ویژگی های کاسیو و امکانات آن

امکانات ساعت جی شاک و کاسیو

سه دلیل عمده محبوبیت برند کاسیو عبارتند از: قیمت مناسب، کیفیت و امکانات ویژه و طراحی برتر. قیمت ساعت های کاسیو از کمتر از۱۰ دلار شروع می شود. بسیاری از ساعتهای کاسیو ویژگی های منحصر به فردی دارند که در ساعت های دیگر مشاهده نمی کنید. با ما همراه باشید تا با مهم ترین ویژگی ها و امکانات ساعت های کاسیو مطلع شوید.

عمر طولانی

ساعت های سوییسی ظرافت بی نظیر دارند اما اگر ساعتی می خواهید که تحت عنوان جنسی خراب نشدنی شهرت داشته باشد ساعت ژاپنی کاسیو جی شاک مناسب شما است. همچنین جی شاک کاسیو تنها ساعت هایی هستند که در برابر پرت شدن از ارتفاع آب و طول عمر باتری چنین مقاومت همزمانی دارند. به عنوان مثال مقاومت در برابر آب تا عممق ۱۰۰ متر، عمر باتری ۱۰ ساله و مقاومت در برابر پرت شدن از ارتفاع تا ۱۰ متر. که اگر کمی بیشتر نیز هزینه کنید می توانید ساعتی را که تا عمق ۲۰۰ متر نیز ضد آب است خریداری کنید. این یکی از مهم ترین ویژگی ها و امکانات ساعت کاسیو است.

قیمت کم و مقرون به صرفه

علاوه بر استحکام و عمر طولانی ساعت های کاسیو، یکی دیگر از ویژگی ها و امکانات ساعت کاسیو که این ساعت ها را تا این اندازه محبوب کرده است این است که شما با این قیمت کم و مقرون به صرفه می توانید انبوهی از ویژگی های منحصر به فرد را در ساعت خود داشته باشید. بند رابر در ساعت های جی شاک به همراه طراحی صفحه این ساعت را مناسب استفاده از ورزش تا سخت ترین شرایط می کند.

امکانات منحصر به فرد

سنسور‌های سه گانه در ساعت کاسیو

یکی از دوست داشتنی ترین ویژگی ها و امکانات ساعت های برند کاسیو سنسور های سه گانه هستند. سنسور‌های سه گانه کاسیو متفاوت از ساعت‌های هوشمند هستند! یک ساعت کاسیو با سنسور‌های سه گانه اش به شما امکاناتی می‌ دهد که ساعت‌ هوشمند و گوشی‌های هوشمند در خواب هم نمی‌توانند ببینند! با کمک این سنسور‌ها در زمانی که به گوشی همراه خود دسترسی ندارید هم می ‌توانید اطلاعات فوق العاده ای از شرایط محیطی خود به دست بیاورید.

به کمک سنسور سه گانه ساعت کاسیو سه امکان زیر را برای شما فراهم می‌ شود:

ارتفاع سنج و عمق سنج: با فشار یک دکمه، گزینه ارتفاع و عددی که میزان ارتفاع از سطح دریا را نشان می‌دهد، ظاهر خواهد شد. در ساعت‌های مخصوص غواصی، زمان شیرجه وعمق نمایش داده می‌ شود.

دما سنج و فشار سنج: در ساعت های کاسیو اعداد و آیکون این دو سنسور، به‌ صورت همزمان نمایش داده می‌ شوند. این قابلیت معمولا با زنگ هشدار تغییر ناگهانی فشار نیز همراه است. اگر یک کوهنورد حرفه ای هستید این سنسور‌ها خیلی برای شما مناسب هستند.

قطب نما: بله! بسیاری از ساعت های کاسیو می‌توانند بدون نیاز به گوشی همراه برای شما جهت یابی کنند! اگر راه خود را گم کنید و شارژ گوشی همراه و ساعت هوشمند شما تمام شده باشد فقط یک کاسیو می‌تواند به شما راه را نشان دهد. اما ویژگی های منحصر به فرد کاسیو به همبن جا ختم نمی شود.

