برند برتر ساعت مچی مناسب شنا

معرفی ۵ برند برتر ساعت مچی شنا

شنا یکی از بهترین فعالیت هایی است که می توانید برای خوش اندام شدن و حفظ اندام انجام دهید. برای داشتن شنایی ایمن و دلپذیر چگونه ساعت مناسب انتخاب کنیم؟  بسیاری از ساعت‌های تناسب اندام ادعا می‌کنند که برای شناگران هم مناسب هستند، اما تعداد بسیار کمی از آنها این ادعا را برآورده می‌کنند. این به این دلیل است که برخی از “ساعت های شنا” گاها در برابر جریانات آب آسیب پذیر هستند. حقیقت این است که انتخاب یک ساعت شنا خوب که بتواند همراه قابل اعتماد شما باشد. می تواند کمی سخت باشد. در این مقاله به بررسی و شناخت انواع برند های معتبر برای داشتن ساعت مچی مناسب شنا می پردازیم.

چرا به ساعت مچی مناسب شنا نیاز داریم؟

قبل از خرید ساعت شنا، باید یک سوال از خود بپرسید. چرا به ساعت شنا یا ردیاب تناسب اندام نیاز دارم؟ آیا به یک ساعت هوشمند یا ردیاب تناسب اندام نیاز دارید که بتوانید آن را در حین شنا کردن و هنگام پریدن در استخر یا هنگام دوش گرفتن و شستن دست ها به روی مچ بیندازید؟ اگر به یک ساعت هوشمند/ ردیاب تناسب اندام فقط برای شنا کردن نیاز دارید و می‌خواهید جلسات شنای مناسب خود را ردیابی کنید و می‌خواهید درباره طول/دوران، سرعت، تعداد ضربات، تشخیص ضربه و غیره اطلاعاتی کسب کنید، باید از ساعت مچی های مناسب شنا کردن استفاد ه کنید. حداقل مقاومت مناسب یک ساعت شنا ۵ATM یا ۵۰ متر می باشد.

عمر باتری ساعت شنا چقدر اهمیت دارد؟

خواه یک ساعت چند منظوره ورزشی، ردیاب تناسب اندام یا فقط یک ساعت هوشمند معمولی باشد، عمر باتری واقعاً در همه جا اهمیت دارد. اگرچه این تنها به استفاده نیز بستگی دارد، ساعت هوشمند با عمر باتری طولانی همیشه ترجیح داده می شود. اگر پس از یک بار شارژ با استفاده متوسط از همه ویژگی ها می تواند تا ۵-۶ روز دوام بیاورد، خوب است. اما، اگر می تواند فقط تا چند ساعت عمر آن طول بکشد و زمان بندی برنامه ریزی شده شما برای تمرین به دلیل آن به خطر بیفتد، نباید آن ساعت را خریداری کنید.

مشخصات یک ساعت شنای مناسب:

سنسور ضد آب برای شروع، سنسور باید ضد آب باشد نه فقط در برابر آب. خوب، در ابتدا آسان به نظر می رسد، زیرا این ابزار باید در زیر آب کار کند، اما تولید یک ردیاب ضد آب همانطور که در ابتدا آسان به نظر می رسد اینگونه نمی باشد.

GPS برای شنا در آب های آزاد از موارد مهم و قابل اهمیت می باشد.

نظارت بر تکنیک برخی از ساعت‌های پیچیده‌تر تکنیک شنای شما را تجزیه و تحلیل می‌کنند.

دسترسی آسان به صفحه نمایش برای بررسی تقسیمات، زمان و غیره که سهولت کار شما را بیشتر می کتد.

ردیابی شنا، اندازه گیری ضربان قلب در آب است، در حالی که ساعت های معمولی برای اندازه گیری ضریان قلب شما در استخر کار نمی کنند. اکثر ردیاب‌ها از یک سری چراغ‌های سبز استفاده می‌کنند. روی پوست چشمک می‌زنند تا تغییرات حجم خون را تشخیص دهند.

تجزیه و تحلیل حرکات در آب واقعاً دشوار است. شمارش چرخش ها، تشخیص سبک شنا، اندازه گیری پارامترهای حیات، همگی به ساعت های دقیق و حرفه ای نیازمند هستند.

