چرا نباید ساعت مچی هوشمند بخریم؟

اولین ساعت‌ مچی هوشمند که همان ساعت‌ دیجیتالی بود، در دوران کودکی به دور دست خود می‌بستیم؛ این نوع ساعت مچی‌ها‌ اکثرا ماشین حساب داشتند. اولین ساعت‌ مچی‌ هوشمند جهان را «برند کاسیو» در سال ۱۹۷۸میلادی تولید کرد. درحال حاضر ساعت‌های هوشمند بسیاری تولید شده‌اند که هر یک در ویژگی‌ها از دیگری پیشی گرفتند و با یکدیگر رقابت می‌کنند. دراین مقاله قصد داریم شما را با ساعت‌های مچی هوشمند آشنا کنیم و این‌که چرا نباید ساعت مچی هوشمند بخریم؟!

 

ساعت‌ مچی هوشمند چیست؟

ساعت مچی هوشمند یا “Smart watch ” که بسیاری از ما در زمان‌های دور آن را به ساعت‌های کامپیوتری می‌شناختیم؛ ساعت‌هایی که تنها یک ساعت نبودند و کارشان به محاسبه زمان محدود نبود؛ با این ساعت‌ها می‌توانستیم حساب و کتاب کنیم، وقت‌های آزاد را به بازی‌ با این ساعت‌ها می‌گذراندیم.
اما به مرور زمان، تکنولوژی یک گام به جلو برداشت. تلفن‌های همراهی به بازار آمد که در خود همه چیز را یک‌جا داشتند.بنابراین ساعت‌های مچی دیجیتال چندان به چشم نمی‌آمدند.

در نتیجه تولیدکنندگان ساعت‌های هوشمند، تنها با اضافه کردن امکانات تازه سعی کردند از انقراض خود جلوگیری کنند.

ساعت‌ مچی هوشمند به چه کار می‌آید؟

ساعت‌ مچی هوشمند جدید به جای مقابله با رقیب خود «تلفن‌های همراه» سعی کردند با آن‌ها همراه شده و تکمیلش کنند.  این ساعت‌های امروزی به تلفن‌های همراه متصل می‌شوند، در عین‌حال هدف بزرگ‌تری دارند؛ می‌‎کوشند از یار امروز و رقیب فردایشان «تلفن‌های همراه» پیشی بگیرند.
این تلفن‌ها مستقل از هر وسیله دیگری بر روی دست بسته می‌شوند و فراتر از کاربردهای یک ساعت‌ مچی، پر از حسگرهای گوناگون و امکانات دیدار و شنیداری و مسیریابی و کمک‌دهنده‌های سلامت‌اند؛ سیستم عامل، دوربین اختصاصی، صفحه نمایش لمسی،مسیریاب، صفحه نمایش گرافیکی، حافظه داخلی و مودم های ارتباطی و غیره.

 

 

چرا باید ساعت‌ مچی هوشمند را دور بریزیم؟

  • هر روز بر تعداد و تنوع ساعت‌های هوشمند اضافه می‌شود؛ با وجود این سوالی پیش می‌آید که آیا زمان آن رسیده است که ساعت‌های مچی آنالوگ را دور بریزیم و به ساعت‌های هوشمند پناه ببریم؟
  •  این نوع ساعت برای کارکردن وابسته به تلفن‌های همراه هوشمند هستند. در نتیجه این پرسش در ذهن شکل می‌گیرد « که چرا می‌بایست با وجود تلفن‌های همراه هنوز تن به خرید ساعت‌های مچی گران‌قیمت داد و از خیرِ زیبایی و سادگیِ ساعت‌های آنالوگ گذشت؟ مگر ساعت‌های هوشمند چیزی به جز همه آن امکاناتی را دارند که تلفن‌های همراه هم از آن برخوردارند؟» .
  •  چطور می‌توان چشم بر ضعف‌های عمده و اساسی ساعت‌های هوشمند بست و برای خریدشان دست به جیب شد؛ ضعف‌هایی از جمله: عمر پایین باتری‌ها، مصرف شارژ بیش از حد گوشی تلفن همراه، و صفحات کوچک نمایشگرهایشان؟!

ضعف‌ دیگرساعت‌های هوشمند

  • «وابستگی بیش از اندازه آن به انسان است».  برخی از گجت‌های ساعت‌های هوشمند به جز در مواقعی که به صورت فعال بر دست کاربر قرار گرفته‌اند، نمی‌توانند اطلاعات دقیقی در باب سلامتی و تندرستی را به دست دهند.
  • از همه‌ مهم‌تر آن‌که هنوز شک‌ها و تردیدهای بسیاری درباره این ساعت‌های هوشمند و میزان ضرر و زیانی که بر بدن انسان‌ها وارد می‌کنند، وجود دارد.

 

 

از نگاه کسانی که به فایده‌های کاربردی این نوع ساعت‌ چشم دوختند، خرید این نوع ساعت‌ با وجود رقبا، ضعف‌ها و روندکند پیشرفتش، عاقلانه نیست.

اما کسانی هستند که سخت دل در گرو تکنولوژی و تجهیزات هوشمند دارند؛ آن‌ها که دلشان برای هر قابلیت تازه ساعت هوشمند ضعف می‌رود و برای امتحان کردن تجهیزات هوشمند هیچ سر از پا نمی‌شناسند.

از سویی دیگر ساعت‌های هوشمند امروزی در امتداد یک راه طولانی‌اند و می‌توانند آینده‌ای درخشان را نوید دهند. پس هنوز زمان بسیاری تا پایان آزمون ساعت‌های هوشمند وجود دارد؛ آزمونی که اعتبار این دستاورد را می‌سنجند و تعیین می‌کنند.

ما پیشنهاد می‌کنیم از این ساعت‌ها خرید کنید!

۱ از ۵ - ( ۲ امتیاز )
نوشته ایجاد شد 71

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط

متنی که میخواهید برای جستجو وارد کرده و دکمه جستجو را فشار دهید. برای لغو دکمه ESC را فشار دهید.

بازگشت به بالا
×