روز ازدواج ۱۴۰۳/ تاریخچه روز ازدواج/ هدیه مناسب روز ازدواج

روز ازدواج ۱۴۰۳ در روز ۱۹ خرداد ماه ۱۴۰۳ خواهد بود. سنت ازدواج از جمله سنت‌هایی است که توسط ایرانیان بسیار پر زرق و برق برگزار می‌شود. بسیاری از زوج‌ها مراسم ازدواج خود را در روز ملی ازدواج برگزار می‌کنند. اگر دوست دارید درباره تاریخچه روز ازدواج، سنت هایی که از قدیم در ایران برای ازدواج مرسوم است و یا حتی هدایایی که در این روز میتوانید به همسرتان تقدیم کنید بدانید، با ادامه این مقاله همراه باشید.

تاریخچه روز ازدواج

از آنجایی که دین اکثریت ایرانیان اسلام است، سالگرد ازدواج حضرت فاطمه (س) و امام علی(ع) را به عنوان روز ازدواج در نظر گرفته شده‌است. امام علی (ع) و حضرت فاطمه (س) در تاریخ ۱ ذی الحجه ۲ هجری قمری ازدواج کردند. صیغه ازدواج بین این دو بزرگوار توسط پیامبر (ص) خوانده شد. بعضی از تاریخ نویسان گفته‌اند که قبل از حضرت علی برخی از مهاجران و یاران انصار هم به ازدواج با حضرت فاطمه (س) تمایل داشتند. اما رسول خدا تمایل داشت تا فاطمه با علی (ع) ازدواج کند. منابع اهل سنت و شیعه جریان خواستگاری حضرت علی از فاطمه را به گونه‌ای مختلف نقل می‌کنند.

عده ای از مهاجران به علی (ع) پیشنهاد خواستگاری از فاطمه (س) را دادند، اما او در جواب گفت به خدا سوگند من چیزی ندارم. به او گفته شد که پیامبر (ص) چیزی از او نمی‌خواهد. علی(ع) سرانجام تصمیم گرفت که از پیامبر(ص) دخترش را خواستگاری کند. بار سوم پیامبر (ص) فرمود: اموالی داری؟ فرمود: ای رسول خدا من چیزی جز زره ندارم. پیامبر (ص) دخترش را با مهریه دوازده مثقال طلا به نامزدی امام علی درآورد.

رسول خدا (ص) در روز اول ذی الحجه سال دوم هجری حضرت فاطمه (س) را به خانه امام علی (ع) فرستاد. این بدان معناست که بین نامزدی و ازدواج آنها تقریباً ده ماه فاصله وجود داشت. در ایران نیز این روز را به مناسبت ازدواج این دو بزرگوار، زوجین جشنی کوچک برگزار میکنند. حتی برخی از خانواده های ایرانی، ترجیح میدهند مراسم ازدواج فرزندانشان را در این روز برگزار میکنند. روز ازدواج ۱۴۰۳ در ایران، در تاریخ ۱۹ خرداد سال ۱۴۰۳ است.

سنت‌های ازدواج ایرانیان

با وجود اقوام و فرهنگ های مختلفی که در ایران وجود دارد، مراسم عروسی ایرانیان، مانند بسیاری از آیین های دیگر در کشور به سنت زرتشتی برمیگردد. اگرچه مفاهیم و نظریه ازدواج در قران و روایات اسلامی دچار تغییرات زیادی شده است، اما سنت های ازدواج به همان روال قدیم باقی مانده است. مراسم ازدواج در ایران از همه مناسبت ها برجسته تر است و در حضور اقوام، جشن بزرگی گرفته میشود. در گذشته والدین و اعضای بزرگتر خانواده مراسمات ازدواج را ترتیب میدادند. این امر هنوز در روستاها و خانواده های سنتی وجود دارد.

با این حال، زوج های مدرن، همسر خود را انتخاب می کنند، اما رضایت والدین هم برای آنها مهم است. حتی در مورد ایرانیان مدرن، پس از تصمیم گیری زوجین، معمولاً این والدین داماد یا سایر اقوام هستند که اقدام به خواستگاری میکنند و به طور رسمی از عروس و خانواده او رضایت می خواهند. پس از انجام این کار، صیغه عقد خوانده میشود. آینه و شمعدان از مهمترین اشیای تشریفاتی است که داماد به خانه عروس میبرد و یادآور باورهای دینی زرتشتیان است. هرچه جایگاه اجتماعی عروس بالاتر باشد، ضیافت ها و هدایا به ویژه طلا و جواهراتی که داماد به او تقدیم میکند مجلل تر خواهد بود. عروس در زبان فارسی به معنای سفید است. این واژه در دوران ساسانی به کار میرفت و اکنون هم در ادبیات اوستایی وجود دارد.

