نحوه تشخیص ساعت پتک فیلیپ اصل

نحوه تشخیص ساعت پتک فیلیپ اصل

پتک فیلیپ یک شرکت سوئیسی تولیدکننده ساعت‌ مچی و جیبی لوکس است. پتک فیلیپ در سال ۱۸۵۲ در ژنو سوئیس تأسیس شد. این شرکت به دلیل ساخت ساعت‌ مچی های بسیار گران‌قیمت و پیچیده به عنوان پادشاه ساعت ها شناخته می‌شود. از جمله روش های تشخیص ساعت پتک فیلیپ اصل میتوان به کد رفرنس و ویژگی های ساعت، گارانتی ساعت مچی، قیمت بالای ساعت مچی، متریال بالای ساعت پتک فیلیپ، بند و صفحه باکیفیت آن اشاره کرد.

با وجود ماهیت مجلل بودن ساعت های پتک فیلیپ این شرکت قادر به تولید ۴۵ هزار ساعت در سال بوده است و این تعداد برای ساعت های گران قیمت بسیار بالا است. متاسفانه به دلیل شهرت و کیفیت ساعت مچی های این برند، سودجویان ساعت مچی های مشابه و فیک این برند را تولید می کنند و آنها را در قالب ساعت مچی پتک فیلیپ اصل به فروش می رسانند. برای تشخیص ساعت مچی پتک فیلیپ اصل از غیر اصل در این مقاله با ما همراه باشید. 

موارد کلی برای تشخیص اصالت ساعت مچی از هر برند

همه ساعت مچی های اورجینال از برندهای مختلف دارای ویژگی هایی هستند که می شود به صورت کلی آنهارا شناسایی کرد. با چک کردن این موارد به صورت نسبی می توان اصالت ساعت مچی را تایید کرد و آن موارد عبارتند از …

چک کردن کد رفرنس و بررسی لوگو و ظاهر ساعت مچی:

شماره سریال درج شده پشت قاب ساعت مچی خود را در اینترنت سرچ کنید. نتایج سرچ شما باید ساعت مچی شما باشد. ساعت شما باید دقیقا عین عکس نتایج سرچتان باشد که عکس ساعت مچی شماست! ساعت مچی شما باید عینا شبیه آن باشد با همان لوگو، رنگ، ظاهر و… .

چک کردن ویژگی و امکانات ساعت مچی: 

هر ساعت مچی اصل دارای ویژگی ها و امکانات خاص خود است. با دانستن امکانات و ویژگی های ساعت مچی خود آن ها را تست کنید و از داشتن امکانات ساعت مچی خود مطلع شوید.

بررسی گارانتی بین المللی: 

ساعت مچی های اصل دارای گارانتی بین المللی هستند. این گارانتی به شما اجازه می دهد در هر کجای دنیا که هستید با ارائه گارانتی خود به نمایندگی رسمی ساعت مچی خود از امکانات گارانتی بهره ببرید.

برسی قیمت و خرید از نمایندگان رسمی:

قیمت ساعت مچی خود را در وب سایت های رسمی سرچ کنید، اگر وبسایت یا فروشگاهی قیمت ساعت مچی را تا حد زیادی ارزان تر ارائه کرد بدانید آن ساعت مچی فیک است. همیشه از نمایندگان رسمی و فروشگاه های معتبر ساعت مچی بخرید تا خیالتان از اصالت آن راحت باشد.  برای آشنایی کامل با مواردی برای تشخیص ساعت مچی اصل کلیک کنید.

چگونه یک ساعت تقلبی پتک فیلیپ را از اصل آن تشخیص دهیم؟ 

همان طور که می دانید پتک فیلیپ یکی از برترین ساعت‌سازان لوکس سوئیسی در جهان است. امروزه برای بسیاری داشتن ساعت های پتک فیلیپ یک دستاورد است. برند پتک فیلیپ حساسیت زیادی در ساخت ساعت مچی هایش به خرج می دهد. بنابراین تولید انبوه آن امکان پذیر نیست. تخمین زده می شود که پتک فیلیپ از زمان آغاز کار خود تنها حدود یک میلیون ساعت تولید کرده است. متاسفانه بخاطر لوکس و مشهور بودن ساعت مچی های این برند سودجویان بسیاری درصدد تولید ساعت های فیک این برند هستند. تشخیص ساعت مچی اصل پاتک فیلیپ کار آسانی نیست. با این حال، خبر خوب این است که برخی از علائم می تواند به شما در شناسایی ساعت تقلبی پتک فیلیپ (Patek Philippe) کمک کند. در این بخش نکاتی برای تشخیص ساعت مچی پتک فیلیپ اصل از تقلبی با شما در میان خواهیم گذاشت.

