تاریخچه برند کاسیو از سال ۱۹۷۴ تا امروز

تاریخچه برند کاسیو از سال ۱۹۷۴ تا امروز

کاسیو از بزرگترین و معروف‌ترین برندهای ژاپنی در زمینه تولید ساعت و دیگر محصولات الکترونیکی است. این برند محبوب در سراسر دنیا طرفداران زیادی دارد و با تولید ساعت‌های متنوع و منحصربه‌فرد به رفع نیاز کاربران می‌پردازد. در مقاله امروز به معرفی تاریخچه برند کاسیو از سال ۱۹۷۴ تا امروز و تحولاتی که رخ داده است می‌پردازیم.

نگاه کوتاهی به تاریخچه برند کاسیو

در سال ۱۹۴۶ کاشیو تادائو ژاپنی شرکت کاسیو را در میتاکای توکیو راه‌اندازی کرد. در این سال برند کاسیو فعالیت خود را با تولید ماشین حساب‌های الکترونیکی و ابزارآلات موسیقی شروع نمود و در سال ۱۹۵۴ با عرضه ماشین حساب‌های بسیار باکیفیت توجهات زیادی را به سمت خود کشاند. کاشیو سرانجام در سال ۱۹۵۷ شرکت کاسیو را تاسیس کرد و فعالیت خود را به طور جدی‌تر ادامه داد. 

این برند محبوب ژاپنی در سال ۱۹۶۰ علاوه بر ماشین حساب‌های بسیار جدید و مرغوب به تولید نمونه‌های اولیه از ساعت پرداخت و می‌توان آن را به‌عنوان نقطه عطف تاریخچه کاسیو به شمار آورد. با گذشت زمان کاسیو به یکی از بهترین برندهای بین‌المللی در زمینه تولید ساعت تبدیل شد. ساعت‌های کاسیو با گذشت زمان به کیفیت بهتری دست پیدا کردند و توانستند توجهات جهانی را به سمت خود جلب کنند.

اطلاعات بیشتر: درباره برند کاسیو

نگاه کوتاهی به تاریخچه برند کاسیو

تاریخچه برند کاسیو در ساخت ساعت دیجیتال

سال ۱۹۷۴ برند کاسیو اولین ساعت‌های دیجیتالی یا کامپیوتری خود را طراحی و روانه بازار کرد. اولین ساعت مچی دیجیتال کاسیو با نام CASIOTRON به سرعت مورد استقبال بسیاری از افراد در سراسر جهان قرار گرفت. این ساعت دارای صفحه نمایش تاریخ و روز بود و در مقایسه با سایر شرکت‌ها ساعت متفاوت و منحصربه‌فردی به شمار می‌رفت. 

همچنین این ساعت‌ها می‌توانستند روزهای ماه را به شکل خودکار نمایش دهند. کمپانی کاسیو توانست با تولید و عرضه ساعت‌های دیجیتال کاسیو همراه با ساعت‌های مچی کوارتز و آنالوگ به یکی از محبوب‌ترین و برترین تولیدکنندگان ساعت در دنیا تبدیل شود. جالب است بدانید که برخی از مدل‌های ساعت کاسیو دارای قابلیت نمایش ارتفاع، درجه حرارت، جی‌پی‌اس و… بودند.

تاریخچه برند کاسیو در ساخت ساعت دیجیتال

تاریخچه برند کاسیو در ساخت ساعت‌های ضد ضربه

یکی دیگر از بزرگترین تحولات برند کاسیو تولید ساعت‌های هوشمند است. این کمپانی در سال ۱۹۸۳ ساعت‌های هوشمند خود را با نام جی شاک طراحی و عرضه کرد. این ساعت‌های ضد ضربه در صنعت ساعت‌سازی نیز انقلاب بزرگی به وجود آوردند و پس از آن دیگر تولیدکنندگان به تولید ساعت‌های هوشمند با امکانات گوناگون پرداختند. ساعت جی شاک از طریق نمایشگر دیجیتال خود قابلیت‌های مختلف از جمله تقویم را نمایش می‌دهد. 

طراحی ساعت g-shock باعث شد کاسیو به اوج شهرت برسد. مدل Dw-500c به‌عنوان اولین مدل ساعت جی شاک طرحی شد. جالب است بدانید که نمونه‌های اولیه ساعت جی شاک از جنس نامناسب بدنه برخوردار بودند و در اثر کوچک‌ترین ضربه دچار آسیب می‌شدند. 

همین امر باعث شد کاسیو اولین ساعت‌های ضدضربه خود را تولید کند؛ بنابراین کاسیو در سال ۱۹۸۵ ساعت‌های ضدضربه خود را تولید کرد و با انداختن آنها از طبقه سوم به پایین بر روی ساعت‌ها تست مقاومت انجام می‌داد. مقاومت در برابر شوک الکتریکی، درجه حرارت، گرانش، لرزش و آب از دیگر ویژگی‌های ساعت جی شاک هستند. ساعت جی شاک مجهز به صفحه شب‌نما است و در تاریکی می‌توانید از آن استفاده کنید.

