تاریخچه ساعت – از اختراع ساعت تا امروز

ساعت از قرنهای گذشته تا به الان وجود داشته اند. اما تاریخچه واقعی ساعت چیست؟ تا به حال از خود پرسیده اید: “ساعتها از چه زمانی و چگونه اختراع شده اند؟”ساعت های امروزی مانند آنچه که در گذشته بودند نیستند. جالب است که به گذشته نگاه کنیم، تا بفهمیم که ساعتها از کجا و چگونه آمده اند. درادامه، به طورخلاصه تاریخچه ساعت را از زمان اختراعش به طور خلاصه مرور می کنیم. قبل از اینکه درباره ی ساعت و چگونگی اختراعش صحبت کنیم، باید تاریخچه ی دستگاه های زمان را مرور کنیم. در تمدن های اولیه از وسایل ابتدایی مانند ساعت های خورشیدی برای بیان زمان استفاده می‌شد.

سیر تحول و تاریخچه ساخت ساعت

ساعت آبی ساخت یونان ۳۲۵ قبل از میلاد مسیح

ساعت مکانیکی  ساخت انگلستان ۱۲۷۵ میلادی

ساعت خورشیدی ۱۵۰۰ میلادی

ساعت جیبی ۱۵۷۴ میلادی

ساعت پاندولی ۱۶۵۶  میلادی

زمان سنج ۱۸۱۲ میلادی

ساعت مچی ۱۸۱۲ میلادی

ساعت هوشمند ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۳ میلادی

علت تقسیم هر ساعت به ۶۰ دقیقه

حدودا شش قرن قبل از میلاد، بابلی ها در عصر امپراطوری دوم خود چند مورد ابداعی از خود به یادگار گذاشته اند. امروزه این ابداعی ها  توسط تمامی کشورها به کار می روند. مرسوم داشتن آنکه یک هفته هفت روز است و تعیین عدد پایه ۶۰ برای ساعت از یادگارهای بابلی ها بشمار می رود. بابلی ها چون عدد ۶۰ به اعداد ۱، ۲، ۳، ۵ ، ۶ ، ۱۰، ۱۵، ۲۰، ۳۰ بخش پذیر است این عدد را پایه در نظر گرفته اند. سپس آن را مبنای تقسیم بندی ساعت قرار دادند. همچنین تقسیم بندی دایره به ۳۶۰ درجه که مضربی از ۶۰ است از کارهای بابلی ها به شمار می رود.

تاریخچه اولین ساعت

تاریخچه ساعت در قرن شانزدهم آغاز شد. این موقعی بود که ساعت ها از ساعت های قابل حمل فنری که اولین بار در قرن پانزدهم ظاهر شدند تکامل یافتند. این ساعت توسط مهندسان و مخترعان از قرن شانزدهم تا بیستم به عنوان یک وسیله مکانیکی تولید شد که با پیچیدن یک فنر اصلی که چرخ دنده ها را میچرخاند و سپس عقربه ها را حرکت میداد، کار میکرد. در دهه ۱۹۶۰، اختراع ساعت کوارتز که با برق کار میکرد و زمان را با کریستال کوارتز ارتعاشی نگه میداشت، یک حرکت رادیکال برای صنعت ساعت سازی بود. در طول دهه ۱۹۸۰، ساعت های کوارتز بازار را از ساعت های مکانیکی گرفتند که در آن زمان به بحران کوارتز هم معروف شد.

یک روایت از منشا کلمه ” ساعت” نشان میدهد که این کلمه از کلمه انگلیسی باستانی به نام “woecce ” به معنای نگهبان گرفته شد. زیرا نگهبانان شهرها از ساعت ها برای پیگیری شیفت های خود استفاده میکردند. نظریه دیگری حدس میزند که این اصطلاح از ملوانان قرن هفدهم است که از مکانیسم های جدید برای زمان بندی طول ساعت های شیفت کاری خود بر روی کشتی ها استفاده میکردند. فرهنگ لغت انگلیسی آکسفورد هم کلمه ساعت را در ارتباط با ساعتی حداقل از سال ۱۵۴۲ ثبت کرده است.

