۸ روش تشخیص ساعت سیکو اصل از فیک

ساعت مچی سیکو در بعضی موارد یک میراث است. در مواردی یک اکسسوری برای تکمیل استایل است. گاهی یک سرمایه گذاری است. اما یادتان باشد تنها یک ساعت سیکو اصل می‌تواند نقش سرمایه، میراث و یا یک اکسسوری زیبا را برای شما بازی کند. پس در هنگام خرید ساعت سیکو باید حواستان را جمع کنید که فقط یک ساعت سیکو اصل بخرید. اما راه تشخیص ساعت سیکو اصل چیست؟ راه‌های تشخیص سیکو اصل موارد زیر است:

  • بررسی کارت گارانتی و دفترچه راهنمای ساعت سیکو
  • استعلام کد، شماره سریال ساعت و شماره مدل سیکو
  • مقایسه قیمت برای تشخیص ساعت سیکو اصل
  • بررسی لوگو و ظاهر ساعت سیکو
  • بررسی مشخصات ساعت سیکو اصل از سایت مرجع
  • بررسی بسته‌بندی برای تشخیص سیکو اصل
  • بررسی شیشه ساعت سیکو
  • خرید ساعت سیکو از فروشگاه معتبر

برند ژاپنی سیکو یکی از بهترین و بزرگترین برند‌هایی است که به تولید ساعت مچی می پردازد. اما مانند برند‌های معتبر دیگر از ساعت سیکو هم کپی شده‌است. ساعت‌های فیک سیکو متاسفانه ارزش این برند با اصالت را نابود می‌کنند. پس وظیفه ماست که ساعت سیکو اصل از فیک را تشخیص دهیم. در ادامه با ما همراه باشید تا به شما روش‌های تشخیص ساعت سیکو اصل از فیک را توضیح دهیم.

قبل از هر چیز با برند سیکو ۱۴۰ ساله آشنا شوید!

داستان برند ژاپنی سیکو در سال ۱۸۸۱ شروع شد. سیکو نماد پیشرو بودن است. تا اکنون ۱۴۰ سال از عمر برند سیکو گذشته است. سیکو در این سال‌ها بسیاری از اولین‌ها را به نام خود ثبت کرده‌است. سیکو همواره جلوتر از بقیه حرکت می‌کند. برند سیکو برای همه ی افراد کمال گرا ساخته شده‌است. این برند با نوآوری‌ها، کیفیت بالا و تکنولوژی‌های پیشرفته اش به برندی بسیار محبوب در جهان تبدیل شده است. از جمله تکنولوژی‌های برند سیکو موتور اسپرینگ درایو، تکنولوژی جی پی اس سولار و کنتیک اشاره کرد. حال اگر قصد خرید ساعت سیکو را دارید این چند نکته را برای اطمینان از اصالت ساعت مچی خود بخوانید. در ادامه با روش‌های تشخیص ساعت اصل با شما خواهیم بود.


اگر قصد دارید بیشتر درباره برند سیکو و اصالت آن بدانید، وارد لینک روبرو شوید: معرفی برند ساعت سیکو


۱- بررسی کارت گارانتی و دفترچه راهنمای ساعت سیکو

معمولا ساعت‌های سیکو اصل همراه با کارت گارانتی و دفترچه راهنما به فروش می‌رسند. دفترچه راهنمای ساعت سیکو را بررسی کنید. به ظاهر دفترچه دقت کنید. جزئیات ممکن است بسته به مدل ساعت و کشور متفاوت باشد. اغلب دفترچه‌های کپی شده تقلبی رنگ و ظاهر خود را از دست می دهند. به یاد داشته باشید که گارانتی‌های معتبر می توانند با ساعت‌های تقلبی نیز بیایند! تصویر گارانتی و دفترچه سیکو در عکس زیر آمده است.

مشخصات ساعت سیکو اصل

۲- استعلام کد، شماره سریال ساعت و شماره مدل سیکو

از جمله مطمئن‌ترین روش‌های تشخیص ساعت سیکو اصل از فیک بررسی کد‌های رفرنس، شماره سریال و شماره مدل هستند. این کد‌ها به شما کمک می‌کند ساعت مچی خود را بهتر بشناسید. هر چه شناخت شما نسبت به ساعت سیکو بیشتر باشد امکان تشخیص ساعت سیکو اصل هم برای شما راحت‌تر خواهد بود. به عنوان مثال اگر بدانید که سایز ساعت شما ۴۴ میلیمتر است! به راحتی می‌توانید با یک خط کش اصالت کالا را بررسی کنید. در ادامه سه کد اصلی در هر ساعت سیکو را بررسی دقیق‌تر بررسی می‌کنیم.

