برند ساعت فورتیس

درباره برند ساعت فورتیس

ظاهر زیبا و لوکس ساعت مچی های فورتیس فوق العاده است. مواد و متریالی که برای ساخت ساعت مچی های فورتیس اسفتاده می شود از بهترین کیفیت برخوردار است. والتر وگت در سال ۱۹۱۲ کمپانی فورتیس را تاسیس کرد. جان هاروود مخترع ساعت مچی اتوماتیک بود که والتر وگت تصمیم گرفت پس از گذشت ۱۲ سال از تاسیس کمپانی فورتیس، با جان به تولید محصولات بپردازد. در این مقاله با ویژگی ها، تاریخچه، نوآوری ها و … ساعت مچی های برند فورتیس آشنا خواهید شد.

برند ساعت فورتیس

تاریخچه فورتیس (FORTIS)

فورتیس در لاتین به دو معنی می باشد معنی اول قوی و با دوام و معنی دوم شجاع و نترس. فورتیس یک برند ساعت سوئیسی است که بیش از یک قرن پیش تأسیس شد و تجسم یک ساعت مچی لوکس با عملکرد بالاست است. این به لطف یک جوان ۲۹ ساله به نام والتر وگت در گرنچن، سوئیس سرچشمه گرفت. او می خواست محصولی بسازد که بتواند در میان صنعت رو به رشد و رقابتی ساعت سازی نامی برای خود دست و پا کند. در سال ۱۹۱۲ میلادی او برنامه خود را با تاسیس کارخانه ای در شهر گرنچن (GRENCHEN) سوییس در عرصه گذاشت تا با تاسیس آنجا به اهداف خود برسد. او محل کارخانه خود را در نزدیکی ایستگاه شهر بنا کرد و مارک ساعت خود را به نام فورتیس ثبت کرد.

فلسفه موسس فورتیس

فلسفه آقای ولتر وگت (Walter Vogt) کیفیت بسیار بالا جهت ورود به بازار بین المللی بود. در اوایل قرن بیستم زمانی که مردم به ساعت های مچی علاقه مند شده بودند. ولتر فرصت را غنیمت شمرد تا به اهداف خود دست یاید. از اهدف بنیان گذار برند فورتیس آقای ولتر وگت (Walter Vogt) این بود که قابل اعتماد ترین و برجسته ترین ساعت مچی دنیا را تولید کند تا معرف یک محصول درجه یک سوئیسی باشد و ظرافت، کیفیت، زیبایی ساعت مچی های سوئیسی را به رخ بکشد. در طی گذشت سال‌ها، فورتیس کاتالوگ چشمگیری از ساعت‌ها را معرفی کرده است. بسیار قابل توجه است که اولین ساعت مچی اتوماتیک تولید انبوه در جهان را تولید کرد. در سال ۱۹۲۶، مجموعه ونوس کالیبر ۲۳۰ را ارائه کرد. ساعت مچی های نظامی که برای نیروهای سوئیس، آلمان، مجارستان، یونان و تایوان عرضه شدند.

برند ساعت فورتیس

ابداعیات و پیشرفت های فورتیس در طی سال ها

سال ۱۹۲۲

در سال ۱۹۲۲ اولین ساعت مچی اتوماتیک با تولید انبوه به تولید رسانده شد. آقای ولتر وگت  و جان هاروود که یک ساعت ساز و مخترع بریتانیایی بود در یک ملاقات به طور اتفاقی آشنا شدند. آقای جان هاروود در جستجوی یک شرکت سوییسی بود که درک مناسبی از ایده ساعت اتوماتیک وی داشته باشد. بعد از گذشت چهار سال همراه کار مداوم، جان هاروود” (John Harwood) اولین ساعت مچی اتوماتیک را تولید کرد که ساعت مچی تولید شده توسط او آماده تولید انبوه گردید. در نمایشگاه ساعت بازل واقع در سوئیس این ساعت مچی ساخته شده توسط جان باعث رشد و پیشرفت چشمگیر برند فورتیس شد و در جهان محبوب و مشهور گردید.

سال ۱۹۴۳

یکی از اولین ساعت مچی های ضد آب جهان در سال ۱۹۴۳، توسط برند فورتیس به بازار عرضه شد. برند فورتیس با ارائه این ساعت مچی قابلیت و سطح بالای خود در این بخش را به همگان فهماند.