نمودار جزر و مد (Tide graph)

جزر و مد به معنای بالا و پایین رفتن پیوسته و متناوب سطح آب ها است که تحت تاثیر جاذبه ی ماه و زمین به وجود می آید. اگر شما در تفریحات تابستانی خود تصمیم به موج سواری داشته باشید ساعت کاسیو شما به کمکتان می آید. ساعت کاسیو دارای نمودار جزر و مد است. این نمودار ارتفاع اوج جزر را در صفحه ای دیجیتال به شما نمایش خواهد داد. بنابراین شما می توانید بدون نیاز به تلفن همراه اطلاعات مورد نیاز خود را راجب جزر و مد به دست آورید.

ساعت جهانی (World time)

یکی از اولین شرکت هایی که قابلیت ساعت جهانی را به ساعت های خود افزود کاسیو بود. با وجود این ویژگی شما می توانید زمان را در ۴۸ شهر دنیا ببینید. علاوه بر آن ۳۱ منطقه ی زمانی را روی نقشه ای کوچک مشاهده می کنید. بنابراین شما برای مشاهده زمان در مناطق مختلف جهان نیازی به تلفن همراه نخواهید داشت. فقط نیاز است شما شهری را که تمایل دارید ساعت آن را مشاهده کنید انتخاب کنید. عقربه های ساعت کاسیو شما به طور خودکار می چرخند و با استفاده از امواج رادیویی ساعت را به شما نمایش خواهند داد.

تنظیم خودکار ساعت (Auto Hand Home Position Correction)

در ساعت های کاسیوامکان تنظیم ساعت هم به صورت دستی و هم به صورت اتوماتیک وجود دارد. این موضوع باعث می شود که ساعت شما دقت بیشتیری داشته باشد و دچار خطا در نمایش ساعت نشود. زیرا گاهی اوقات عقربه ها در ساعت های آنالوگ در اثر مغناطیس یا ضربه جا به جا می شوند. حتی اگر ساعت شما ضد ضربه باشد باز هم این موضوع ممکن است. مگر آنکه شرکت تولید کننده ی ساعتتان به اندازه ی کاسیو باهوش باشد.

لازم به ذکر است که فرآیند تنظیم خودکار ساعت کاسیو شما ممکن است بین ۳ تا ۴ دقیقه طول بکشد. این قابلیت فقط مخصوص صفحه ی نمایشگر اصلی ساعت شما است.

قابلیت ضدآب بودن

ساعت های کاسیو بسته به مدل خریداری شده از ۵۰ تا ۲۰۰ متر ضدآب هستند. اگر ساعت شما ۵۰ متر ضدآب است برای استفاده ی روزانه نظیر استحمام مناسب است. ولی اگر تا ۱۰۰ متر ضدآب باشد برای شنا در مکان های کم عمق نیز می توانید استفاده کنید. در آخر اگر ساعت شما تا ۲۰۰ متر ضداب باشد حتی برای غواصی بدون تجهیزات نیز مناسب است.

ارتباط با گوشی هوشمند (Mobile link)

تنظیمات مربوط به زمان جهانی، آلارم‌ها، تایمر و سایر قابلیت‌های ساعت مچی را از طریق گوشی انجام دهید و اطلاعات آن را در گوشی همراه ذخیره کنید..

ساعت های بلوتوثی کاسیو با گوشی های هوشمند سازگار هستند. این ساعت ها می توانند به تلفن همراه شما متصل شوند و یک سری خدمات عالی را به شما ارائه کنند. کافی است تا اپلیکیشن مختص کاسیو را دانلود کرده و با استفاده از آن تلفن همراهتان را به ساعت کاسیو خود متصل کنید. به عنوان مثال با اتصال ساعت کاسیو به تلفن همراه شما این ساعت به طورخودکار ازطریق تلفن همراه شما تنظیم می شود و نیازی به تنظیم دستی ساعت نیست. علاوه برآن می توانید تنظیمات ساعت جهانی، آلارم و تایمر،کنترل اسپیکرهای بلوتوثی را به ساعت خود انجام داده و سپس در تلفن همراه خود ذخیره کنید. تلفن همراهتان را گم کرده اید؟ کافی است با استفاده از ساعت کاسیو خود زنگ آن را به صدا در بیاورید. چه چیزی جذاب تر از ساعتی با ویژگی هایی شبیه به کنترل از راه دوراست؟