الف) کد کالا یا رفرنس کالا – Reference Number

این کد مربوط به مدل ساعت شماست. به عنوان مثال کد SUR371P1 مربوط به یک ساعت تیتانیوم است. این کد به لیبل ساعت شما متصل شده‌است. این کد را در گوگل سرچ کنید. نتایج گوگل در ۹۹ درصد مواقع ساعت اصلی را به شما نشان می‌دهد. اگر کد سایت با ساعتی که در دست دارید متفاوت است به خریدتان مشکوک باشید.

ب) سریال نامبر – Serial Number

این شماره سریال مخصوص ساعت شماست. این کد امکان سرچ در گوگل را ندارد. این کد را در لینک بررسی سریال نامبرسیکو سرچ کنید. اطلاعات مربوط به ساعت شما نمایش داده خواهد شد. توجه داشته باشید که شماره سریال ساعت‌های سیکو ۶ رقمی است. اما مدل‌های قدیمی سیکو و مدل‌های لیمیتد (تولید محدود) شماره سریال ۷ رقمی دارند.

مشخصات ساعت سیکو اصل

ج) مدل نامبر یا شماره مدل – Model Number

این کد ۸ رقمی در پشت ساعت‌های سیکو حک شده است. مدل نامبر از دو مجموعه ۴ حرفی (شامل عدد و گاهی حروف) تشکیل شده است. ۴ کاراکتر اول نشان‌دهنده مدل موتور ساعت است. ۳ حرف بعدی کد کیس ساعت و حرف آخر بازار هدف ساعت است. عدد کالیبر ساعت های مکانیکی با “۹S” شروع می شود، عدد کالیبر ساعت های اسپرینگ درایو با “۹R” و عدد کالیبر کوارتز با “۹F” شروع می شود. برخی از اعداد کالیبر کوارتز با “۸J” یا “۴J” شروع می شوند.

مشخصات ساعت سیکو اصل

برای بررسی این کد وارد لینک بررسی مدل نامبر سیکو شوید. اعداد را وارد کنید و جدول نتیجه را با مشخصات ساعت بررسی کنید.

با استفاده از این روش می‌توانید مشخصات ساعت خود را با مشخصاتی که سایت رسمی سیکو به شما داده‌است بررسی کنید. نکته قابل توجه این است که در بعضی مدل‌های سیکو تمام اطلاعات ساعت وارد نشده است. اما در اکثر موارد با استفاده از این روش اصل بودن ساعت سیکو را تشخیص خواهید داد.

برای اطلاعات بیشتر درمورد استعلام کد ساعت سیکو کلیک کنید.

۳- مقایسه قیمت برای تشخیص ساعت سیکو اصل

به صورت کلی در خرید هر ساعت مچی باید به قیمت توجه داشته باشید. همیشه سعی کنید قیمت اصلی ساعت سیکو مورد نظرتان را در اینترنت چک کنید. با توجه به فناوری‌های پیشرفته و متریال‌های با کیفیت یک ساعت سیکو! قیمت‌ها نمی‌تواند خیلی متفاوت باشد. اگر فروشگاهی ساعت سیکو را با قیمت بسیار پایین تر از قیمت اصلی می فروشد حتما باید به اصل بودن آن شک کنید. نسخه‌ های تقلبی ساعت سیکو تفاوت قیمت بسیار زیادی نسبت به نسخه اصلی‌شان دارند. البته باید در نظر داشته باشید که متاسفانه بعضی افراد ساعت تقلبی را به قیمت ساعت اصل می فروشند!

قیمت ساعت سیکو در ایران ممکن است برای مدت کوتاهی از قیمت دلار عقب مانده باشد. گاهی اوقات در مورد ساعت سیکو اصل قیمتی که در ایران می‌بینید با قیمت جهانی متفاوت است. معمولا بعد از ثابت شدن قیمت دلار تغییر قیمت‌ها در ایران انجام می‌شود. بنابراین ممکن‌است قیمت ساعت سیکو در ایران با قیمت جهانی تفاوت زیادی داشته‌باشد.

