستکش، شکل متفاوتی دارد. حروف بزرگی که شمال، جنوب، شرق و غرب را نشان می‌دهند برای خواندن آسان رنگی هستند. دکمه های جهت، فشارسنج و ارتفاع اختصاصی دسترسی آسان را فراهم می کنند. همچنین دارای مقاومت در برابر آب تا عمق ۱۰۰ متر می باشند. دارای شیشه محافظ صفحه از جنس معدنی سخت که در برابر خراشیدن مقاومت می کند.

ساعت مناسب کوهنوردی - کاسیو PRG-240-1


کاسیو پروترک PRW-60YBM-1ADR

چرخش مچ دست در شرایط نور ضعیف به طور خودکار نور پس زمینه نمایشگر را روشن می کند. مقاوم در برابر دمای پایین (۱۰- درجه سانتی گراد) حتی دمای کمتر از ۱۰- درجه سانتیگراد هم هیچ تاثیری روی این ساعت ندارد. یک سنسور ویژه فشار هوا را اندازه گیری می کند (محدوده اندازه گیری: ۲۶۰ / ۱۱۰۰ hPa) و آن را به شکل یک نماد بر روی صفحه نمایش نشان می دهد. تایمرهای شمارش معکوس به شما کمک می کنند تا با ارسال یک سیگنال صوتی در زمان از پیش تعیین شده، با کاسیو (PRW-60YBM-1ADR) رویدادهای خاص یا تکرار شونده را به خاطر بسپارید. این مدل دارای ۵ آلارم روزانه می باشد.

ساعت مناسب کوهنوردی - کاسیو PRW-60YBM-1ADR


اگر به دنبال ساعت مچی مقاوم و زیبای زنانه هستید با کالکشن کاسیو Baby-G آشنا شوید.


کاسیو پروترک PRG-650Y-1DR H

این سری از ساعت های منحصربفرد کاسیو اختصاصا برای استفاده در شب در فضای باز طراحی و انتخاب شده است. دارای شب‌نما (Neobrite) می باشد. برای ساخت این ساعت از استیل ضدزنگ استفاده شده است.کاسیو (PRG-650Y-1DR H) دارای بند سیلیکونی می باشد و شیشه آن معدنی است. دارای مقاومت در برابر آب تا عمق صدمتر می باشد. طراحی این مدل شیک و ساده است، بدون اینکه خوانایی مورد نیاز در شب را از بین ببرد.

ساعت مناسب کوهنوردی - کاسیو PRG-650Y-1DR H

کاسیو پروترک B50FE-3DR

از موارد منحصربفرد این مدل از ساعت های مناسب کوهنوردی جنس شیشه ان می باشد که از یاقوت است. بدنه این مدل پلاستیکی می باشد و بند  آن از سیلیکون ساخته شده است. سیستم سنسور چهارگانه آن که از سنسورهای فشرده استفاده می‌کند، کاسیو (B50FE-3DR) دارای امکان جمع‌آوری قطب‌نما، ارتفاع/فشار سنج، و اندازه‌گیری دما را به همراه یک شتاب‌سنج که تعداد گام‌های شما را پیگیری می‌کند می باشد. زمان طلوع و غروب خورشید را نمایش می دهد. و دارای تایمر شمارش معکوس و مقاومت در برابر آب تا عمق ۱۰۰ متر می باشد.

 

ساعت مناسب کوهنوردی - کاسیو B50FE-3DR

کاسیو پروترک PRG-600YB-2DR

از لحاظ قابلیت، این مدل مجهز به حسگر سه‌گانه Triple Sensor Version 3 می‌باشد که به‌واسطه آن اندازه‌گیری با دقت بهتر و در فواصل زمانی کوتاه تری انجام می‌شود. قابلیت‌های دیگر شامل هشدار فشار بارومتری است که کسی که آن را پوشیده از افزایش یا کاهش ناگهانی و قابل توجه در فشار بارومتری مطلع می‌شود. داری دو چراغ LED با روشنایی مجزا برای صفحه و نمایشگر LCD می باشد. در این مدل‌های جدید اصلاحات متنوعی با طرح‌های جدید انجام شده است بدون اینکه هیچ یک از قابلیت‌های PRO TREK فدا شوند. مدل PRG-600YB مجهز به قاب آب‌کاری شده است و با بندی به رنگ سورمه‌ای عرضه شده است. همه چیز در این مدل برای ایجاد عملکرد مناسب فعالیت‌های فضای باز طراحی و مهندسی شده است. همچنین مقاوم در برابر دمای پایین (۱۰– درجه سانتیگراد/۱۴ درجه فارنهایت) می باشد.

ساعت مناسب کوهنوردی - کاسیو PRG-600YB-2DR


مشاهده و خرید تمامی ساعت های کاسیو پروترک


درباره برند لومینوکس

شرکت لومینکس یک شرکت ساعت‌سازی است که در سال ۱۹۸۹ تأسیس شد که در سان رافائل، کالیفرنیا مستقر است. لومینکس همچنین ساعتهای مارک دار را برای گروه‌های نظامی مختلف با نشان‌های سفارشی و طرح‌های مختلف تولید می‌کند. از میان این‌ها، می‌توان به گارد ساحلی ایالات متحده آمریکا، نیروی هوایی ایالات متحده آمریکا، یگان ویژه نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا و… اشاره کرد. شعار ساعت‌های لومینکس «always visible technology» (تکنولوژی همیشه قابل‌دید) می باشد. این برند با توجه به کیفیت و ساخت عالی و تکنولوژی های پیشرفته اش یکی از بهترین برند های ساعت است. ساعت های این برند به دلیل مقاومت، دوام و دید در همه شرایط نوری به شهرت رسیده اند و آنها را به یک ساعت مناسب برای شرایط سخت تبدیل کرده اند. ساعت های غواصی لومینوکس برای بیش از ۲۵ سال مورد توجه و علاقه غواصان حرفه ای قرار گرفته اند.