متریال به کار رفته در ساعت مچی های پتک فیلیپ

پتک فیلیپ همیشه در مورد موادی که برای ساخت ساعت های خود استفاده می کند بسیار خاص و دقیق بوده است. بیشتر ساعت‌های این برند از طلا و پلاتین ساخته شده‌اند. اگرچه مدل‌هایی ساخته شده از استیل ضد زنگ نیز وجود دارد. با این حال، آنچه باید در نظر داشته باشید این است که پتک فیلیپ تنها از بالاترین کیفیت هر فلز برای ساخت ساعت های خود استفاده می کند. جعل‌کنندگان معمولاً توجه بیشتری به ظاهر نسبت به کیفیت کلی ساعت نشان می‌دهند. کیفیت فلزات مورد استفاده برای ساعت های تقلبی پتک فیلیپ ممکن است خوب باشد اما استانداردهای کیفیت واقعی این برند را برآورده نکند. 

نکته

به قاب و داخل قاب پشتی ساعت‌های پتک فیلیپ نگاه کنید قاب های ساعت اصل و معتبر پتک فیلیپ از طلای ۱۸ عیار، پلاتین یا فولاد ضد زنگ ساخته شده اند. علاوه بر این، ساعت‌های پتک فیلیپ عموما دارای قاب پشتی سخت و محکم بدون هیچ گونه حکاکی یا تزئین هستند (برخی از مدل‌های نسخه محدود استثنا هستند).

قیمت ساعت مچی های پتک فیلیپ

برای تشخیص ساعت پتک فیلیپ اصل باید بدانید که ساعت‌های پتک فیلیپ در بالاترین حد از طیف ساعت‌های لوکس قرار دارند و بر این اساس قیمت‌گذاری می‌شوند. با در نظر گرفتن این مورد، مدل ساعت پتک فیلیپی را که به آن توجه دارید در چندین وب سایت و فروشگاه سرچ و تحقیق کنید تا محدوده قیمت کلی آن را بفهمید. اگر قیمت ساعت‌ پتک فیلیپ به طور قابل توجهی کمتر از قیمت بازار برای شما ذکر شده است، احتمالاً ساعت پتک فیلیپ مورد نظرتان تقلبی است.

چک کردن کد رفرنس ساعت مچی های پتک فیلیپ

یکی دیگر از جزئیات جزئی اما مهم که اغلب نادیده گرفته می شود قرار دادن شماره سریال است. به خاطر داشته باشید که پتک فیلیپ شماره سریال ساعت های خود را در قسمت بیرونی قاب درج نمی کند. شماره داخل قاب پشتی حک شده است. ساعت های پشت شفاف دارای شماره مدل و سریال خود در اطراف لبه های داخلی هستند. هر ساعت معتبر پتک فیلیپ دارای شماره سریال یا همان کد رفرانس است. با این حال، سودجویان می توانند شماره سریال همان مدل را در ساعت جعلی پتک فیلیپ حک کنند. 

نظر کارشناسان

برای این که مطمئن شوید ساعت پتک فیلیپ شما و تمام اجزای آن اصل است یا خیر، می توانید آن را نزد فرد کارشناس متخصص ساعت های پتک فیلیپ بیاورید. کارشناس به طور گسترده ای ساعت را بررسی می کند تا از اصالت و ارزش آن اطمینان حاصل کند.

فونت ساعت مچی های پتک فیلیپ

پتک فیلیپ از فونت منحصربفرد خود با اندازه ای خاص در ساعت مچی های خود استفاده می کند. حروف واضح، با فاصله مساوی و بدون غلط املایی خواهند بود. برعکس، ساعت‌های تقلبی پتک فیلیپ فونت مشابهی ندارند یا سعی نمی‌کنند از اندازه استاندارد پتک فیلیپ استفاده کنند و نام تجاری را برجسته‌تر نشان دهند.

پنجره تاریخ ساعت مچی های پتک فیلیپ

سریع ترین راه برای تشخیص ساعت تقلبی پتک فیلیپ این است که به پنجره تاریخ نگاه کنید، زیرا تاریخ فعلی نشان داده شده در ساعت های فیک پتک فیلیپ هرگز به درستی در مرکز قرار ندارند و اندازه فونت آن ها صحیح نیست. آن ها ضخیم یا واقعاً نازک هستند. در حالی که تمام ساعت‌های اصل پتک فیلیپ جزئیات خود را به درستی تعریف می‌کنند و همگی یک پارچه هستند.

وزن ساعت مچی های پتک فیلیپ

جنبه دیگری که باید در نظر بگیرید وزن است. وزن ساعت نیز نشانه دیگری برای شناخت ساعت مچی تقلبی است. هنگام یافتن تأیید اصالت ساعت پتک فیلیپ، باید در نظر داشت که این برند فقط از موادی با کیفیت بالا استفاده می کند و ساعت‌هایش وزن ثابتی دارند. اگر ساعتی که اکنون در نظر دارید سبک‌تر به نظر می‌رسد یا از نظر وزنی شبیه به ساعت‌های بسیار معمولی موجود در فروشگاه‌های غیر اورجینال است، ساعت پتک فیلیپ شما معتبر و اصل نیست.

