اصول ست کردن اکسسوری برای آقایان

اصول ست کردن اکسسوری برای آقایان

شما جلوی کمد خود ایستاده اید و از اینکه چگونه میتوانید لباس ها، زیورآلات و ساعت مچی خود را با یکدیگر ست کنید ذهن شما را مشغول کرده است. بدترین حالت وقتی است که اصول ست کردن اکسسوری که مناسب آقایان است را نمیدانید. قبل از اینکه مثل همیشه تیشرت و شلوار جین خودتان را بپوشید، اجازه دهید کمکتان کنیم. در انتخاب اکسسوری ها و ست کردن آنها با یکدیگر، نباید اجازه بدهید که یکسری قوانین شما را دلزده کند. بهتر است در انجام این کار اعتماد به نفس بالایی داشته باشید.

ایده پشت همه این قوانین این است که تیپ شما شلخته به نظر نرسد . همه این قوانین دست به دست یکدیگر میدهند تا شما بتوانید مطابق با شخصیت خودتان یک استایل مناسب داشته باشید. داگلاس مک آرتور میگوید: ” شما را به خطر قوانینی که زیر پا میگذارید به یاد میاورند” . در ادامه مقاله با ما همراه باشید تا با اصول ست کردن اکسسوری برای آقایان آشنا شویم.

بهترین مدل های اکسسوری مردانه

اکسسوری های مردانه تاریخچه جالبی دارد. بسیاری از مواردی که امروزه توسط زنان استفاده میشود، در قرن های قبل توسط مردان مورد استفاده قرار میگرفت. سواره نظام های ایرانی کفش های پاشنه بلند میپوشیدند تا پاهایشان درون رکاب بهتر قرار بگیرد. اشراف اروپایی بعدا از این مدل کفش ها استفاده کردند تا بلندتر و باشکوهتر به نظر برسند. مد در میان مردان و زنان همواره در حال تغییر است و همینطور که هنجارهای احتماعی به طرز فزاینده ای مبهم میشوند، سبک هم از همین ویژگی پیروی میکند. در ادامه با برخی از زیورآلات مردانه آشنا خواهیم شد.

کمربند:

کمربندها بندهایی چرم و یا برزنتی هستند که از حلقه های شلوار شما رد میشوند تا توی تن شما سفت نگه داشته شوند. از آنجایی که اکثر خانم ها از کمربند به عنوان یک اکسسوری تزئینی استفاده میکنند، آقایان مجبور هستند که حتما از کمربند استفاده کنند. از انواع کمربندهای مردانه میتوان به کمربندهای کژوال، کمربندهای بافت، کمربند چرمی، کمربند مجلسی، کمربند بافت چرم و کمربندهای جیر اشاره کرد. رنگ کمربند شما برجستگی های اکسسوری های شما را افزایش میدهد و سگک فلزی آن میتواند مکمل ساعت مچی، انگشتر و گردنبند شما باشد.

اصول ست کردن اکسسوری برای آقایان

دستبند:

دستبندها از جمله اکسسوری های مردانه ای هستند که به دور مچ دست بسته میشوند. اغلب دستبندها یک زنجیر فلزی، چرمی و مدل های بافته شده هستند. از انواع مختلف دستبندهای مردانه میتوان به دستبندهای مهره دار، دستبند کاف، دستبندهای بافت، دستبند زنجیری، دستبند تنیس و دستبندهای طنابی اشاره کرد. اما بهترین دستبندها برای مردان کدام ها هستند؟ اگر مچ بزرگی دارید، از دستبندهای بزرگ و اگر دستان ظریفی دارید، از دستبندهای سایز کوچکتر استفاده کنید. علاوه بر این، دستبند باید به اندازه کافی تنگ باشد تا به زیبایی دور مچ دست شما بنشیند. برخی از دستبندها مانند دستبندهای مهره دار مردانه همگی یک سایز واحد دارند.