اولین ساعت هایی که در قرن و در شهرهای نورنبرگ و آگسبورگ آلمان ۱۶ تولید شد، اندازه ای بین ساعت های بزرگ و جیبی داشتند. ساعت ساز نورنبرگ، “پیتر هنلاین” اغلب به عنوان مخترع ساعت شناخته میشود. پیتر هنلاین یکی از اولین صنعتگران آلمانی بود که ساعت های زینتی را که به عناون آویز استفاده میشد را درست کرد. شهرت او بر اساس قطعه ای از یوهان کوکلائوس در قرن ۱۵ بود. این ساعت ها بر روی لباس ها یا روی یک زنجیر به دور گردن بسته میشد. این ساعت ها جعبه های برنجی استوانه ای شکلی بودند و با حکاکی بر روی آنها تزئین شده بودند. شکل این ساعت ها بعدا به شکل دایره ای درآمد. در اواخر این قرن، گرایش مردم بیشتر به سمت ساعت هایی با شکل های غیرعادی و یا عجیب مثل صلیب، ستاره، گل و یا جمجمه ها بود.

این ساعت های اولیه به دلیل خطای بالایی که داشتند عملا بی فایده بودند. آنها به عنوان جواهرات و اکسسوری هایی برای اشرافیان مورد استفاده قرار میگرفتند. به دلیل تزئینات زیبایی که بر روی این ساعت ها انجام میشد و یا شکل های غیر معمولی که داشتند، بسیار ارزشمند بودند و زمان سنجی دقیق، اولویتی برای خریدن این ساعت ها نبود.

تاریخچه ساعت آبی

ساعتهای آبی اولین بار در سال ۳۲۵ قبل از میلاد مسیح توسط یونانی ها ساخته شدند. در ساعتهای آبی قدیمی ظرف بالایی با آب پرمی شود. آب سپس از سوراخ کف ظرف پر از آب به قسمت پایینی چکه می کند. روی ظرف پایینی ساعتهای روز مشخص شده است. در نتیجه می توان زمان را با میزان پر شدن ظرف پایینی که مدرج است تشخیص داد.

تاریخچه اولین ساعت مکانیکی

اولین ساعت مکانیکی توسط انگلیسی ها در سال ۱۲۷۵ اختراع شد. در آن زمان، این ساعتها بسیار اساسی بودند و تنها کاری که می توانستند انجام دهند این بود که درهر ساعت زنگ بزنند. از آن زمان مهندسان و آهنگران صدها سال با یکدیگر همکاری کردند تا سرانجام توانستند ساعتهای مکانیکی بسازند که تقریباً شبیه ساعتهای امروزی بود. آنها همچنین شروع به انجام آزمایشات متعدد با فلزاتی مانند نقره برنج و برنز برای تعیین دقیق تر زمان شدند. این ساعت ها بعدا به گونه ی امروزی پیشرفت کردند.

تاریخچه ساعت خورشیدی

ساعت های خورشیدی در ۱۵۰۰ میلادی برای اولین بار تولید شد.وقتی زمین به دور محور خود می چرخد، به نظر می رسد خورشید در آسمان حرکت می کند و باعث می شود اجسام سایه بیندازند. ساعت آفتابی شامل یک میله نازک است که بر روی سکویی که زمان های مختلف روی آن حک شده است سایه می اندازد. با تغییر وضعیت خورشید در طی یک روز، محل سایه هایی که میله روی سکوی مدرج می اندازد نیز تغییر می کنند، بنابراین می توانید تغییرات زمان را متوجه شوید.

تاریخچه ساعت جیبی

در زمان اختراع ساعت جیبی شخصیت معروف مذهبی “جان کالوین” استفاده از جواهرات را در سوئیس ممنوع کرد. این موضوع فرصتی بزرگ برای تاجران سوئیس فراهم آورد. تا بتوانند ساعت جیبی را اختراع و تولید کنند. از لحاظ تاریخی، اولین مدل از ساعتهای جیبی در اواخر سال  1500 میلادی تولید شد و مانند ساعت های اولیه فقط یک عقربه داشت. اعتقاد عده ای از مورخان نیز بر این است که ساعت پومندر قدیمی ترین ساعت شناخته شده در جهان است که توسط پیتر هنلین در حدود ۱۵۰۵ میلادی ساخته شد. از این رو پیتز هنلین به عنوان مخترع ساعت شناخته می شود. این ساعت کوچک و قابل حمل است. با آشکار شدن کاربرد ساعتهای جیبی و محبوبیت آنها، بودجه این صنعت بیشتر شده و در ادامه سبب پیشرفت آن شد.

