روز پدر ۱۴۰۲

روز پدر ۱۴۰۲/ تاریخ روز پدر 👨

اهمیت پدر را به هیچ وجه نمی توان نادیده گرفت یا نادیده گرفت. او مانند یک ابرقهرمان است که همیشه آماده است تا مشکلات روزمره را برای فرزندانش تحمل کند. اهمیت پدر فراتر از گفتار است زیرا او فردی است که خستگی ناپذیر برای برآوردن نیازهای خانواده خود تلاش می کند. برای ارج نهادن به سهم همه این گونه پدران و شخصیت های پدری و گرامیداشت پیوند پدری، هر سال یک روز ویژه به عنوان روز پدر برگزار می شود. مانند مناسبت‌های دیگر، یک روز جهانی مرد و یک روز ملی مردان در ایران داریم.

این روز در تاریخ های مختلفی در سراسر جهان برگزار می شود و مناطق مختلف سنت های خود را برای گرامیداشت پدر بودن حفظ می کنند. روز مرد در تقویم فارسی مصادف با سالروز میلاد اولین امام علی (ع) شیعیان است که در تقویم هجری قمری ۱۳ رجب است. امام علی پدر یازده امام شیعه دیگر است و سالروز ولادت همسرش در تقویم فارسی هم به عنوان روز مادر نامگذاری شده است. فاطمه (س) دختر پیامبر مسلمانان، محمد (ص) است.

درباره تاریخچه روز جهانی پدر

روز مرد در ایالات متحده و سایر کشورهای خارج از سنت های کاتولیک تا آغاز قرن بیستم جشن گرفته نمی شد. اولین تلاش برای جشن گرفتن روز پدر در ۵ ژوئیه ۱۹۰۸ در فیرمونت، ویرجینیای غربی، در کلیسای مرکزی متحد متدیست به دلیل تلاش های گریس گلدن کلایتون به یاد پدرش و دیگر پدرانی که در فاجعه معدن دسامبر ۱۹۰۷ فوت شدند، انجام شد. با این حال، تلاش های او به یک جنبش ملی تبدیل نشد و جشن بعداً در سال های بعدی منحل شد. تلاش دیگری در این زمینه توسط جین آدامز در سال ۱۹۱۱ انجام شد که درخواست او برای برگزاری جشن روز پدر در سطح شهر توسط مقامات رد شد.

روز پدر ۱۴۰۲

سرانجام، جشن روز مرد در ۱۹ ژوئن ۱۹۱۰ در YMCA در Spokane، واشنگتن به ابتکار Sonora Smart Dodd برگزار شد. او ایده جشن گرفتن روز پدر را پس از شنیدن خطبه در مورد روز مادر جارویس در سال ۱۹۰۹ در کلیسای اسقفی مرکزی متدیست مطرح کرد. بعداً، یکشنبه سوم ژوئن با حمایت روحانیون محلی در ۱۹ ژوئن ۱۹۱۰ به عنوان روز پدر تعیین شد. در سال ۱۹۶۶، پرزیدنت لیندون بی. جانسون با اعلام سومین یکشنبه ماه ژوئن به عنوان روز رسمی پدر، اعلامیه رسمی تکریم پدران را صادر کرد. شش سال بعد، رئیس جمهور ریچارد نیکسون در سال ۱۹۷۲ با قانونی آن را به عنوان تعطیلات ملی اعلام کرد.

روز مرد در سراسر جهان با هدف تحقق و ارج نهادن سهم مردان در جامعه برگزار میشود. این روز، روزی است که پیوند عاطفی پدر با فرزندان و تلاش مردان در قبال خانواده و جامعه را گرامی میدارد. همچنین این روز برای یادآوری، شناخت و یادآوری تلاش‌ها، ابتکارات و مشارکت‌های بی پایان همه مردان اطراف ما است. روز مرد فرصتی است برای قدردانی از همه شخصیت های پدری مانند ناپدری‌ها، پدربزرگ‌ها، عموها و یا حتی برادران بزرگ.

متن تبریک جدید برای روز پدر ۱۴۰۲

بسیاری از افراد ممکن است که از پدرانشان دور باشند و تنها راه ارتباطی که دارند پیام کوتاه و یا تکست است. پس بسیار مهم است که با تکست های جدید، پدرانتان را سورپرایز کنید. در ادامه میتوانید جدیدترین تکست‌های مربوط به روز مرد را بخوانید.