تاریخچه برند کاسیو در ساخت ساعت‌های ضد ضربه

تاریخچه برند کاسیو در ساخت ساعت هوشمند

کمپانی کاسیو در سال ۲۰۱۵ اولین ساعت‌های هوشمند خود را طراحی و در بازار ارائه کرد. مدل WSD-F10 به‌عنوان اولین مدل از ساعت‌های هوشمند کاسیو در بازار ارائه شد. سازگاری با برنامه اندروید، تم‌های متنوع برای صفحه نمایش و امکان انتخاب صفحه نمایش دیجیتال یا آنالوگ از ویژگی‌های این ساعت هوشمند هستند. در ساخت ساعت از متریال مستحکم مانند بدنه رزین و پشت صفحه استیل ضدزنگ استفاده شده است. 

صفحه ساعت هوشمند کاسیو به دلیل اندازه باتری بزرگ است. با این حال وزن ساعت پایین است و هنگام پوشیدن دست را اذیت نمی‌کند. ساعت‌های هوشمند کاسیو مجهز به نمایشگر لمسی هستند و می‌توانید تنظیمات مورد نظر را روی آن اعمال کنید. فشارسنج، قطب‌نما، دماسنج، ارتفاع‌سنج، میکروفون، تقویم و طلوع و غروب خورشید از مهمترین امکانات این ساعت هستند و بدون اتصال به اینترنت می‌توانید از آنها استفاده کنید.

تاریخچه برند کاسیو در ساخت ساعت هوشمند

فناوری‌های پیشرفته در ساعت‌های کاسیو

در ساخت ساعت‌های کاسیو تا به امروز از فناوری‌های روز استفاده شده است که مهمترین آنها عبارتند از:

  • بلوتوث: از بهترین فناوری‌ها در ساخت ساعت‌های دیجیتال کاسیو فناوری بلوتوث است. با این قابلیت می‌توانید از طریق بلوتوث ساعت‌های مچی را به گوشی‌های هوشمند متصل کنید.
  • انرژی خورشیدی: استفاده از انرژی خورشیدی به جای باتری برای راه‌اندازی ساعت از دیگر فناوری‌های خوشایند به شمار می‌رود.
  • ضد آب: مقاوم نمودن ساعت‌های کاسیو در برابر رطوبت و آب از دیگر اقدامات مهم توسط این برند به شمار می‌رود. جالب است بدانید هر یک از ساعت‌های کاسیو دارای استانداردهای تعیین شده هستند که میزان مقاومت آنها در برابر آب را نشان می‌دهد.
  • فناوری سه گانه: ساعت‌های کاسیو مجهز به سنسورهای مختلف هستند که علائم حیاتی را نشان می‌دهند. این فناوری شامل فشارسنج، دماسنج و قطب‌نمای دیجیتال است و فناوری سه گانه شناخته می‌شود.
فناوری‌های پیشرفته در ساعت‌های کاسیو

کالکشن‌های ساعت کاسیو

کاسیو ساعت‌های خود را در کالکشن‌های بسیار جذاب ارائه می‌دهد که یکی از محبوب‌ترین آنها کالکشن جی شاک است و درباره آن صحبت کردیم. کالکشن‌های دیگر ساعت کاسیو عبارتند از:

کاسیو ادیفایس

بعد از جی شاک می‌توان گفت محبوب‌ترین کالکشن کاسیو به ساعت ادیفایس تعلق دارد. این ساعت‌ها با توجه به امکاناتی که ارائه می‌دهند قیمت مناسبی دارند. برخی از ویژگی‌های ساعت کاسیو ادیفایس شامل مجهز به سولار پاور، شارژ از طریق انرژی خورشید و فلورسنت، اتصال به گوشی‌های موبایل و مقاومت در برابر آب تا ۱۰۰ متر هستند.

کاسیو پروترک

یکی دیگر از پرطرفدارترین کالکشن‌های کاسیو ساعت پروترک است. این ساعت ویژه کوهنوردان ساخته شده است و استحکام بسیار بالایی دارد. ساعت‌های این کالکشن می‌توانند در برابر شرایط سخت مقاومت بالایی از خود نشان دهند. اندازه‌گیری ارتفاع و قابلیت گام‌شمار از مهمترین امکانات این ساعت هستند. 

کاسیو پروترک این امکان را به افراد می‌دهد تا مسافت را از زمان شروع تا هدف اندازه‌گیری کنند. دیگر ویژگی‌های این ساعت شامل مقاومت در برابر آب تا عمق ۱۰۰ متر، اتصال به گوشی موبایل از طریق بلوتوث و تایمر قایقرانی است. این ساعت می‌تواند دما را از محدوده منفی ۱۰ تا ۶۰ درجه سلسیوس اندازه‌گیری کند.