معرفی ۵ برند ساعت مچی مناسب شنا

کاسیو (casio)

کاسیو جی شاک (G-shock)

ساعت جی شاک زیر برند کاسیو است، که مقاوم در برابر ضربه  مترادف با سختی است. این برند از رویای سازنده آن آقای Ibe مبنی بر “ایجاد ساعتی که هرگز خراب نمی شود” متولد شده است. بیش از ۲۰۰ نمونه دست ساز ایجاد شده و برای نابودی آزمایش شد. تا اینکه سرانجام در سال ۱۹۸۳ اولین ساعت از برند جی شاک G-SHOCK نمادین به خیابان های ژاپن راه یافت و شروع به تثبیت خود به عنوان “سخت ترین ساعت مچی همه زمان ها” کرد.

  • مقاومت در برابر شوک الکتریکی
  • مقاومت گرانش
  • مقاومت در برابر درجه حرارت کم
  • مقاومت در برابر لرزش
  • مقاومت در برابر آب
  • مقاومت در برابر ضربه و مقاومت.

دوام باتری ۱۰ ساله، ضد آب بودن تا حدی که بتوانید با آن قواصی کنید. مقاومت در برابر ضربه و ارتفاع و فشار های خارجی یکی از دلایل خاص بودن این ساعت است. دلیل دیگری که این ساعت بسیار منحصر به فرد است، به کار گیری جدید ترین تکنولوژی های روز دنیا در این ساعت است. از زمان عرضه اولین جی شاک(G-SHOCK) در بازار در سال ۱۹۸۳ ، ساعت ها به طور مداوم و بدون از دست دادن طراحی اساسی منحصر به فرد تولید می شوند.

کاسیو پروترک (Prptreck)

این کالکشن کاسیو می تواند ارتفاع را اندازه بگیرد. علاوه بر این موضوع به گام شمار مجهزاست. گام شمار از لحظه ی شروع با هر قدم، مسافت طی شده ی شما تا هدف را اندازه گیری می کند. این ساعت را دقیقا برای کوهنوردی مناسب می کند. این ساعت ها تا ۱۰۰ متر در برابر آب مقاوم هستند و مناسب شنا می باشند. کاسیو پروترک همچنین اطلاعات مربوط به جزر و مد را ارائه می دهد و به سولار پاور و کنترل رادیویی برای تنظیم خودکار ساعت مجهز است. از طریق بلوتوث به تلفن همراه متصل می شود و علاوه بر آن مجهز به کرنومتر می باشد.

قابلیت تایمر قایق رانی کاسیو پروترک

قابلیت دیگری که ساعت های کاسیو پروترک دارد، تایمر قایق رانی است. این قابلیت را کاسیو تایمر قایق بادبانی نامیده است. در مسابقه ی سرعت بر خلاف مسابقه ی قایق رانی شما می توانید، در همان چند ثانیه ی اول به اوج سرعت خود برسید. اما در مسابقه ی قایق رانی این گونه نیست. بنابراین به قایق های تفریحی ۵ تا ۱۰ دقیقه زمان اضافه می دهند تا قایق به حداکثر سرعت خود برسد. در این قابلیت ساعت کاسیو سما این ۱۰ دقیقه را به صورت معکوس می شمارد. هر ۱ دقیقه ای که بگذرد ساعت ۱ بوق می زند. در آخر هم با سه بوق ممتد به شما اطلاع می دهد که زمان شروع فرا رسیده است.

کاسیو G-shock

ساعت بیبی-جی مانند جی شاک در برابر ضربه مقاوم است. این کالکشن از ساعت های جی شاک که مخصوص خانم ها تولید شده اند ویژگی های خاص زیادی دارند. به عنوان مثال باتری این ساعت ها با انرژی خورشیدی یا همان سولار پاور شارژ می شود. برای آشنایی کامل با قابلیت سولار پاور مقاله ی “ساعت های سولار (شارژ با نور خورشید) چگونه عمل می کنند؟” را بخوانید. مجهز به سیستم ساعت جهانی هستند و شما می توانید در بیش از ۳۰۰ کشور دنیا زمان را مشاهده کنید. بیبی-جی ها تا عمق ۱۰۰ متر ضد اب هستند که آنها را حتی برای استفاده هنگام شنا نیز مناسب می کند. از ویژگی های دیگر بیبی-جی مجهز بودن به ال ای دی است که باعث می شود در هنگام شب بتوانید از آنها استفاده کنید. کرنومتر، گام شمار، ارائه اطلاعات مربوط به جزر و مد به هنگام موج سواری، اتصال به تلفن همراه از طریق بلوتوث از ویژگی های دیگر بیبی-جی است. برای آشنایی بیشتر با بیبی-جی مقاله ی درباره ساعت کاسیو بیبی-جی را بخوانید.