مراسمات ازدواج در قرن نوزدهم در ایران بسیار گسترده بود. زوجین تا قبل از مراسم عروسی اجازه نداشتند همدیگر را ببینند. در جریان خواستگاری، از خانواده داماد با چای و سکنجبین پذیرایی میشدو هنگامیکه دو خانواده به توافق میرسیدند، مراسم شیرینی خوران انجام میشد. امروزه هم این مراسم بر حسب محل زندگی متفاوت است. چندروز بعد از مراسم شیرینی خوران، حلقه ازدواج و شال را درون بوغچه ای با نبات و قندان و شیرینی قرار میدادند و برای عروس میبردند. سپس اقوام زن دو طرف به دیدار عروس می رفتند و یکی از اقوام داماد به غیر از مادر، انگشتر را در دست عروس و شال را بر پشت او می گذاشت.

هدیه‌های مناسب روز ازدواج

روز ازدواج را میتوان روز مهمی برای زوج های ایرانی دانست. همچنین این روز سالگرد ازدواج بسیاری از زوجین است. انتخاب کادو مناسب برای روز ازدواج، یک چالش بزرگ برای خانم ها و آقایان است. با تنوع بالایی که بین اجناس وجود دارد، انتخاب برای همه سخت است. در اینجا به بهترین هدایای مردانه و زنانه ای که میتوانید به همسرتان در روز ازدواج ۱۴۰۳ بدهید اشاره خواهیم کرد.

هدیه مناسب خانم ها برای روز ازدواج ۱۴۰۳

اینکه بخواهید برای همسرتان یک هدیه مناسب پیدا کنید، انتخابی بسیار سخت است. در این جا لیستی از هدایایی که هر خانمی دوست دارد برای سالگرد و یا روز ازدواج دریافت کند را خواهیم گفت.

زیورآلات

زیورآلات، همیشه نمادی از ظرافت و زنانگی هستند. وقتی شما به کسی زیورآلات هدیه میدهید، به معنای آن است که به او احساس زیبایی، باارزش بودن، اهمیت و خواستنی بودن میدهید. همچنین اینکه او از طرف یک مرد این هدیه را دریافت کند، تا همیشه از همسرش به عنوان نمادی از یک فرد خوش ذوق یاد میکند. هنگامی که شما به خانم خودتان زیورآلات اورجینال هدیه بدهید، پیامی از وفاداری، اشتیاق، همدلی و آرزوهای خوب را به او منتقل میکنید. اگر شما در چشمان همسرتان مردی عاشق پیشه هستید، این نکته را به یاد داشته باشید که مردان عاشق به همسران خود زیورآلات و جواهرات میدهند. دستبند، گردنبند، انگشتر و گوشواره از زیورآلاتی هستند که زیبایی همسر شما را هزاران برابر میکند.

روز ازدواج ۱۴۰۲/ تاریخچه روز ازدواج/ هدیه مناسب روز ازدواج

اگر قصد خرید زیورآلات برای روز ازدواج ۱۴۰۳ دارید، میتوانید از طریق لینک روبرو اقدام به خرید نمایید: زیورآلات اورجینال


همچنین اگر به دنبال ایده ای برای کادو کردن زیورآلاتتان هستید، ویدیوی زیر میتواند کمکتان کند.

آلبوم عکس دونفره

قبل از درست کردن یک آلبوم پر از عکس های دونفره تان باید مطمئن شوید که آلبومتان از بقیه هدیه ها متمایز است. میتوانید مطمئن باشید که آلبوم عکس یک یادگاری و هدیه مناسبی است که تا آخر عمر از آن لذت میبرید. از عکس های دونفره و استیکر یا کلمات عاشقانه استفاده کنید تا آلبومتان زیباتر شود. اگر به فکر یک ایده خاص هستید، میتوانید عکس های دونفره تان را در اندازه کوچک چاپ کنید و به یک جاسوییچی آن را تبدیل کنید. در فیلم زیر میتوانید نمونه ای از آن را ببینید.