اصول ست کردن اکسسوری برای آقایان

به دنبال یک دستبند شیک هستید؟ از طریق لینک روبرو میتوانید مدل های مختلف دستبند مردانه را مشاهده نمایید: دستبند اورجینال


گردنبند:

گردنبندها یکی از انواع زیورآلات هستند که به دور گردن شما آویزان میشوند. جنس اغلب گردنبندها اغلب طلا، نقره، پلاتین و یا چرم است. همچنین مدل های مختلفی از آویز در بازار موجود هستند که میتوانید از آنها در ست کردن گردنبندتان استفاده کنید. مردان اروپایی سالیان سال است که گردنبند را به عنوان نشانه ای از کلاس و استایل پذیرفته اند. زنجیر محبوبترین مدل گردنبند مردانه در سراسر جهان است که به تنهایی و یا با آویز پوشیده میشود. مردان به دلایل مختلف گردن میبندند. از جمله این دلایل میتوان به لذت بردن از استایل خود، احساس تجمل و ابراز وجود اشاره کرد.

اصول ست کردن اکسسوری برای آقایان

به دنبال یک گردنبند شیک هستید؟ در لینک روبرو میتوانید مدل های محتلف گردنبند مردانه را مشاهده نمایید: گردنبند اورجینال


انگشتر:

انگشترها از جمله اکسسوری هایی هستند که انگشتان شما را کشیده تر و زیباتر میکنند. اکثر انگشترها از تیتانیوم، استیل، طلا و یا نقره ساخته میشوند. بهتر است که مردان اگر میخواهند از حلقه استفاده کنند، از یک حلقه به عنوان نماد تعهد استفاده کنند. حتی اگر میخواهند از انگشتری غیر از حلقه استفاده کنند، توصیه میشود که هربار فقط یک انگشتر استفاده کنند. انداختن انگشتر در هر انگشت ممکن است معانی متفاوتی داشته باشد. در برخی از فرهنگ ها ممکن است نمایانگر وضعیت تاهل و یا میراث خانوادگی باشد. برخی از مردان هم انگشترهایی به عنوان نماد دستاوردها و یا نقاط عطف مهم زندگی استفاده میکنند. حلقه های سرامیکی و یا سیلیکونی که امروزه در حال محبوبیت هستند، مناسب افرادی است که مشاغل مرتبط با برق دارند چرا که نارسانا هستند.

اصول ست کردن اکسسوری برای آقایان

اگر قصد خرید یک انگشتر اورجینال مردانه هستید، در لینک روبرو میتوانید مدل های مختلف انگشتر مردانه را مشاهده نمایید: انگشتر مردانه


گوشواره:

شاید شما آن مردی هستید که آماده بیان شخصیت خودش است. و یا شاید هم آن مردی هستید که پیرسینگ و زیورآلات مردانه را میشناسد و میخواهد خوش استایل باشد. اگر ترجیخ شما بر این است که از زیورآلات مردانه استفاده کنید، گوشواره یکی از بهترین انتخاب ها برای شماست. مهمترین عاملی که باید در نظر داشته باشید، این است که یک گوشواره باید ظاهر شما را تکمیل کند

اصول ست کردن اکسسوری برای آقایان

دکمه سردست:

اگر میخواهید آستین پیراهنتان همیشه مرتب باشد، یک دکمه سردست کاملا مناسب شما است. دکمه سردست کنتراستی کمی بیشتر از یک دکمه ارائه میدهند و گزینه ای تزئینی تر به حساب میایند. دکمه سردست در اندازه و اشکال مختلف موجود هستند و اگر از گیره کراوات،انگشتر و یا سایر اکسسوری ها استفاده میکنید، باید حتما دکمه سردست خود را با آنها ست کنید. از انواع دکمه های سردست میتوان به دکمه سردست نهنگی که یک سر صاف و یک پایه مستقیم دارد، دکمه سردست میخی، دکمه سردست زنجیره ای، دکمه سردست توپی برگشته، دکمه سردست گره ای و دکمه سردست فابریک اشاره کرد.

اصول ست کردن اکسسوری برای آقایان

ساعت مچی:

یکی از اکسسوری های واجبی که هر مردی باید داشته باشد، ساعت مچی است. ساعت مچی شما بیانگر شخصیت، افکار و نگرش شما نسبت به خودتان است. اینکه یک ساعت مچی بتواند به شما زمان را اعلام بکند آسانترین کاری است که میتواند انجام بدهد. هر ساعت مچی میتواند اینکار را انجام دهد؛ اما اینکه چه نوع ساعت مچی را برای پوشیدن انتخاب میکنید میتواند شخصیت شما را به وضوح برای دیگران توضیح دهد.