  • من خیلی خوش شانس هستم که تو را به عنوان پدرم دارم. مطمئنم هیچ کس دیگری این مدت مرا تحمل نمیکند. روزتون مبارک!
  • شما اولین کسی هستید که وقتی در مورد مسئله ای سوال دارم یا زمانی که فقط به حمایت و مشاوره خوب نیاز دارم به او فکر میکنم. ممنونم که همیشه کنارم بودی بابا!
  • این روز را به مردی که با من مانند یک شاهزاده رفتار میکند، تبریک میگویم!
  • از اینکه وقتی بچه بودم با من مثل یک بچه رفتار کردی، وقتی به دوستی نیاز داشتم مثل یک دوست رفتار کردی و وقتی به یک پدر و مادر نیاز داشتم مانند یک پدر مهربان رفتار کردی. تو بهترین مردی هستی که من میشناسم.
  • از شما سپاسگزارم که هرروز آنجا هستید و فقط عشق و راهنمایی را که برای یافتن راهم در زندگی نیاز داشتم را ارائه میدهید. روزتان مبارک!
  • تو میدانی که من بتمن را دوست دارم، سوپرمن هم عشق من است، اما تا زمانی که تو را دارم، واقعا به آنها نیازی ندارم. شما برای من سوپر پدر هستید. روزتان مبارک!
  • هرچه بزرگتر میشوم بیشتر میفهمم که داشتن پدری مثل تو چقدر مهم است. تو ثبات را در زندگی من و عشق و پذیرشی که به آن نیاز داشتم را فراهم کردی. خدا وقتی تو را به عنوان پدر برای من برگزید، همچین هدیه ای به من داد.
روز پدر ۱۴۰۲
  • روز پدر را به قهرمان و الگویم در زندگی تبریک میگویم. از شما برای هرکاری که برای خانواده ما انجام میدهید متشکرم. من شما را با تمام وجود دوست دارم! روزتان مبارک!
  • امروز همان روزی است که همه میگویند من بهترین پدر دنیا را دارم. اما من به جرئت میتوان بگویم که بهترین پدر دنیا را دارم. بنابراین فکر نمیکنم بقیه درست بگویند. روز مرد بر شما مبارک!
  • اگرچه ممکن است زمان و مسافت ما را از هم جدا کند، اما من همیشه راهنمایی‌ها، عشق و محبتی که به من میدادید را فراموش نمیکنم. من بدون تو اینی که امروز هستم نبودم. روزتان مبارک.
  • مهم نیست که من چندسال دارم، اما من همیشه همان دختر کوچکی هستم که تو را با تمام وجود دوست دارد. روز پدر مبارک!
  • از شما برای تمام فداکاری‌هایی که برای خانواده ما انجام میدهید و همه شادی و عشقی که به زندگی ما میاورید سپاسگزاریم. ما نمیتوانستیم پدر بهتری داشته باشیم.
  • هر زمان که شکست میخوردم، تو آنجا بودی تا مرا به راه درست برگردانی. بدون تو من امروز اینجا نبودم. برای هر کاری که برای من انجام دادی ازت ممنونم. روزتون مبارک!
  • مهم نیست چندسال بگذرد. در ذهن من، تو همیشه همان آدم شگفت انگیزی هستی که دوچرخه سواری را به من یاد داد، در انجام تکالیف به من کمک کرد و هیولاهای اتاقم را ترساند. روزت مبارک بابا!

+۱۰ ایده هدیه برای روز پدر

پدران از اعضای مهم هر خانواده هستند. این روز برای پدران بسیار مهم است و همه تلاش میکنند تا به بهترین نحو پدران خودشان را سورپرایز کنند. در قدم اول بهتر است سلیقه پدر خود را درنظر بگیرید. در بعضی مواقع ممکن است خرید هدیه بسیار سخت باشد. اما به قول معروف از علم موشک سازی که سخت‌تر نیست. به همین دلیل چند ایده برای شما جمع آوری کردیم تا بتوانید یک هدیه به یادماندنی برای پدرتان بخرید. پس در ادامه با ما همراه باشید.


اگر میخواهید بر طبق شخصیت پدرتان یک هدیه به یاد ماندنی برای او بخرید، وارد لینک روبرو شوید: بهترین هدیه برای آقایان


  • برای پدرتان یک دورهمی دوستانه تدارک ببینید! شاید بهترین هدیه برای آقایان این باشد که یک روز مخصوص به خودش را داشته باشد که بتواند با دوستانش دیداری تازه کند.
  • مردان عاشق وسایلی هستند که خودتان میسازید. اگر با نجاری آشنا هستید، میتوانید برای او یک میز و یا یک قاب عکس چوبی بسازید.
  • نقاش خوبی هستید؟ پس شاید بتوانید یک تابلوی نقاشی پرتره از پدرتان بکشید!
  • اگر پدر و یا همسرتان اهل مطالعه است، شاید باید یک کتاب به او هدیه بدهید. تمامی کتاب بازها عاشق کتاب هستند و یک کتاب نو میتواند هدیه ای مناسب برای او باشد.
روز پدر ۱۴۰۲
  • مگر میشود مردان عاشق ست چرمی نباشند؟ یک کیف پول، جاکلیدی و فندک یکی از بهترین هدیه‌هایی است که میتوانید به او هدیه بدهید.
روز پدر ۱۴۰۲
  • همه مردان به زمان اهمیت ویژه ای میدهند. پس ساعت مچی یک انتخاب هوشمندانه برای او است.
روز پدر ۱۴۰۲
  • برای هدیه روز مرد، بهتر است یک عطر خوشبو برای او بخرید. همه مردان روزانه از عطر استفاده میکنند. پس میتوانید مطمئن باشید هرموقع که پدر و یا همسرتان از عطر استفاده کند، به یاد شما می‌افتد.
  • مردی را پیدا میکنید که صورتش را اصلاح نکند؟ پس شاید یک ماشین ریش تراش یا ست لوازم بهداشتی از بهترین هدایایی باشد که میتوانید به پدرتان بدهید.
  • لوازم کوهنوری و یا ورزشی هم میتواند یک ایده ناب برای یک هدیه مردانه باشد.
  • همه افراد امروزه به نوعی با تکنولوژی درگیر هستند. اگر مشکل بودجه ندارید، شاید بهتر باشد که یک موبایل و یا یک تبلت برای پدرتان بخرید.
  • یک جشن کوچک تدارک ببینید و نزدیکترین اقوام و یا دوستان پدرتان را دعوت کنید. با گرفتن چند عکس ساده میتوانید این روز را به یاد ماندنی تر کنید.

منبع: www.goodhousekeeping.com

۵ از ۵ - ( ۶ امتیاز )
نوشته ایجاد شد 16

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط

متنی که میخواهید برای جستجو وارد کرده و دکمه جستجو را فشار دهید. برای لغو دکمه ESC را فشار دهید.

بازگشت به بالا
×