۴- بررسی لوگو و ظاهر ساعت سیکو

هر ساعت سیکو دارای لوگوی سیکو بر روی صفحه ساعت است. اندازه و شکل حروف را با دقت بسیار زیاد بررسی کنید تا هرگونه تغییر جزئی را متوجه شوید. به صورت کلی باید با دقت تمام جزئیات ظاهری ساعت مورد نظرتان را در وب سایت اصلی برند با ساعتی که قصد خرید آن را دارید مقایسه کنید. اطمینان حاصل کنید که آن‌ها باهم تطابق کامل دارند. نام سیکو در صفحه با حروف بزرگ نوشته می‌شود. (SEIKO) در بعضی از مدل‌های فیک به حتی اختلاف نوشتاری در نام درج شده دیده می‌شود (مثل SIEKO یا SIKO). همچنین به بسته‌بندی و جعبه ساعت و کیفیت آن دقت کنید. در برخی از ساعت‌ها لوگوی سیکو بر روی بزل ساعت هم حک می‌شود. تمام جزییات را با جزییات عکس ساعت سیکو اصلی به دقت بررسی کنید.


اگر قصد خرید ساعت سیکو دارید، از طریق لینک روبرو اقدام به خرید نمایید: ساعت سیکو


۵- بررسی مشخصات ساعت سیکو اصل از سایت مرجع

مشخصات و نوع کارکرد و آپشن های هر ساعت سیکو در سایت اصلی سیکو ازطریق سرچ کد رفرنس قابل رویت است. اگر با ساعت سیکویی که مد نظر شماست تفاوت داشته باشد ممکن است اصل نباشد. ممکن است بعضی محصولات سیکو در وب سایت رسمی آن وجود نداشته باشد. در این صورت می‌توانید کد کالا را در گوگل سرچ کنید. ساعت سیکو اصلی را در سایت‌های معتبری مثل آمازون، فروشگاه‌های رسمی سیکو و … پیدا کنید.

ممکن است در مانیتور گوشی همراه یا کامپیوتر شما رنگ‌ها به علت‌های مختلف کمی تفاوت داشته باشد. به عنوان مثال اگر نور صفحه گوشی را زیاد کنید احتمالا رنگ‌ها تغییرات جزئی خواهند داشت. این یک بحث فنی است که در این مقال نمی‌گنجد. اما امکان ندارد با کد رفرنس ساعت شما یک مدل دیگر در گوگل و سایت‌های معتبر نمایش داده شود.

مشخصات ساعت سیکو اصل

۶- بررسی بسته‌بندی برای تشخیص سیکو اصل

قبل از این که خود ساعت را مشاهده کنید، جعبه آن را در دست دارید. هنگامی که محصول را تحویل می‌گیرید، حتما لوگوی اصلی سیکو با فونت اصلی بر روی آن را بررسی کنید. یکی از آسان ترین روش‌های تشخیص ساعت سیکو اصل از فیک همین کار است. اولین کار این است که فونت لوگویی که بر روی ساعت، دفترچه راهنما و کارت گارانتی است یکسان باشد. همچنین باید درون جعبه ساعت سیکو دفترچه راهنما و کارت ضمانت وجود داشته‌باشد. اما در جعبه ساعت سیکو باید به دنبال چه چیزی باشید؟

  • لوگو ناهموار است.
  • سبک قلم خیلی ضخیم و نا واضح است.
  • سبک قلم روی جعبه و کارت گارانتی مطابقت ندارند.
  • لوگوی جعبه با آرم روی خود ساعت متفاوت به نظر می رسد.

اگراین مشکلات در بسته‌بندی ساعت شما وجود دارد حتما در خرید‌تان بازنگری کنید. روش‌های دیگر تشخیص سیکو اصل را با دقت بیشتر بررسی کنید.

۷- شیشه ساعت سیکو را جدی بگیرید!

یکی از مشخصات ساعت سیکو اصل، نوع شیشه ای است که بر روی ساعت مچی به کار میرود. در قدم اول باید شیشه ساعت مچی عاری از هرگونه خط و خش باشد. اگر با دقت به شیشه ساعت نگاه کنید. سیکو از شیشه‌های هاردلکس برای ساعت‌های خود استفاده می‌کند. این شیشه‌ها هم در برابر ضربه و هم در برابر خط و خش مقاومت بیشتری دارند. اگر یک ساعت سیکو خط و خش داشته باشد یا اصل نیست و یا ضربه شدید خورده است.