لومینوکس XS.3597

لومینوکس (XS.3597) یک انتخاب عالی برای ماجراجویان حرفه ای می باشد، دارای یک نمای بیرونی متمایز شده با رنگ نسبتا روشن صفحه که با هم ترکیب می شود و همانطور که ممکن است به آن نیاز داشته باشید به راحتی دیده می شود. این ساعت کورنوگرافی قابلیت مقاومت در برابر آب تا عمق ۲۰۰ متر دارد. تاریخ را هم نشان می دهد و بند لاستیکی آن به راحتی روی مچ مینشیند و بسیار سبک و راحت است. همچنین شیشه صفحه این ساعت مناسب کوهنوردی از کریستال معدنی است و قطر صفحه آن ۴۵ میلی متر می باشد.

ساعت مناسب کوهنوردی - لومینوکس XS.3597

لومینوکس XS.3505.SC.SET

یک ساعت ارزنده با صفحه ی زرد رنگ چشم نواز! قطعا انتخاب متفاوتی برای دوست داران طبیعت و کوهنوردی خواهد بود. این ساعت مردانه همان طور که مشاهده می کنید آنالوگ بوده و جنس شیشه آن از کریستال معدنی می باشد. (XS.3505.SC.SET) در برابر آب تا عمق ۲۰۰ متر مقاومت دارد. قطر صفحه آن ۴۵ میلی متر بوده و ضخامتش ۱۴ میلی متر می باشد و ساعت مناسب کوهنوردی و طبیعت گردی می باشد.

ساعت مناسب کوهنوردی - لومینوکس - LUMINOX XS.3505.SC.SET

 

لومینوکس LUMINOX XS.3581.EY

قاب و صفحه نمایش شکی به همراه قسمتی از نشانگرهای قرمز رنگ ساعتی زیبا را به ارمغان اورده است. هر زمان که در تاریکی از خواب بیدار شوید، (LUMINOX XS.3581.EY) در تاریکی نشانگرهای نورانی آن برای خوش آمد گویی به شما آماده خواهند بود. تاریخ را هم نمایش می دهد و  پشت قاب این ساعت از جنس استیل ضد زنگ می باشد. شیشه آن از کریستال معدنی سخت ساخته شده است. و مقاومت در برابر آب تا عمق ۲۰۰ متر دارد. دارای نمایشگر آنالوگ می باشد و بند لاستیکی دارد. قطر صفحه این ساعت مناسب کوهنوردی ۴۵ میلی متر است و ضخامتش ۱۵ میلی متر می باشد.

ساعت مناسب کوهنوردی - لومینوکسLUMINOX XS.3581.EY

لومینوکس LUMINOX XS.3583.ND

هر بار که آن را به دست می اندازید احساس راحتی می کنید و از انتخاب درست خود مطمئن تر می شوید. نمایشگر آنالوگ دارد و تاریخ را هم نشان می دهد. در برابر آب تا عمق ۲۰۰ متر مقاوم می باشد و شیشه آن از کریستال معدنی است. قطر صفحه (LUMINOX XS.3583.ND) ۴۵ میلی متر می باشد. دارای مقاومت در برابر آب تا عمق ۲۰۰ متر می باشد. بند سلیکونی دارد و استیل پشت صفحه آن ضد زنگ است. ترکیب رنگ صفحه ابی سرمه ای به همراه عقربه های سفید ترکیب چشم نوازی را بوجود می آورد.
ساعت مناسب کوهنوردی طبیعت گردی - لومینوکس - LUMINOX XS.3583.ND

لومینوکس XL.0201.SL

شیشه به کار رفته در (XL.0201.SL) از کریستال معدنی مقاوم در برابر خش ساخته شده و  قطر صفحه آن ۴۳ میلی متر می باشد و ضخامت آن ۱۴ میلی متر است. دارای مقاومت در برابر آب تا عمق ۱۰۰ متر می باشد و استیل های به کار رفته در این ساعت ضد زنگ می باشد. بند لاستیکی دارد و تاریخ را نشان می دهد. این ساعت مناسب کوهنوردی و طبیعت گردی بدنه مشکی به همراه صفحه مشکی، زیبایی این ساعت را دوچندان کرده است.

ساعت مناسب کوهنوردی و طبیعت گردی لومینوکس - XL.0201.SL

 

 

در پایان

در این مقاله سعی کردیم چند مدل از بهترین ساعت های مناسب کوهنوردی و طبیعت گردی را به همراه مشخصات آن ها به شما معرفی کنیم. نکته ای که برای خرید این ساعت ها وجود دارد این است که شما آن را برای چه مکانی می خرید؟ کوهنوردی، پیاده روی، طبیعت گردی یا غواصی..! با توجه به این مورد می توانید انتخابی آسان تر و کاربردی تر داشته باشید. در سایت معتبر تیک تاک گالری تمامی ساعت های معرفی شده در این مقاله وجود دارد و شما عزیزان ورزشی و طبیعت دوست می توانید خریدی مطمئن و آسان داشته باشید.

منابع

www.gemnation.com

www.casio-europe.com

مطالب مرتبط

همه چیز درباره ساعت ضد آب

پرفروش ترین ساعت های کاسیو

ساعت کاسیو چه امکاناتی بیشتر از ساعت هوشمند دارد؟

 

 

 

 

۳ از ۵ - ( ۲ امتیاز )
نوشته ایجاد شد 97

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط

متنی که میخواهید برای جستجو وارد کرده و دکمه جستجو را فشار دهید. برای لغو دکمه ESC را فشار دهید.

بازگشت به بالا
×