دهه ۱۹۵۰

در دهه ی ۱۹۵۰ تغییر و تحولات و اصلاحیات بسیاری ذر برند فورتیس اعمال گردید. “فورتیس” مدلی را به بازار عرضه کرد که با وجود ریسک بالا در تولید آن کاملأ موفقیت آمیز بود و جزو بهترین و پرفروش ترین ها محسوب شد. این مدل اولین ساعت مچی پلاستیکی سوئیسی بود که تا عمق ۲۰۰ متر در مقابل نفوذ آب مقاومت داشت. بعد از این رخداد، “فورتیس” با تمرکز بر روی تولید و ساخت ساعت های هوانوردی به اصلیت خود بازگشت.

سال ۱۹۵۶

در سال ۱۹۵۶ برند فورتیس موفق به دریافت جایزه کورنومتر توسط موسسه (COSC) که یک موسسه برای سنجش و مورد بررسی قرار دادن زمان در سوئیس بود، شد. این جایزه به منظور اولین زمان سنج مکانیکی ضد آب به فورتیس واگذار شد. تا به حال ساعت مچی های مجموعه ی آکوواتیس (Aquatis) از لحاظ طراحی بی نظیر و عملکرد و قابلیت های بالا موفق به دریافت جایزه های بسیاری شده اند.

سال ۱۹۸۷ تا ۲۰۰۴

در سال ۱۹۸۷، مدل فلایگر کرنوگراف “Flieger Chornograph” باعث گرایش و استقبال مردم به سمت ساعت مچی هایی با قاب های بزرگ با قطر ۴۰ میلی متر شد. بعد از گذشت سال های بسیار این امر باعث اعطای اولین “جایزه ساعت هوا نوردی اروپا” به برند فورتیس در سال ۲۰۰۴ شد.

سال ۲۰۱۲

فورتیس همواره نقش پیشتازانه ای در ساخت ساعت مچی های با کیفیت و دارای طراحی زیبای سوئیسی دارد. در جشن صد سالگی برند فورتیس در سال ۲۰۱۲ مجموعه اپوس مگنو (Opus Magnu) ساعت مچی مدل دی بریکر (Daybreaker) را به بازار عرضه کرد. عنوان اولین و تنها ساعت کرنوگراف دوزمانه به ساعت مچی دی برکر (Daybreaker) تعلق گرفت. این ساعت مچی ساخته شده از ۵۰۰ قطعه ی ریز مکانیکی است و جزو پیجیده ترین ساعت مچی هایی است که تا به حال تولید و عرضه شده است.

سال ۲۰۱۵

در سال ۲۰۱۵، “فورتیس” مجموعه ی ترستیس Terrestis را وارد بازار ساعت کرد. این کالکشن مناسب و مختص مردانی است که امروزه به دنبال ماجراجوئی و طبیعت گردی هستند. این مدل از ساعت مچی های برند فورتیس در عین مقاومت بالایی که دارند دارای طراحی های زیبا و ظزیف هستند. تمام ملزومات ساعت مچی مناسب طبیعت گردی را برطرف می کنند.

برند ساعت فورتیس

اهداف ولتر وگت

آقای ولتر وگت اعتقاد داشت که یک ساعت مچی عالی باید ترکیبی از طراحی ظریف، زیبا، هوشمندانه با استفاده از تکنولوژی های مدرن برای ساخت آنها باشند.

در گذشت ولتر وگت موسس فورتیس

ساعت مچی فورتیس مدل فاندر (Founder) نشان دهنده طراحی بسیار زیبا و الهام گرفته از یک مدل ساعت مچی فورتیس منیجر است. مدل (Manager) در سال ۱۹۵۶ به عنوان بهترین کورنومتر جهان از جانب هیئت کنترل کورنومتر رسمی کشور سوئیس معرفی شد. در همان مواقع آقای ولتر وگت که بنیان گذار برند فورتیس بود بعد از معرفی مدل منیجر درگذشت. به همین سبب مدل فاندر به عنوان اعلامیه درگذشت برای آقای ولتر وگت در نظر گرفته شد. این مدل دارای ارزش ها و اهداف رویائی جناب ولتر وگت برای ارائه بهترین ساعت مچی است.

ساعت مچی های هوانوردی فورتیس

درست است که ساعت مچی های هوانوردی برند فورتیس از طراحی فوق العاده ای برخوردارند. اما تنها طراحی و زیبایی آن ها باعث شهرت و مورد استقبال قرار گرفتن آن ها توسط هوانوردان نیست. زیرا تنها طرح و دیزاین ساعت بدون عملکرد بالا ارزشمند نخواهد بود. ساعت مچی های مخصوص هوانوردی برند فورتیس دارای عملکرد عالی و بالا هستند. این ساعت ها بخاطر عملکرد خوب و بالایشان دو رکورد مربوط به ارتفاع را از خود ثبت کرده اند.