برند برتر ساعت مچی مناسب شنا جیشاک

لومینوکس (Luminox)

برند لومینوکس یک برند آمریکایی است که همه ساعت هایش ساخت سوئیس هستند. لومینوکس که در لاتین به معنای نور (lumi) و شب (nox) است. لومینوکس به معنی روشنایی در شب و این بارز ترین ویژگی این ساعت است . اعداد و عقربه های ساعت طوری طراحی شده که میتواند به مدت ۲۵ سال حالت درخشندگی و روشنایی داشته باشد. این انحصار شرکت لومینوکس است ، ساعتهایی که در تاریکی مطلق و حتی در اعماق آب به راحتی خوانا میباشند . در سال ۱۹۸۹ معرفی شد.  این ساعت ها برای تحمل در سخت ترین محیط ها ساخته شده اند و این برند با توجه به کیفیت و ساخت عالی و تکنولوژی های پیشرفته اش یکی از بهترین برند های ساعت است. ساعت های برند لومینوکس به دلیل مقاومت، دوام و دید در همه شرایط نوری به شهرت رسیده اند و آنها را به یک ساعت مچی مناسب شنا برای شرایط سخت تبدیل کرده اند. ساعت های غواصی لومینوکس برای بیش از ۲۵ سال مورد توجه و علاقه غواصان حرفه ای قرار گرفته اند.

برند برتر ساعت مچی مناسب شنا لومینوکس

سیکو (Seiko)

شهرت سیکو امروزه به عنوان یک رهبر در ساعت‌های غواصی تصادفی نیست. این شهرت نتیجه مستقیم یک سنت طولانی نوآوری است که بیش از ۵۰ سال قدمت دارد، در این مدت سیکو مسئول ایجاد بسیاری از ویژگی هایی است که اکنون به طور گسترده به عنوان هنجارهای صنعت پذیرفته شده است. در واقع، استانداردهای ISO تا حدی بر جنبه‌هایی از ساعت‌های غواصی سیکو مبتنی است. اختراعات سیکو مانند بند به سبک آکاردئونی، استفاده از تیتانیوم به عنوان جنس بدنه و عقربه های بسیار پهن به تعیین انتظارات جهان از آنچه که یک ساعت غواصی باید باشد کمک کرده است. اولین ساعت غواصی سیکو و ژاپن در سال ۱۹۶۵ در زمانی ساخته شد که ساعت‌هایی با سطوح بالای مقاومت در برابر آب در دسترس نبودند. این دستگاه دارای کالیبر مکانیکی خودکار بود و مقاومت در برابر آب ۱۵۰ متر را ارائه می کرد. این ساعت برای حداکثر قابلیت اطمینان و خوانایی در سخت ترین شرایط طراحی شده بود و توسط اکسپدیشن تحقیقاتی قطب جنوب ژاپن از سال ۱۹۶۶ تا ۱۹۶۹ استفاده می شد.
برند برتر ساعت مچی شنا سیکو

اورینت (Orient)

یکی از برند های شناخته شده در دنیای ساعت که از سال ۱۹۵۰ سعی در تولید بهترین ساعت ها را دارد برند اورینت (Orient) می باشد. ماموریت این برند ارائه ساعت های با کیفیت و قابل دسترس با سبک ماندگار است. اورینت به ساخت، قابلیت اطمینان، دقت و زیبایی ساعت هایش افتخار می کند. اورینت در تولید ساعت مچی مکانیکی در ژاپن از پیشتازان است. با موتور مکانیکی ساخته شده در ژاپن، می تواند بالاترین کیفیت و دقت را برای مشتریان خود در سراسر جهان تضمین کند. اورینت در طول سالها به تولید ساعتهای مکانیکی و بهبود طراحی آنها وفادار مانده است. بزرگترین نقطه قوت و عاملی که مشتریان را به خود جذب کرده است، بدون شک موتور اتوماتیک آنهاست. البته این برند ساعت های کوارتز و سولار (قابلیت شارژ توسط نور) را نیز دارد. پیشرفت های آنها در طول سال ها به آنها این امکان را داده است که موتور های کاملا با کیفیت که هم دقیق و هم دوام باشد را به بهترین شکل تولید کنند. آنچه ساعت های اورینت را بسیار جذاب می کند، ارائه ساعت های غواصی آنهاست. آنها ساعتهای فوق العاده ای در زمینه های دیگر نیز دارند. اما آنها فوق العاده در تولید ساعت های غواصی تبحر دارند و در طول سال ها به این بخش وفادار مانده اند. می توان گفت ساعت های ورزشی این برند از ارزش بالایی برخوردار هستند.
برند برتر ساعت مچی مناسب شنا اورینت