بند ساعت مچی های پتک فیلیپ

به دستبند نگاه کنید. دستبندهای اصل پتک فیلیپ از پلاتین و طلای ۱۸ عیار ساخته شده اند. با این حال، بند های دیگر از چرم یا کامپوزیت خاصی ساخته شده اند. چیزی که باید برای شما قابل توجه باشد این است که این برند شماره مدل مخصوص هر سری از ساعت هایش را روی دستبندها درج می کند. علاوه بر این، بند های پتک فیلیپ اصل و معتبر دارای لوگوی برند هستند که در قسمت داخلی آن حک شده است و همچنین سگک های بند ساعت دارای لوگو پتک فیلیپ هستند. ساعت‌های پلاتینی  پتک فیلیپ اصل دارای یک مجموعه الماس کوچک در وسط بند هستند. اگر الماس ساعت پتک فیلیپ در دست شما برجسته تر است یا وجود نداشته باشد، جعلی است.

بررسی صفحه ساعت مچی های پتک فیلیپ

صفحه و دسته کوک ساعت مچی پتک فیلیپ را بررسی کنید در یک نگاه، ممکن است ساعت تقلبی پتک فیلیپ را با نگاه کردن به صفحه آن شناسایی نکنید، زیرا به نظر می رسد شبیه ساعت اصلی است. اما جزئیات جزئی برای شناسایی جعلی وجود دارد. بیایید با نوع فونت شروع کنیم. پتک فیلیپ از فونت منحصربفرد و همچنین با اندازه ای معین در ساعت های خود استفاده می کند. حروف واضح، با فاصله مساوی و بدون غلط املایی خواهند بود. برعکس، ساعت‌های تقلبی پتک فیلیپ فونت مشابهی  ندارند یا سعی نمی‌کنند از اندازه معین استفاده کنند و نام تجاری پتک فیلیپ را برجسته‌تر نشان دهند.

بررسی دسته کوک ساعت مچی های پتک فیلیپ

در ساعت‌های پتک فیلیپ اصل، روی دسته کوک به شکلی عالی و دقیقی حکاکی شده است. این جزئیات (مارک برند) چیزی است که باید آن را با استفاده از یک لنز بزرگ‌نمایی بررسی کنید. اگر هیچ جزئیاتی روی دسته کوک پیدا نکردید یا طرح آن ناقص به نظر می‌رسد، ساعت پتک فیلیپ شما اصل نیست.

بررسی پیچ ها

تکنیکی وجود دارد که برای بسیاری از برندهای ساعت استفاده می شود که به نام بلوینگ شناخته می شود. اساساً، این تکنیک شامل گرم کردن پیچ ها قبل از استفاده از آنها در ساخت ساعت است. هدف در نظر گرفته شده این است که تکنیک بلوینگ پیچ ها را سفت تر کند تا در برابر فرسایش مقاومت بیشتری داشته باشند. گرمایش به خودی خود باعث می شود که پیچ ها سایه آبی رنگ به خود بگیرند. درست است که حتی بسیاری از برندهای لوکس نیز از رنگ آبی برای پیچ ها استفاده می کنند.

با این حال پتک فیلیپ یکی از معدود برندهایی است که از این تکنیک استفاده نمی کند. زیرا کیفیت پیچ های انتخاب شده پتک فیلیپ، بسیار بالا است و واقعاً نیازی به بکار گیری این تکنیک نیست. بنابراین اگر رنگ آبی در پیچ های ساعت پتک فیلیپ دیده شود، نشانه غیر اصل بودن ساعت مچی است.

بررسی گواهی اصالت

هر ساعت پتک فیلیپ تولید شده با یک گواهی اصالت همراه است. وظیفه شما این است که تعیین کنید آیا گواهی معتبر است یا خیر. تصاویری در اینترنت وجود دارد که می توانید برای مقایسه از آن ها استفاده کنید. در صورت امکان، می توانید آن را نزد ساعت فروشی یا نمایندگان رسمی پتک فیلیپ که به این ساعت ها مسلط هستند  ببرید و بپرسید که آیا گواهی واقعی است یا خیر.

در پایان

همان طور که در متن بالا خواندید خرید ساعت مچی اصل پتک فیلیپ نیازمند اطلاعات دقیق و درست است تا خریدی لذت بخش را برای شما به ارمغان بیاورد. به یاد داشته باشید که امروزه ساعت‌های تقلبی دقیق‌تر ساخته می‌شوند، و گاهی اوقات تشخیص اصل بودن ساعت‌ پتک فیلیپ برای افراد ساده لوح چالش‌برانگیز و دشوار است. برای خرید ساعت مچی اصل از بهترین و معتبرترین برندهای دنیا تیک تاک گالری همراه شما است.

منبع

www.theluxuryhut.com

مطالب مرتبط

روش تشخیص ساعت مچی رومانسون اصل از تقلبی

۷ روش تشخیص ساعت سیکو اصل از فیک

تشخیص ساعت اصل از فیک

 

۳.۶ از ۵ - ( ۱۴ امتیاز )
نوشته ایجاد شد 97

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط

متنی که میخواهید برای جستجو وارد کرده و دکمه جستجو را فشار دهید. برای لغو دکمه ESC را فشار دهید.

بازگشت به بالا
×