اصول ست کردن اکسسوری برای آقایان

اگر میخواهید استایل خودتان را تکمیل کنید، از طریق لینک روبرو میتوانید مدل های مختلف ساعت مردانه را مشاهده نمایید: ساعت مردانه


روش های ست کردن اکسسوری آقایان

ست کردن اکسسوری مردانه به چه معناست؟ اینکه شما چگونه اکسسوری های مختلف را با یکدیگر ست میکنید میتواند استایل شما را خراب کند و یا یک استایل شیک بسازد. در ادامه به چندتا از قوانینی که نیاز است قبل از ست کردن اکسسوری ها با یکدیگر بدانید اشاره خواهیم کرد.

۱. اولین نکته ست کردن اکسسوری آقایان: چگونه ساعت مچی را ست کنیم؟

ساعت مچی، اصلی ترین جزء اکسسوری های مردانه هستند. ست کردن اکسسوری های شما همه از ساعت مچی شروع میشود. اما چرا به ساعت مچی پادشاه اکسسوری های مردانه میگویند؟ شما میتوانید یک ساعت مچی را در هر مکان و زمان استفاده کنید. کمتر مردی را میتوانید ببینید که هر صبح یک ساعت مچی نبندد و به سرکار نرود. اما به چه نکاتی باید برای ست کردن ساعت مچی توجه کنیم؟ در وهله اول بهتر است لباسی که میخواهید ساعت مچی خود را با آن ست کنید مشخص کنید. به عنوان مثال شما یک ساعت مچی برای هنگامی که میخواهید به سرکار بروید نیاز دارید. در این مورد بهتر است تنها یک ساعت مخصوص برای این شرایط داشته باشید.

مهمترین نکته ای که باید در نظر داشته باشید، این است که اگر جنس بند ساعت شما و یا قاب آن استیل است فقط با اکسسوری هایی که به رنگ نقره ای هستند ست میشوند. اگر عاشق طلای زرد هستید، پس بهتر است یک ساعت مچی انتخاب کنید که بند، صفحه و یا قاب طلایی دارد. به دنبال این هستید که یک حس ظریف و شیک به دیگران القا کنید؟ پس بهتر است به دنبال یک ساعت مچی با صفحه سیاه، سفید، نقره ای و یا به رنگ خنثی باشید.

ورزشکار حرفه ای هستید و یک ساعت ورزشی هوشمند میخواهید؟ پس به دنبال یک ساعت مچی با بدنه استیل باشید که تا عمق ۱۰۰ متری و یا بالاتر هم در برابر فشار آب مقاوم باشد و هرکدام از ویژگی هایی که میخواهید مانند کرنوگراف و یا زمان شمار را هم داشته باشد. یک ساعت مچی که دستبند فلزی و یا یک بند چرمی دارد انتخاب مناسبی برای شماست.

به دنبال یک ساعت برای استفاده روزانه هستید؟ یک ساعت نظامی و یا غواصی مناسب شماست. اگر یک ساعت با بند استیل انتخاب کنید کاملا مناسب استایل های روزمره شماست. اگر میخواهید با هر لباسی، مانند لباس های تابستانی مطابقت داشته باشد، یک ساعت بند فلزی و یا بند برزنتی به رنگ مشابه کمربند و یا لباسی که میپوشید تکمیل کنید.

۲. دومین نکته ست کردن اکسسوری آقایان: کمربند را چگونه ست کنم؟

مهمترین نکته ای که در هنگام ست کردن کمربند باید به یاد داشته باشید، این است که کمربند با کفش ست میشود. قوانین ست کردن کمربند و کفش چرمی بسیار ساده است. در ادامه به این قوانین اشاره خواهیم کرد.

چرم ها را با یکدیگر ست کنید:

هرچقدر کنتراست رنگی بین کفش و کمربند شما کمتر باشد، کمتر شیک به نظر میرسید. اگر یک کمربند قهوه ای تیره دارید، منطقی ترین انتخاب برای کفش، قهوه ای تیره خواهد بود. با این وجود زیاد نگران تفاوت جزئی در رنگ های این دو نباشید. تا زمانی که رنگ آنها بسیار شبیه به هم باشند، کارتان را درست انجام داده اید.