کسب این رکورد باعث شد خلبانان در بیش از ۶۰ اسکادران هوائی در سرتاسر جهان که از جمله گروه آن ها PC-7 نیروی هوایی سوئیس بود ساعت مچی های هوانوردی فورتیس را اولین انتخاب خود قرار دهند.

بعد از انجام یک سری آزمایشات تخصصی بابت مقاومت در یک فضای فیزیکی بسته و همچنین در یک فضای باز، باعث شد “آژانس فضائی فدرال روسیه” (ROSCOSMOS) که نام “فورتیس” را به عنوان نگه دارنده ی زمان رسمی در انجام مأموریت هایش عنوان دهد و به کار گیرد.

از زمان مورد بررسی و سنجش قرار دادن ساعت “فورتیس” بیرون از ایستگاه فضائی “میر” هنگام چرخش به دور کره زمین، ساعت های “فورتیس” جزو انتخاب و لازمه ی فضانوردان روسی بود. با مورد بررسی قرار دادن میزان ۱۰۰۰۰۰ بار چرخش به دور مدار زمین هیچ ساعت مچی دیگری این مدت زمان را در فضا سپری نکرده است.

برند ساعت فورتیس

کلکسیون کسموناتس (Cosmonauts)

برند فورتیس به سبب پیشگام و پیشرو بودن برای همکاری با مسئولین فضائی به نشان افتخار آرم و نشان سازمان فضائی روسیه را در درب پشت تمام ساعت مچی های کلکسیون کسموناتس (Cosmonauts) خود به حک رسانده است. از سال ۱۹۹۴ ساعت مچی های موجود در مجموعه کسموناتس دارای لوازم و ملزومات استاندارد جهت سفر های فضائی کشور روسیه هستند. بنابراین باید دارای تحمل و قابلیت بالا بابت فشار هوا باشند. مجموعه (Official Cosmonauts) اولین ساعت مچی اتوماتیک در فضا را به ثبت رساند. این ساعت مچی یک ساعت کرنوگراف دار دو زمانه است.

نوآوری های برند فورتیس

از زمان عرضه و ساخت اولین ساعت مچی های برند فورتیس در شهر گرنچن ۱۰۰ سال می گذرد اما هنوز خواسته ها و نظرات اقای ولتر وگت در تمامی ساعت مچی های این برند قابل مشاهده است. پرداخت و پردازش ساعت مچی های برند فورتیس با نیروی انسانی و به صورت دستی انجام می شود. برند فورتیس آزمایش هایی در خصوص سنجش دقت کیفیت در کار ساعت مچی و قابلیت ضد آب بودن آن ها انجام می دهد. این مراحل تنها فر آیند هایی هستند که به صورت خودکار در شکرت فورتیس صورت می گیرند.

دقت در ساخت و دست ساز بودن ساعت مچی های فورتیس به دلیل این است که هیچ روش ساختی دقیق تر و ماهرانه تر از ساخت ساعت مچی توسط یک فرد ساعت ساز با تجربه، دقیق و ماهر نیست. این استدلال و نقطه قوت برند فورتیس به راحتی در بقیه برند ها قابل مشاهده نیست.

علاوه بر نو آوری های فنی برند فورتیس مانند ساعت مچی های کرنوگراف دار و دو زمانه این برند در طراحی ساعت مچی ها پیشتاز است.

سری آریومستر (Areomaster)

سری Areomaster 2016 جزو ساعت مچی های کلاسیک برند فورتیس هستند. ساعت مچی های این سری تلفیقی از عناصر یک ساعت کلاسیک با شیوه ای منحصر بفرد که بر اساس طرح های افسانه ای است.

ویژگی مدل های خاص ساعت مچی های فورتیس

  • تولید ساعت مچی های کلاسیک ضد زنگ
  • ساعت مچی هایی با نشانگر های برجسته که دارای ظاهری ۳بعدی می باشند.
  • پوشش سوپرلومینوا Superluminova روی نشانگرها باعث بهتر خواندن آنها می شود.
  • تنوع بالای رنگ ساعت مچی ها
  • طراحی های مدرن و امروزی
  • قطعات ساعت مچی های فورتیس به طور ماهرانه ای ساخته شده است.