۸- خرید آنلاین ساعت سیکو اصل از وبسایت معتبر

یک اصل بسیار مهم در خرید ساعت سیکو اصل و به طور کل هر ساعت مچی اصل انتخاب یک فروشگاه مطمئن و معتبر است. متاسفانه فروش ساعت های فیک بسیار زیاد شده است، پس باید بسیارمراقب باشید. از فروشگاه مطمئن و نمایندگان رسمی برند ها خرید کنید تا خیالتان از این بابت راحت باشد. تیک تاک گالری یک فروشگاه مطمئن برای خرید ساعت سیکو و دیگر برند های مشهور در جهان است که با ضمانت اصالت کالا نگرانی شما را در مورد خرید ساعت مچی اصل بر طرف می‌کند. باید در نظر داشته باشید متاسفانه برخی فروشگاه های آنلاین در وب سایت خود تصاویر ساعت سیکو اصل را می‌گذارند اما چیزی که تحویل خواهید گرفت یک ساعت مچی فیک و بی کیفیت است! پس به هبچ عنوان از جای نا مطمئن خرید نکنید!

مشخصات ساعت سیکو اصل

مشخصات ساعت سیکو ۵ اصل ژاپن

سیکو ۵ فقط یک ساعت مچی نیست. صدها ساعت با طرح های مختلف که برای مصارف مختلف در نظر گرفته شده اند، لوگوی سیکو ۵ را با خود حمل میکنند. ساعت های ورزشی سیکو ۵، سیکو ۵ اکتوس و سیکو ۵ اسپورماتیک از جمله مدل های مختلف ساعت سیکو ۵ هستند. از جمله ویژگی های ساعت سیکو ۵ ژاپن میتوان به فنر اصلی DiaFlex، سیم پیچی خودکار، نشانگر روز/تاریخ، مقاومت در برابر آب، تاج فرو رفته در موقعیت ساعت ۴ و قاب و دستبند بادوام اشاره کرد. موتورهای سیکو ۵ از جمله برترین و به روزترین موتورها هستند که سالیان سال با حداقل سروصدا و بدون نیاز به تعمیر و نگهداری کار میکنند.

در پایان

در این مقاله چند نکته در مورد تشخیص ساعت سیکو اصل از فیک گفته شد. تشخیص ساعت اصل سیکو به خصوص سیکو ۵ برای خریدار چندان آسان هم نیست چون بعضی از شرکت ها با چنان مهارتی ساعتها را کپی میکنند که ممکن است تشخیص برای افراد متخصص هم سخت باشد پس پیشنهاد می شود هنگام خرید ساعت سیکو حتما با متخصصین مشورت کنید. همچنین دانستید که انتخاب یک فروشگاه معتبر بخش مهمی از خرید ساعت مچی اصل و با کیفیت است. تیک تاک گالری یک فروشگاه مطمئن برای خرید ساعت مچی اصل سیکو و دیگر برند های مشهور در جهان است که خیال شما را از بابت یک خرید عالی از هر لحاظ راحت می کند.

مطالب مرتبط:

۴ از ۵ - ( ۲۶ امتیاز )
نوشته ایجاد شد 71

5 دیدگاه در “۸ روش تشخیص ساعت سیکو اصل از فیک

  1. باسلام
    بنده یک ساعت سیکو ازیکی ازدوستان خریدم
    میبینم پشت بدنش اصلا شماره نیست وفقط نوشته شده استاینلس استیل بک واتر
    ایشون میگن ساعت سازی پشت بدنش رو عوض کرده واصل هست
    چطوربفهمم که اصل هست یاخیر
    مچکرم اززحماتتون

  2. با تشکر از مطلبی که گذاشتین. به نظرم بهترین راه تشخیص ساعت سیکو اصل از فیک میتونه خرید از یه فروشگاه معتبر باشه. معمولا فروشگاه های معتبر اعتبار خودشون رو با فروختن ساعت فیک پایین نمیارن.

  3. سلام. من یه ساعت سیکو خریدم که وقتی بستمش بعد از یکبار استفاده دیدم به مچ دستم رنگ پس داده. الان میترسم که ساعت سیکو تقلبی رو به اسم ساعت سیکو اصل به من فروخته باشن. چجوری میتونم مطمئن بشم که ساعتی که خریدم اصله یا نه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط

متنی که میخواهید برای جستجو وارد کرده و دکمه جستجو را فشار دهید. برای لغو دکمه ESC را فشار دهید.

بازگشت به بالا
×