با شروع قرن هفدهم، سلیقه مردم کم کم عوض شد و مردان شروع به استفاده از ساعت های جیبی به جای آویزکردند؛ اما ساعت زنان تا قرن بیستم به شکل آویزی باقی ماند. گفته میشود که در سال ۱۶۷۵ زمانی که چارلز دوم انگلستان، جلیقه ها را معرفی کرد این اتفاق افتاد. ساعت های آن زمان بسیار مستعد آلودگی بودند. این ساعت ها تنها زمانی میتوانستند از آسیب در امان بمانند که در جیب قرار میگرفتند. شکل انها به صورت گرد و بدون لبه های تیز بود. در حدود سال ۱۶۱۰، از شیشه برای پوشاندن صفحه ساعت های جیبی استفاده میکردند. در دهه ۱۸۰۰، شاهزاده آلبرت، همسر ملکه ویکتوریا، وسیله ای جانبی به نام زنجیر آلبرت را معرفی کرد که برای محکم کردن ساعت جیبی بر روی لباس مردان استفاده میشد.

ساعت های جیبی با باز کردن پشت آنها و قرار دادن کلید بر روی یک چوب مربعی و چرخاندن آن، تنظیم شد. مکانیسم زمان سنجی در این ساعت های جیبی، همان مکانیسم ساعت های قرن سیزدهم بود. تلاش برای بهبود دقت ساعت ها، قبل از سال ۱۶۵۷ بر کاهش منحنی گشتاور فنر اصلی متمرکز بود. دو دستگاه برای انجام این کار در ساعت های جیبی ظاهر شدند: Fusee و StackFreed. فیوزها در همه قرن ها استاندارد شدند و تا اوایل قرن نوزدهم مورد استفاده قرار گرفتند

فنر تعادل

جهشی بزرگ در دقت ساعت ها در سال ۱۶۵۷ با افزودن فنر تعادل به چرخ تعادل رخ داد، اختراعی که هم در آن زمان بین رابرت هوک و کریستین هویگنس مورد مناقشه قرار گرفت. قبل از این، تنها نیرویی که حرکت عقب و جلو چرخ تعادل را محدود میکرد، اینرسی چرخ بود. فنر تعادل، چرخ تعادل را به یک نوسان ساز هارمونیک، با ضربان طبیعی مقاوم در برابر اختلال تبدیل کرد. این امر، دقت ساعت ها را افزایش داد و میزان خطای چندساعته در روز را به تقریبا ده دقیقه در روز کاهش داد. در نتیجه، از حدود سال ۱۶۸۰ در بریتانیا و ۱۷۰۰ در فرانسه عقربه دقیقه شمار به ساعت اضافه شد. در همین دوره، پیشرفت هایی در تولید مانند ماشین های برش دندان که توسط رابرت هوک ابداع شد، باعث شد تا حجم تولید افزایش یابد. اگرچه تکمیل و مونتاژ تا قرن نوزدهم هنوز با دست انجام میشد.

تنظیم دما و کرنومترها

دیدگاه روشنگری به ساعت ها به عنوان ابزاریهای علمی، پیشرفت های سریعی را در مکانیسم های آن به ازمغان آورد. توسعه زمان سنج های دقیق دریایی و یا برای ناوبری های آسمانی، پیشرفت های تکنولوژیکی زیادی را ایجاد کرد که بعدا در ساعت ها مورد استفاده قرار گرفت. در این زمان مشخص شد که یکی از دلایل اصلی خطا در ساعت های دارای چرخ تعادل، تغییر در کشسانی فنر تعادل با تغییر دما است. این مشکل توسط چرخ تعادل جبران کننده دمای دو فلزی که در سال ۱۷۶۵ که توسط پیرلو روی اختراع شد و توسط توماس ارنشاو بهبود یافت، حل شد.