متریال ها را با یکیگر ست کنید:

سگک کمربند را با فلز روی کفش ست کنید. طلا با طلا، نقره با نقره و غیره هماهنگ میشود. حتی ممکن است بخواهید با تطبیق این سگک ها با اکسسوری های دیگر، یک قدم جلوتر بروید. سوالی که پیش میاید این است که نیاز است همیشه باید کفش ها با کمربند ست باشد؟ جواب این است که خیر. این قانون خیلی هم سختگیرانه نیست. در بعضی از موارد میتوانید بر خلاف این قوانین پیش بروید به شرط آنکه مطمئن باشید در نهایت یک استایل شیک خواهید داشت.

آیا میتوان کفش مشکی را با کمربند قهوه ای ست کرد؟

نه. بهتر است این ترکیب را به هیچ وجه امتحان نکنید. اگر نگاهی به چرخه رنگ بیندازید، میبینید کهقهوه ای یک رنگ گرم است، در حالی که سیاه به عنوان یک رنگ سرد به شمار میرود. کفش های چرمی مشکی معمولا شیک و باکلاس هستند به همین دلیل بهتر است یک کمربند مشکی ببندید. ست مشکی-مشکی، رسمی و شیک ترین نوع لباس است. از آنجایی که مردم معمولا بیشتر متوجه کفش‌های شما می‌شوند تا کمربندتان، اگر کت تک، کت اسپرت یا کت و شلوار می‌پوشید، ممکن است به‌کلی کمربند را کنار بگذارید. در این شرایط بهتر است مطمئن شوید که شلوار شما به اندازه کافی در تنتان فیت است.

اصول ست کردن اکسسوری برای آقایان

میتوان طیف های متفاوت از قهوه ای را با همدیگر ست کرد؟

بله. ممکن است یک جفت کفش قهوه ای روشن داشته باشید و فکر کنید که با کمربند قهوه ای سوخته شما تداخل پیدا میکند. اگر کمربند و پاشنه کفش شما رنگ مشابهی داشته باشند به راحتی با یکدیگر ست میشوند.

چه کمربندی با کفش دو رنگ ببندم؟

در این مورد بهتر است رنگ غالب کفشتان را انتخاب کنید و طبق آن رنگ کمربندتان را انتخاب کنید. در نهایت شما باید اعتماد به نفس داشته باشید و طبق سلیقه خودتان، مدل هایی که بهتان میاید را انتخاب کنید و بپوشید.

۳. سومین نکته ست کردن اکسسوری آقایان: زیورآلات را چگونه ست کنم؟

اینکه بتوانید یک اکسسوری مانند دستبند و یا گردبند را با استایلتان ست کنید کار بسیار پیچیده ای است. اما نگران نباشید. در ادامه به چهار روش برای ست کردن اکسسوری های محبوب آقایان اشاره خواهیم کرد.

سادگی را حفظ کنید!

وقتی نمیدانید که چجوری میتوانید اکسسوری هایتان را با یکدیگر ست کنید، پس بهتر زیورآلات با طراحی های ساده تر را انتخاب کنید. زیورآلات بدون طرح را به راحتی میتوانید با هر استایلی ست کنید.

جنس اکسسوری ها را یکسان انتخاب کنید!

  • بیشتر زیورآلات مردانه فلزی هستند. رنگ های طلایی و نقره ای از رایج ترین رنگ ها برای زیورآلات مردانه هستند. رنگ طلایی جزو رنگ های گرم به شمار میرود. زیورآلات به رنگ طلایی را میتوان با رنگ های عمیق مانند آبی سلطنتی یا سبز یشمی به خوبی ست میشود. اگر چند تکه زیورآلات طلایی رنگ میخرید، مراقب رنگ های مختلف باشید. طلا در طیف وسیعی از تاریکی/ روشنی عرضه میشود و اگر تفاوت بسیار زیاد باشد، ممکن است استایل شما خراب شود.
  • نقره و یا فلزات نقره ای رنگ جزو رنگ های خنثی محسوب میشوند. سعی کنید زیورآلات نقره ای را با لباس های مشکی و یا خاکستری ست کنید تا ظاهری براق و چشمگیر داشته باشید. حتی به راحتی میتوانید زیورآلات نقره ای رنگ را با لباس های روشن تابستانی ست کنید.
  • مس و برنز فلزاتی به رنگ نارنجی هستند. این رنگ از طلا و یا نقره جسورتر است و باید با دقت بیشتری آنرا با لباس ها ست کرد. زیورآلات به رنگ مسی را میتوان در استایل های غیررسمی مشاهده کرد. همچنین سنگ های قیمتی در این زیورآلات کمتر از بقیه رنگ ها هستند.