فضا و برند فورتیس

تاریخچه ی “فورتیس” به طور جدائی ناپذیری با تسخیر فضا ارتباط پیدا کرده است. برای بیش از ۲۰ سال و برای بیش از ۵۰ ماموریت فضائی، ساعت های فورتیس جزئی از وسائل استاندارد فضانوردان “آژانس فضائی فدرال روسیه” (ROSCOSMOS) بوده و بیش از هر ساعت دیگری در فضا سفر کرده است. با مدل های جدید Cosmonauts کلاسیک، “فورتیس” نسخه ی جدیدی از Cosmonauts کرونوگراف دار افسانه ای که اولین ساعت اتوماتیک کرونوگراف دارمی باشد را معرفی می کند، بنابراین مدل ۲۰۱۶ بواسطه ویژگی های جدید آن به عنوان نسل جدیدی از ساعتهای فضائی شناخته می شود اما هنوز سبک مدل های کلاسیک خود را حفظ کرده اند.

همکاری صمیمی بین برند فورتیس و تعدادی از موسسه های فضایی روسیه باعث تولید و توسعه رسمی سنجش فواصل زمانی فضانوردان شد. ساعت مچی های مخصوص فضانوردی برند فورتیس بر روی مچ دست فضانوردان روسی در فضا مورد آزمایش قرار گرفتند و بخاطر قابلیت بالایشان به اثبات رسیدند.

پیشتاز بودن برند فورتیس

برند سوئیسی فورتیس مخترع  اولین ساعت خود کوک مکانیکی است. تعداد کمی از شرکت هایی که سابقه طولانی در تولید دارند می توانند ادعا کنند که همواره بدون پس رفت یا درجا زدن در سیر تولیدات خود هستند. شرکت فورتیس همیشه خود را برای نوآوری ها پیشتاز دانسته است. در ساعت مچی های این برند به طور متداوم از بهترین متریال ها و امکانات و نوآوری ها استفاده شده است. همان طور که می دانید شرکت های بسیار معدوددی ساعت مچی های مخصوص فضانوردان تولید می کند.

برند ساعت فورتیس

قیمت ساعت مچی های فورتیس

همان طور که می دانید ساعت مچی های فورتیس ساخت کشور سوئیس هستند. ساعت مچی های این برند جزو ساعت های لوکس هستند و قیمت نسبتا بالایی دارند. این برند به دلیل پیشینه قوی و نوآوری هایش بسیار مشهور و محبوب است. بنابراین فورتیس به یک برند بسیار لوکس تبدیل شده است. بنابراین قیمت ساعت مچی های برند فورتیس مقرون به صرفه نیست.

از کجا ساعت مچی فورتیس اصل بخریم؟

برای خرید ساعت مچی فورتیس اصل مهم ترین نکته ای که باید به آن توجه کنید، خرید از یک وب سایت یا فروشگاه معتبر است. وب سایت معتبر تیک تاک گالری نماینده رسمی برند فورتیس است. تیک تاک گالری ساعت مچی های فورتیس زنانه و مردانه اصل را به مشتریان خود ارائه می دهد. تیک تاک گالری دارای خدمات پس از فروش بسیار ویژه است و امکانات بسیار خوبی برای خرید ساعت مچی اصل به شما اعطا می کند. برای خرید ساعت مچی فورتیس اصل کلیک کنید.

در آخر

همان طور که دانستید ساعت مچی های برند فورتیس از کیفیت بالایی برخوردارند. متریال به کار رفته در ساعت مچی های فورتیس بسیار با کیفیت و درجه یک است. برند فورتیس سعی دارد همواره پیشتاز باشد. امکاناتات و ویژگی ساعت مچی های فورتیس بسیار است. نوآوری در ساعت مچی های برند فورتیس حرف اول را میزند. بنابراین ساعت مچی های فورتیس ارزش خرید بالایی دارند و یک انتخاب عالی برای داشتن ساعت مچی سوئیسی با کیفیت هستند.

منبع

www.fortis-swiss.com

مطالب مرتبط

معرفی برند لی کوپر

درباره برند ساعت کاسیو؛ برند کاسیو چه ویژگی هایی دارد؟

۳.۲ از ۵ - ( ۴ امتیاز )
نوشته ایجاد شد 97

2 دیدگاه در “درباره برند ساعت فورتیس

  1. به نظر من این ساعت ارزش هزینه کردن رو داره . اگه کسی میخواد از ساعت سویسی دست ساز لذت ببره برند فورتیس یکی از بهترین انتخاب هاست و قیمت نسبتآ مناسب تری نسبت به بقیه برندهای سویسی دست ساز داره.
    همیشه برای هنر ساعت سازان ارزش قائل باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط

متنی که میخواهید برای جستجو وارد کرده و دکمه جستجو را فشار دهید. برای لغو دکمه ESC را فشار دهید.

بازگشت به بالا
×