اگر دما افزایش یابد، بازوها کمی به سمت داخل خم میشوند و باعث میشود چرخ تعادل سریعتر به عقب و جلو بچرخد و کندی ناشی از فنر تعادل ضعیف را جبران کند. این سیستم میتوانست خطای ناشی از دما را به چند ثانیه در روز کاهش دهد. این تکنولوژی به تدریج در صد سال آینده استفاده شد.شکه های حرکتی که در سال ۱۷۶۰ توسط Jean- Antoine- Lepine اختراع شد، نیروی محرکه ثابت تری را در طول دوره کارکرد ساعت ایجاد کرد و استفاده از آن در قرن نوزدهم باعث منسوخ شدن فیوز شد. کرونومترهای جیبی وساعت های نجومی با عقربه ها و کارکردهای بسیار در این دوره تولید شد.

تولید انبوه

در Vacheron Constantine ژنو، Georges- Auguste Leschot، با اختراع ابزارهای مختلف ماشینی، در زمینه تعویض پذیری صنعت ساعت پیشگام شد. در سال ۱۸۳۰، یک لنگر فرّار طراحی کرد که شاگردش آنتوان لشو، بعدا آن را به تولید انبوه رساند. او همچنین یک پانتوگراف را اختراع کرد که درجاتی از استاندارد سازی و قابلیت تعویض قطعات در ساعت های مجهز به کالیبر را ممکن میسازد. بریتانیایی ها در قرن های ۱۷ و ۱۸ در تولید ساعت غالب بودند، اما یک سیستم تولیدی را راه اندازی کردند که محصولات با کیفیت بالا برای نخبگان طراحی میکردند.

اگرچه تلاش های زیادی برای مدرن سازی ساعت با تکنیک های تولید انبوه و استفاده از ابزارها و ماشین آلات توسط شرکت ساعت سازی بریتانیایی در سال ۱۸۴۳ انجام شد، اما در ایالات متحده بود که این سیستم کار خود را شروع کرد. آرون لوفکین دنیسون در سال ۱۸۵۱ کارخانه ای را در ماساچوست راه اندازی کرد که از قطعات قابل تعویض استفاده میکرد. تا سال ۱۸۶۱ این کارخانه تحت عنوان Waltham Watch فعالیت میکرد.

مهندس Webb C.Ball، در حدود سال ۱۸۹۱ اولین استاندارد های دقیق و یک سیستم بازرسی ساعت قابل اعتماد را برای کرنومترهای راه آهن ایجاد کرد.چرخ های تعادل جبران کننده دما در این دوره به طور گسترده مورد استفاده قرار گرفتند و یاتاقان های جواهر تقریبا جهانی شدند. تکنیک هایی برای تنظیم فنر تعادل که برای تنظیم ساعت و خطاهای موقعیتی توسط آبراهام لوئیس برگوئه، ام. فیلیپس و ال. لوسیر به کار گرفته شد. در سال ۱۹۰۰ هم، دقت ساعت های باکیفییتی که به درستی تنظیم شده بودند، به بالاترین حد خود رسید.صنعت ساعت آمریکایی، با تعداد زیادی شرکت مستقر در دره ناگاتاک کانکتیکات، میلیون ها ساعت تولید میکرد و این منطقه را سوئیس آمریکا نامید. شرکت ساعت واتربری یکی از بزرگترین تولیدکنندگان برای فروش داخلی ساعت و صادرات به اروپا بود. امروزه جانشین آن، Timex Group USA,Inc تنها شرکت ساعت سازی باقی مانده در منطقه است.

از حدود سال ۱۸۶۰، سیم پیچ کلیدی با سیم پیچ بدون کلید جایگزین شد. در این زمان ساعت ها با چرخاندن پیچ تنظیم میشدند. اهرم فرّار” پالت پین” که نسخه ارزان قیمت اهرمی بود که در سال ۱۸۷۶ توسط ژرژ فردریک روسکوف اختراع شد، در ساعت ارزان قیمتی که تولید انبوه میشدند استفاده شد. این ساعت های ارزان قیمت از یک نسخه ساده فرَار هایی که توسط دانیل باک در دهه۱۸۷۰ ساخته شده بودند استفاده میکردند.در طول قرن بیستم، طراحی مکانیکی ساعت ها استاندارد شد و پیشرفت هایی در مواد، تلورانس ها و روش های تولید حاصل شد. ککشف فرایندی برای تولید یاقوت مصنوعی در سال ۱۹۰۳، باعث ارزان شدن جواهرات در این دوره شد.