سیتیزن (Citizen)

برند ژاپنی سیتیزن پیشگام در ساخت ساعت مچی و فناوری نوآورانه است. در سال ۱۹۱۸ بر اساس اصل ایجاد ساعت مچی برای همه شهروندان جهان تاسیس شد. تاکنون به این مأموریت وفادار مانده است. این برند قدم‌های شگرفی در صنعت ساعت‌سازی جهان برداشته است. از طراحی اولین ساعت‌های خورشیدی تا خلق اولین ساعت‌های اسپرت برای غواصی و کوه نوردی و … . برند سیتیزن شعار “اکنون بهتر شروع می شود” در جستجوی اهداف خود و دستیابی به آنهاست که قصد دارد زندگی را بهتر کند. سابقه درخشان این شرکت ژاپنی در زمینه ی اولین ساعت های جهان شامل نوآوری های جذاب است. موفقیت اصلی برند سیتیزن ایجاد یک فناوری انقلابی یعنی موتور اکو درایو (Eco-Drive) است. ساعت مچی های با تکنولوژی اکو درایو نیاز به تعویض باتری را از بین برد. این ویژگی به افراد بیشتری امکان می دهد که از ساعتهای ساخت سیتیزن لذت ببرند. در ادامه ی مقاله در مورد این تکنولوژی صحبت خواهیم کرد.
برند برتر ساعت مچی مناسب شنا سیتیزن

سیتیزن پرومستر سی – Promaster Sea

عمیق تر برو! این ساعت مچی ها با ارزش های عملکردی، دوام و ایمنی مطابقت دارند. عملکرد ساعت مچی Promaster Dive تا عمق ۲۰۰ تا ۱۰۰۰ متر در آب است! در مدل هایی از سیتیزن با فشار دادن همزمان دکمه ها در ساعت های ۲ و ۴ ساعت به حالت غواصی در می آید، در این حالت همه عملکردها به جز نمایش زمان متوقف می شوند.
این ساعت مچی ها با فناوری اکو درایو هرگز به باتری احتیاج ندارد!


برای دیدن محصولات، اطلاعات و خرید برند ساعت سیتیزن کلیک کنید.


نکات پس از استفاده از ساعت های ضد آب

رطوبت، عرق یا کثیفی را پس از برداشتن آن از روی مچ دست با یک پارچه خشک نرم پاک کنید تا دوام پشت قاب، واشر و بند را افزایش دهید. پس از استفاده از ساعت ضد آب در آب اقیانوس، آن را در آب شیرین بشویید و با یک پارچه نرم خشک کنید. هنگامی که دسته کوک آن بیرون کشیده شده است، ساعت ضد آب را نشویید. هنگامی که ساعت خیس است از دسته کوک استفاده نکنید و دکمه ای را فشار ندهید. یک سرویس تعمیرات اساسی دوره ای برای ساعتتان توصیه می شود تا مقاومت ساعت در برابر آب را به طور مرتب بررسی کنید و از عملکرد آن اطمینان حاصل فرمایید.

درپایان

همان طور که می دانید، شنا جزو یکی از لذت بخش ترین ورزش ها می باشد. برای لذت بخش تر شدن شنای خود ساعت مچی با قابلیت های ویژه به شما کمک می کند، شنای با کیفیت تری انجام دهید. حرکات خود را کنترل کنید و از سلامت خود بیشتر آگاه باشید. در این مقاله سعی کردیم شما را با قابلیت های ویژه ساعت مچی مناسب شنا آشنا کنیم تا انتخاب دقیق تر و کاربردی تری داشته باشید. وبسایت معتبر تیک تاک گالری برای شما علاقه مندان به ورزش های آبی ساعت های ارزنده مخصوص شنا موجود دارد تا به کمک ما شنای لذت بخش تری را تجربه کنید.
منبع

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

امتیاز دهید
نوشته ایجاد شد 97

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط

متنی که میخواهید برای جستجو وارد کرده و دکمه جستجو را فشار دهید. برای لغو دکمه ESC را فشار دهید.

بازگشت به بالا
×