ساعت زنانه

ساعت مچی یک هدیه منحصر به فرد است که همسر شما میتواند برای سالیان متمادی از آن استفاده کند. همچنین ساعت زنانه یک هدیه فوق العاده و باارزش برای همسر شماست. چندین نکته وجود دارد که بهتر است هنگام خرید ساعت مچی به آنها دقت کنید.

  • نکته اول: هنگامیکه میخواهی یک ساعت زنانه بخرید، بهتر است سلیقه خودتان را هممنعکس کنید. سعی نکنید یک ساعت زنانه ای که موردپسندتان نیست را به عنوان هدیه بخرید.
  • سعی کنید زیورآلات و جواهراتی هم که استفاده میکند را در نظر بگیرید. ساعت زنانه یک هدیه کاملا مناسب برای خانم هایی است که تا به حال ساعت مچی نداشتند.
  • سعی کنید یک ساعت مچی نقره ای و یا طلایی انتخاب کنید. چونکه همیشه روی مد هستند و هیچگاه قدیمی نمیشوند. همچنین به راحتی میتوان آنها را با تمامی استایل های زنانه ست کرد.
  • قبل از خرید ساعت مچی بهتر است سلیقه همسرتان را بشناسید. اگر او ساعت مچی سایز بزرگ دوست دارد، پس یک ساعت اسپرت مناسب اوست. اگر همسرتان همیشه استایل های رسمی و کلاسیک دارد، بهتر است ساعتی مناسب با استایل او بخرید.
  • برند و مدل مناسب ساعت مچی را انتخاب کنید. همیشه در هنگام خرید ساعت مچی سعی کنید برندهای معتبر و نام آشنا را خریداری کنید که بتوانید برای مدت زمانی طولانی از ساعت مچیتان استفاده کنید. از برندهای معتبر ساعت زنانه در ایران میتوان به ساعت زنانه کاسیو، ساعت زنانه سیتیزن، ساعت زنانه سیکو، ساعت پولو و … اشاره کرد.
روز ازدواج ۱۴۰۲/ تاریخچه روز ازدواج/ هدیه مناسب روز ازدواج

دسته گل

دسته گل یکی از هدایای موردعلاقه هر خانمی است. یک دسته گل جایگزینی برای کلمات است . به راحتی میتوان با یک دسته گل احساسات خودتان را نشان دهید و از همسرتان قدردانی کنید. همچنین تحقیقات نشان داده است که یک دسته گل میتواند استرس و اضطراب روزانه را کاهش دهد.

روز ازدواج ۱۴۰۲/ تاریخچه روز ازدواج/ هدیه مناسب روز ازدواج

همچنین اگر به دنبال یک روش جدید و جالب برای تزئین دسته گل هستید، ویدیوی زیر را مشاهده کنید.

هدیه مناسب آقایان روز ازدواج ۱۴۰۳

اینکه بخواهید برای همسرتان یک هدیه مناسب پیدا کنید، انتخابی بسیار سخت است. در این جا لیستی از هدایایی که هر آقایی دوست دارد برای سالگرد و یا روز ازدواج دریافت کند را خواهیم گفت.

عطر مردانه

اگر به دنبال هدیه ای متفکرانه و کاربردی برای مرد زندگی خود هستید، یک عطر خوب می تواند انتخاب مناسبی باشد. عطر چیزی است که می تواند احساس خوب و اعتماد به نفس در فرد ایجاد کند و هدیه ای است که می تواند روزانه از آن استفاده کند. اینکه شما به کسی عطر بدهید، نشان می دهد که به این فکر کرده اید که گیرنده کیست و چه رایحه ای ممکن است دوست داشته باشد. هر زمان که مرد زندگی شما از عطر استفاده کند، به یاد شما میافتد. به همین دلیل است که عطر نشانه محبت است. اگر از روش های تکراری برای هدیه کردن عطر خسته شده اید، بهتر است ویدیوی زیر را مشاهده کنید تا ایده های جدیدی بگیرید.

زیورآلات و اکسسوری

زیورآلات، اکسسوری هایی هستند که با سنگ های قیمتی و یا نیمه قیمتی ساخته میشوند. تاریخ نشان داده است که استفاده از زیورآلات در مردان امری بسیار عادی است. دکمه سر آستین، دستبند، گردنبند، گوشواره و انگشتر از محبوب ترین زیورآلاتی هستند که مردان عموما استفاده میکنند و علاقه دارند به عنوان هدیه دریافت کنند. بسیاری از استایل های مردانه هستند که با زیورآلات تکمیل میشوند.