تاریخچه ساعت مچی

ساعت مچی از قرن ها قبل وجود داشته است. امروزه استفاده ازساعتهای مچی برای مردان امری معمول است، اما در حدود ۱۰۰ سال پیش اینگونه نبود.

اولین ساعت جهان

در حقیقت، ساعت  مچی اصولاً توسط زنان ثروتمند استفاده می شد. دلیل آن این بود که در ابتدا ساعتهای مچی برای مردم عادی بسیار گران بودند. پس از کاهش قیمت ها، هنوز تعداد کمی از مردم این ساعتها را استفاده می کردند. زیرا آنها زنانه محسوب می شدند. زنان زیادی هم تمایل به استفاده از ساعتها نداشتند. آنچه باعث تغییر این روند شد، استفاده ی مردان از ساعت مچی در ارتش بود. این امر در سال ۱۸۸۰ آغاز شد، زمانی که کنستانت ژیرارد تصمیم گرفت افسران نیروی دریایی آلمان را به ساعت مچی مجهز کند. بعد از آن، استفاده از ساعت های مچی محبوبیت بیشتری پیدا کرد. سپس این امر در طی جنگ جهانی اول ادامه یافت تا جایی که ساعت مچی تقریبا به اندازه ی امروز در بین مردم عادی محبوب شدند.برخی از مردم معتقدند که اولین ساعت مچی جهان توسط آبراهام لوئیس بورگه برای کارولین مورات، ملکه ناپل در سال ۱۸۱۰ تولید شد. ساعت های مچی مردانه برای اولین بار توسط مردان نظامی که میخواستند از افشای نقشه حمله شان جلوگیری کنند ، مشهور شد. ساعت مچی های مردانه نظامی توسط افسران نظامی استفاده شد. شرکت Mappin & Webb ساعت های خودش را برای سربازان سودانی در سال ۱۸۹۸ آغاز کرد. در قرن بیستم شرکت های Dimier Freres & Cie، رولکس و کارتیه شروع به تولید ساعت هایی مقرون به صرفه کردند.

تاریخچه ساعت الکتریکی

اولین ساعت الکتریکی جهان ساخت شرکت همیلتون

برای اولین بار، اصطلاح ساعت الکتریکی برای اولین نسل ساعت های مچی برقی استفاده میشد که اولین بار توسط شرکت ملی Elgin Watch & Lip در ۱۹ مارس ۱۹۵۲ با نمونه های آزمایشگاهی کار در شیکاگو و پاریس به نمایش گذاشته شد. شرکت ساعت همیلتون اولین شرکتی بود که از سال ۱۹۵۷ یک ساعت الکتریکی تولید کرد. عقربه ها به طور مکانیکی توسط چرخ هدایت میشدند. آنها جایگزین ساعت های کوارتز به دلیل اینکه قطعات کمتر و دوام بیشتری دارند شدند. از انواع ساعت های الکتریکی میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

سیستم سیم پیچی متحرک: به ساعت هایی با چرخ تعادل و سیم پیچی یکپارچه و آهنرباهای ثابت اشاره دارد.

سیستم سیم پیچی ثابت: ساعت هایی با یک قطعه آهن متصل به چرخ تعادل، یک سیم پیچ ثابت و کنتاکت مکانیکی. به منظور افزایش عمر ساعت، برخی از این حرکات شامل یک دایود برای به حداقل رساندن جرقه برای کنتاکت ها بود.

ساعت های ترانزیستوری دارای تعادل: این ساعت ها دارای چرخ تعادل، ترانزیستوری که به عنوان چرخ تعادل عمل میکند و هیچ تماس مکانیکی ندارد. معمولا سیم پیچ ها در صفحه پایه و آهنرباها روی چرخ تعادل قرار میگیرند.