نمادهای زیورآلات را درک کنید!

هرکدام از زیورآلات معنای خاص خود را دارند. برای پیچیده تر کردن موضوع، مردم میتوانند درک متفاوتی از زیورآلات داشته باشند. برای برخی حلقه های زینتی، نماد موفقیت و ثروت است و برای دیگران نشان دهنده وابستگی به جنایات سازمان یافته است. در استفاده از زیورآلات سعی کنید از سبک های خودنمایی اجتناب کنید و جواهرات معنی دار بپوشید. حلقه ازدواجی که قرار است هر روز دستتان کنید، یکی از زیورآلات معناداری است که میتوانید استفاده کنید.

جواهرات و کدهای لباس

بار شیک پوشی و خوش استایلی همیشه بر دوش مردی است که از زیورآلات استفاده میکند. اما این نکته را بدانید که نباید در محیط اداری و کاری از زیورآلات استفاده کنید. بهتر است بعد از ساعات کاری از اکسسوری های مختلف استفاده کنید. یک دستبند چرم قهوه ای تیره را میتوانید با کمربند رنگ روشن ست کنید. یا حتی یک دستبند چرمی مشکی را با یک دستبند مهره ای به رنگ قهوه ای مایل به خاکی بیاندازید.

۴. چهارمین نکته ست کردن اکسسوری آقایان: به رنگ ها دقت کنید!

اینکه با انواع مختلف چرم و فلزات آشنا شوید کاری بسیار آسان است. اما باید نکات چرخه رنگ را در نظر بگیریم. به همین دلیل ما میتوانیم پایه و اساس این دانش را در اطلاع شما قرار بدهیم. به همین دلیل نیاز است که درباره چرخه رنگ بدانید. چرخه رنگ پایه و اساس هر رنگ در جهان را تشکیل میدهد. رنگ های آنالوگ ۳ رنگ هستند که در کنار هم قرار دارند و یک رنگ غالب در وسط قرار دارد. ست کردن اکسسوری ها در این حالت نیاز به کمی ماجراجویی دارد. رنگ های triadic سه رنگ هستند که در فاصله مساوری از یکدیگر روی چرخه رنگ قرار دارند. رنگ های مکمل، روی چرخ رنگ روبروی یکدیگر قرار دارند. این رنگها میتوانند جسور و چشم نواز باشند یا بعضی از رنگ های خنثی این چرخه، ساکت و آرام باشند.

در پایان

راه های مختلفی برای ست کردن اکسسوری های آقایان وجود دارد. اما مهمترین چیزی که باید به آن دقت داشته باشید این است که نگذارید این قانون و قواعد جلوی اعمال سلیقه خودتان در تکمیل استایلتان را بگیرد. مهمترین اصل در ست کردن اکسسوری ها با استایلتان این است که اعتماد به نفس کافی داشته باشید و هرطور که خودتان دوست دارید یک تیپ شیک و مرتب بسازید. یکی از راه های جذاب بودن و داشتن یک استایل کامل، استفاده از اکسسوری و ساعت مچی معتبر است. ساعت مردانه به شما کمک زیادی برای جلوه بخشیدن به استایلتان میکند به گونه ای که در ذهن مخاطب به عنوان یک فرد خوشتیپ و باکلاس نقش ببندید.

اگر میخواهید تیپ خودتان را تکمیل کنید ما در اینجا کمکتان خواهیم کرد. فقط کافی است به فروشگاه آنلاین تیک تاک گالری بیایید و از مدل های مختلف ساعت مردانه و زیورآلات اورجینال که در این فروشگاه وجود دارد شگفت زده شوید. تیک تاک گالری، نماینده رسمی ۱۰۴ برند ساعت مچی در ایران است که در ۸ سال سابقه کاری خودش توانسته است رضایت مشتریان بالایی را به دست بیاورد.

منابع: www.https://www.realmenrealstyle.com

۴.۹ از ۵ - ( ۱۵ امتیاز )
نوشته ایجاد شد 97

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط

متنی که میخواهید برای جستجو وارد کرده و دکمه جستجو را فشار دهید. برای لغو دکمه ESC را فشار دهید.

بازگشت به بالا
×