روز ازدواج ۱۴۰۲/ تاریخچه روز ازدواج/ هدیه مناسب روز ازدواج

ساعت مردانه

به عنوان یک زن، شما می خواهید هر کاری که می توانید انجام دهید تا به همسر خود نشان دهید که او مهم است و بهترین راه برای انجام این کار خرید یک ساعت برای او است. ساعت مردانه یکی از انواع اکسسوری های کلاسیک هستند که با تمام لباس ها به راحتی ست میشوند. اگر به دنبال یک ایده برای خرید هدیه هستید، ساعت مچی گزینه بسیار مناسبی برای شماست. ساعت مچی از جمله هدایایی است که همسر شما میتواند هر روز از آن استفاده کند و تا سالیان طولانی قدردان شما خواهد بود. اما بهتر است بدانید باید سیک ساعت مچی اصل بخرید. در ضمن به دلیل تنوع بالای برندهای ساعت مردانه ممکن است انتخاب برند سخت باشد. اگر قصد خرید ساعت مردانه دارید، وارد لینک برندهای معتبر ساعت مچی شوید و ساعت موردعلاقه خود را از بین این برندها انتخاب کنید.

روز ازدواج ۱۴۰۲/ تاریخچه روز ازدواج/ هدیه مناسب روز ازدواج

کیف دستی

امروزه محبوبیت کیف کلاچ و یا همان کیف دستی افزایش پیدا کرده است. در دوره رنسانس، مردان برای حمل پول و اشیا قیمتی، کیسه هایی به کمر خودشان میبستند که امروزه این کیسه ها به کیف های دستی تبدیل شده اند. اگر میخواهید برای شوهرتان یک کیف دستی انتخاب کنید، بهتر است به چند نکته توجه کنید:

  • سعی کنید کیف دستی که انتخاب میکنید ساده باشد تا بشود به راحتی آنرا با بقیه لباس ها ست کرد.
  • رنگ مشکی و یا قهوه ای انتخابی مناسب است. چرا که به راحتی برای هر لباس و استایلی میشود از آن استفاده کرد.
  • سعی کنید کیف دستی که میخرید چرمی باشد. کیف دستی چرمی استایلی کلاسیک دارد و به راحتی کهنه نمیشود.
روز ازدواج ۱۴۰۲/ تاریخچه روز ازدواج/ هدیه مناسب روز ازدواج

سخن آخر

روز ازدواج یکی از روزهای مهم برای هر زوجی است. در روز ازدواج ۱۴۰۳ می‌توانید با یک هدیه کوچک، از وجود همسرتان قدردانی کنید. در این مقاله تعداد محدودی از هدایایی را که میتوانید برای شریک زندگیتان تهیه کنید را معرفی کردیم. دنیای وسیعی از هدایا وجود دارد که میتوانید بنا به سلیقه یکدیگر آن را انتخاب و یا حتی خودتان آن را بسازید. اما این نکته را فراموش نکنید که باید هدیه ای که تهیه میکنید اصل باشد. چرا که تفاوت کیفیت و ماندگاری کالای فیک با اصل بسیار زیاد است.

اگر قصد خرید زیورآلات اورجینال و یا حتی ساعت مچی به عنوان هدیه برای شریک زندگیتان دارید، به شما پیشنهاد میشود از وبسایت فروشگاه آنلاین تیک تاک گالری بازدید نمایید. تمامی کالاهای موجود در این فروشگاه اصل هستند و به همراه ضمانت نامه معتبر تقدیم شما میشوند. همچنین اگر به زودی قصد ازدواج دارید و به دنبال ساعت ست هستید هم میتوانید مدل های مختلفی از ساعت ست را در این فروشگاه پیدا کنید. همچنین اگر برای خرید ساعت ست سردرگم هستید، در مقاله راهنمای خرید ساعت مچی ست عروس و داماد به شما چندین مدل ساعت ست معرفی کرده ایم تا تصمیم گیری برایتان آسانتر شود.


اگر قصد خرید ساعت ست دارید، از طریق لینک روبرو اقدام به خرید نمایید: ساعت ست


۴.۷ از ۵ - ( ۶ امتیاز )
نوشته ایجاد شد 97

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط

متنی که میخواهید برای جستجو وارد کرده و دکمه جستجو را فشار دهید. برای لغو دکمه ESC را فشار دهید.

بازگشت به بالا
×