تاریخچه ساعت کوارتز

ساعت سیکو آسترون - اولین ساعت کوارتز

اولین ساعت کوارتز جهان را، شرکت سیکو به اپسون سفارش داد. اسم رمزی این ساعت ۵۹A بود. نام اولین ساعت کوارتزی که تولید شد Seiko 35 SQ ASTRON بود که در ۲۵ دسامبر ۱۹۶۹ به بازار عرضه شد. تولید ساعت مچی کوارتز، انقلابی در صنعت ساعت سازی بود. این امر باعث کاهش قابل توجه صنعت ساعت سازی سوئیس شد که ترجیحش بر ساعت های مکانیکی سنتی متمرکز بماند. این انقلاب در بحبوبه انقلاب دیجیتال جهانی که در اواخر دهه ۱۹۵۰ بود رخ داد. پیشرفت های کلیدی مانند جایگزینی حرکات مکانیکی با حرکات ساعت های کوارتز و همچنین جایگزینی نمایشگرهای آنالوگ با نمایشگر دیجیتالی بود. به طور کلی، ساعت های کوارتز با اینکه قیمت پایینتری دارند، بسیار دقیقتر از ساعت های مکانیکی هستند.

تاریخچه ساعت رادیوکنترل

ساعت رادیویی یا رادیو کنترل که اکثر اوقات به اشتباه به عنوان ساعت اتمی هم شناخته میشود، نوعی ساعت کوارتز است که به طور خودکار با یک کد زمانی که توسط یک فرستنده رادیویی متصل به ماهواره های زمانی است، هماهنگ میشود. چنین ساعت هایی ممکن است برای تنظیم خودکار ساعت ها یا برای هر هدفی که زمان دقیق موردنیاز است استفاده شود. ساعت های رادیو کنترل ممکن است شامل هر ویژگی موجود در ساعت مانند عملکرد زنگ هشدار، نمایش دما و رطوبت محیط باشند.

ساعت مچی “Junghans Mega 1” که در سال ۱۹۹۰معرفی شد، اولین ساعت مچی با رادیو کنترل در جهان بود. از همان روزهای اولیه ارتباطات رادیویی متوجه شد که امواج رادیویی وسیله ای ایده آل برای توزیع زمان دقیق هستند. از ژانویه ۱۹۰۵، نیروی دریایی ایالات متحده سیگنال های زمان را در ظهر از واشنگتن دی سی پخش میکرد. این سیگنال های اولیه زمان نیاز به گیرنده های خاصی داشت، اما در سال ۱۹۲۲ با اولین برنامه رادیویی عمومی توسط شرکت پخش بریتانیا، از فرصت برای ارائه زمان دقیق استفاده شد. از اوایل دهه ۱۹۷۰، ساعت های کوارتز مبتنی بر باتری تولید شدند که به طور خودکار به صورت روزانه با استفاده از یکی از سیگنال های زمانی رمزگذاری دیجیتالی که اکنون در سراسر جهان پخش میشوند، اصلاح میشوند.

اولین ساعت رادیو کنترل جهان JungHans Mega 1

تاریخچه ساعت اتمی

ساعت اتمی، ساعتی است که زمان را با نظارت بر فرکانس تشدید اتم ها بر اساس اتم هایی که سطوح اندازه گیری متفاوتی دارند، اندازه گیری میکند. این تعریف بر اساس سیستم زمان بین المللی اتمی است که توسط مجموعه ای از ساعت های اتمی در سراسر جهان نگهداری میشوند. این سیستم، ثانیه های کبیسه را پیاده سازی میکند تا به زمان اجازه دهد تا چرخش زمین را در عرض یک ثانیه ردیابی کند. قابلیت دقیق زمان سنجی ساعت های اتمی توسط شبکه های ماهواره ای مانند برنامه گالیله اتحادیه اروپا و GPS ایالات متحده استفاده میشود. دقت زمان سنجی ساعت های اتمی بسیار مهم است. انواع اصلی ساعت های اتمی از سزیم استفاده میکنند و تا دمایی که به صفر مطلق نزدیک است سرد میشوند.