کاسیو شین

اگر به دنبال ساعتی با طراحی جذاب و تکنولوژی روز هستید به سراغ ساعت‌های کالکشن کاسیو شین بروید. استفاده از استیل ضدزنگ، مقاومت در برابر آب و رطوبت و مقاومت در برابر رنگ از مهمترین ویژگی‌های ساعت‌های شین هستند. زیباترین مدل‌های این ساعت دارای بند چرمی هستند که در برابر آب و نور مقاوم هستند و رنگ آنها تغییر نمی‌کند. این کالکشن بهترین انتخاب برای بانوان است.

کاسیو جی ام اس

از دیگر کالکشن‌های محبوب کاسیو برای بانوان کالکشن جی ام اس است. این ساعت‌ها به کنترل رادیویی و سولار پاور مجهز هستند و امکان اتصال آنها به گوشی موبایل از طریق بلوتوث وجود دارد. طراحی کلاسیک و مقاومت در برابر آب، شوک الکتریکی، ضربه و گرانش از مهم‌ترین خصوصیات ساعت‌های کاسیو جی ام اس هستند.

کاسیو بیبی جی

یکی از پرطرفدارترین و در عین حال قدیمی‌ترین کالکشن‌های کاسیو ساعت‌های بیبی جی هستند که برای اولین بار در سال ۱۹۹۴ تولید شدند. تنوع رنگی بالا و ظاهر اسپرت از ویژگی‌های مطلوب این ساعت هستند و برای بانوان انتخاب فوق‌العاده‌ای محسوب می‌شوند. 

امکان شارژ کردن باتری ساعت‌های بیبی جی توسط انرژی خورشیدی وجود دارد. از دیگر امکانات ساعت بیبی جی می‌توان به گام‌شمار، کرنومتر و قابلیت اتصال به گوشی موبایل از طریق بلوتوث اشاره کرد. ساعت‌های این کالکشن در برابر ضربه و آب مقاومت بالایی دارند و شناگران می‌توانند با خیال راحت از آن استفاده کنند.

کاسیو کلاسیک

ساعت‌های کالکشن کاسیو کلاسیک بسیار پرطرفدار هستند. این ساعت‌ها طراحی خیره‌کننده و قدرتمندی دارند و از مدل‌های محبوب در نزد شیک پسندان به شمار می‌روند. ساعت‌های کلاسیک کاسیو به‌صورت مینیمال و ساده طراحی می‌شوند و برای استفاده روزانه مناسب هستند. استفاده از این ساعت بسیار راحت است و مدل‌های جذابی برای آقایان و بانوان ارائه می‌کند.

کاسیو ویو سپتور

ساعت‌های کالکشن ویو سپتور کاسیو دارای کریستال کوارتز هستند و با استفاده از دریافت موج‌های رادیویی فعالیت می‌کنند. این ساعت‌ها دقت بسیار بالایی دارند و تاریخ و زمان آنها به‌صورت دستی تنظیم نمی‌شوند. ساعت‌های ویو سپتور مجهز به باتری‌های قابل شارژ با نور هستند و برای افرادی که علاقمند به اکسسوری‌های متفاوت هستند بهترین انتخاب است.

خرید ساعت کاسیو از تیک تاک گالری

فروشگاه تیک تاک گالری مرجع فروش ساعت کاسیو اصل در ایران است. خرید آنلاین انواع کاسیو در مدل‌ها و رنگ‌های متنوع توسط این فروشگاه به‌صورت آنلاین و در بستری کاملا امن امکان‌پذیر است. انواع محصولات مطابق با تمامی سلایق و نیازهای خریداران به فروش می‌رسند. 

خرید انواع ساعت کاسیو از فروشگاه تیک تاک گالری با مزایایی مانند ارسال رایگان به سراسر کشور، تضمین اصالت کالا، قیمت مناسب و… همراه است. در صورت تمایل به خرید ساعت از برند کاسیو می‌توانید با کارشناسان مجموعه تماس بگیرید و از پیشنهادات آنها استفاده کنید. برای دیدن مدل‌های جذاب ساعت کاسیو کلیک کنید:

سخن پایانی

کاسیو از برترین برندهای ساعت در جهان است و محصولات بسیار زیبا و منحصربه‌فردی ارائه می‌دهد. در مقاله امروز به معرفی تاریخچه برند کاسیو و مهمترین محصولات آن تا به امروز پرداختیم. ساعت‌های دیجیتال و هوشمند کاسیو در بهترین کیفیت و قیمت عرضه می‌شوند و می‌توانید آنها را به‌صورت اصل تهیه کنید.

سوال ۱: مهم ترین ویژگی ساعت‌های کاسیو چیست؟

مقاومت بالا و ضدآب بودن از ویژگی‌های برتر این برند هستند. 

سوال ۲: برند کاسیو متعلق به کجاست؟

 این برند در سال ۱۹۴۶ در شهر توکیو و توسط فردی بنام تادائو کاشیو تاسیس شد.

۵ از ۵ - ( ۲ امتیاز )
نوشته ایجاد شد 25

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط

متنی که میخواهید برای جستجو وارد کرده و دکمه جستجو را فشار دهید. برای لغو دکمه ESC را فشار دهید.

بازگشت به بالا
×