اولین ساعت اتمی جهان

فیزیکدان اسکاتلندی، جیمز کلرک ماکسول، اندازه گیری زمان را با ارتعاشات امواج نور در الکتریسیته و مغناطیس خود در سال ۱۸۷۳ پیشنهاد کرد: یک واحد زمانی جهانی تر را میتوان با در نظر گرفتن زمان تناوبی ارتعاش نوع خاصی از نور یافت. ماکسول استدلال کرد که این میتواند دقیق تر از چرخش زمین باشد. دقت ساعت های مکانیکی، الکترومکانیکی و کوارتز با نوسانات دما کاهش میابد. این منجر به ایده اندازه گیری فرکانش ارتعاشات اتم برای حفظ زمان دقیقتر شد. این مفهوم در سال ۱۹۴۵ پیشنهاد شد که منجر به نمایش ساعتی مبتنی بر آمونیاک در سال ۱۹۴۹ شد. این امر منجر به ساخت اولین ساعت اتمی دقیق با اتم های سزیم در آزمایشگاه ملی فیزیک در بریتانیا در سال ۱۹۵۵ شد.

پس از سال ۱۹۵۶، ساعت های اتمی توسط گروه های زیادی مانند موسسه ملی استاندارد و فناوری در آمریکا و شورای تحقیقات ملی مورد مطالعه قرار گرفت. در طول دهه ۱۹۵۰، شرکت ملی رادیو بیش از ۵۰ واحد از اولین ساعت اتمی جهان (Atomichron) را فروخت. در سال ۱۹۶۴، مهندسان هیولت پاکارد مدل ۵۰۶۰ ساعتهای سزیمی را که روی قفسه نصب کرده بوند، به بازار عرضه کردند.

تاریخچه ساعت هوشمند

اولین ساعت دیجیتالی که در سال ۱۹۷۲ عرضه شد، ساخت شرکت همیلتون بود. پالسار یک نام تجاری بود که بعدا در سال ۱۹۷۸ توسط سیکو خریداری شد. در سال ۱۹۸۲، یک ساعت پولسار عرضه شد که میتوانست ۲۴ رقم را ذخیره کند. با معرفی کامپیوترهای شخصی در دهه۱۹۸۰، سیکو شروع به توسعه کامپیوترهایی به شکل ساعت کرد. در سال ۱۹۸۳، شرکت Data2000 با یک صفحه کلید خارجی برای ورود اطلاعات عرضه شد. این نام از توانایی ذخیره ۲۰۰۰ کاراکتر گرفته شده است. این مدل ها توسط سیکو در دهه ۱۹۸۰ توسط بسیاری از مدل ها دنبال شدند که مهمترین آنها سری RC بود.

از جولای ۲۰۱۳، شرکت های BlackBerry، Apple، Acer ، Google و … شرکت دارند. مایکروسافت یک ردیاب تناسب اندام هوشمند و اولین ساعت خود را از زمان SPOT در اوایل سال ۲۰۰۴ بود. در جریان سخنرانی اصلی سپتامبر ۲۰۱۸، اپل واچ یک واچ سری ۴ را معرفی کرد. این دستگاه جانشین Wear 2100 با بهره وری انرژی و یک هسته مجزای کم مصرف است که میتواند عملکردهای اولیه ساعت و یا پیشرفته تر مانند گام شماری را انجام دهد.

تاریخچه ساعت - ساعت هوشمند

حرف آخر

وقتی می خواهید ساعت مچی مورد علاقه ی خود را اینترنتی بخرید، بیشتر قطعاتی که با آنها روبرو می شوید تفاوت فاحشی با ساعت های مختلف در طول تاریخ دارند. دلیل این موضوع این است که آنچه امروز در دسترس همگان است نتیجه ی صد ها سال پیشرفت و تجربه است. در حال حاضر با هر سلیقه ای، هر انتظاری که از ساعت خود داشته باشید می توان برآورده کرد. فقط نیاز به کمی جست و جو دارد. یکی از وبسایت های معتبر در زمینه فروش آنلاین ساعت، فروشگاه آنلاین تیک تاک گالری است. این فروشگاه سالیان متوالی است که در زمینه فروش ساعت مچی مردانه و ساعت مچی زنانه اصل فعالیت دارد. بر طربق نظریات مشتریانی که از این فروشگاه تا امروز خرید داشته اند، فروشگاه آنلاین تیک تاک گالری از بهترین فروشگاه های این حوزه است.

منبع

WatchShpping

ThoghtCo

۳.۵ از ۵ - ( ۴ امتیاز )
نوشته ایجاد شد 97

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط

متنی که میخواهید برای جستجو وارد کرده و دکمه جستجو را فشار دهید. برای لغو دکمه ESC را فشار دهید.

بازگشت به بالا
×