مشاهده وخرید ساعت بلوتوث دار


متصل-شدن-به-تلفن-همراه-کاسیو

قابلیت شارژ با نیروی خورشیدی (Solar power)

در زندگی امروزی ما که تامین انرژی یکی از بحث های تامل بر انگیز است، یکی از بهترین ویژگی ها و امکانات ساعت های کاسیو سولار پاور است. ساعت های کاسیو دارای یک صفحه ی خورشیدی هستند. این صفحه نه تنها نورخورشید بلکه ضعیف ترین نورهای فلورسنت را جذب کرده و به انرژی الکتریکی تبدیل می کند. این ساعت های کاسیو یک باتری قابل شارژ دارند. این باتری ظرفیت زیادی در ذخیره سازی انرژی دارد. پس شما دیگر هرگز نگران تمام شدن شارژ باتری ساعت خود نخواهید بود.

ساعت های کاسیو با فناوری سولار پاور انرژی حرارتی و خورشیدی را دریافت می کنند. صفحه ی خورشیدی پس از دریافت این انرژی آن را به انرژی الکتریکی تبدیل می کند. در نتیجه باتری ساعت شارژ می شود. بنابراین ساعت شما حتی در مکان های کم نور نیز به شارژ باطری ادامه خواهد داد. باتری ساعت های کاسیو آنقدر قوی است که اگر این ساعت را گوشه ای رها کنید تا ۲ سال بعد از آن شارژ خواهد داشت. انرژی حاصل از سولار پاور برای تمامی ویژگی های کاسیو مورد استفاده قرار می گیرد. برای آشنایی کامل با چگونگی عملکرد سولار پاور مقاله ی ساعت های سولار (شارژ با نور خورشید) چگونه عمل می کنند؟ را مطالعه کنید.

 

سولار-پاور-نیروی-خورشیدی-کاسیو

دو زمانه بودن (Dual Time)

برخی از ساعت های کاسیو دو زمانه هستند. اما دو زمانه بودن یک ساعت به چه معنا است؟ در این ساعت ها شما می توانید زمان را در دو شهر متفاوت مشاهده کنید. شاید نگران این موضوع باشید که دقت ساعتتان پایین بیاید. اما باید به شما این موضوع را اطلاع دهیم که کاسیو فکر اینجا را هم کرده است و دو موتور جداگانه برای صفحه اصلی و صفحه ی جانبی ساعت طراحی کرده است که باعث شده دقت ساعت بالاتر رود. علاوه بر آن این موضوع به نفع مهندسان زمین شناسی نیز هست.

اعلام زمان مناسب ماهیگیری (Fishing Time)

اگر شما هم جزء کسانی هستید که به ماهی گیری علاقه ی بسیار زیادی دارید این قسمت از مقاله برای شما است. بعضی از ساعت های کاسیو قابلیتی دارند که به شما نشان می دهد چه زمانی از ماه برای ماهی گیری مناسب تر است. ۴ عدد ماهی روی صفحه ی ساعت شما وجود دارند که هرچه تعداد ماهی های روشن شده بیشتر باشد یعنی زمان مناسب تری برای ماهی گیری است. این عدد بین ۰ و ۴ است. هر چه تعداد ماهی های روشن صفحه ی نمایش به ۴ نزدیک تر باشد شما باید عجله ی بیشتری برای رفتن به ماهی گیری کنید!

توضیحات دقیق تر را می توانید در وبسایت رسمی کاسیو مشاهده کنید.

زمان-ماهی-گیری-در-کاسیو

زمان سنج، تایمر شمارش معکوس، حافظه ی ذخیره سازی داده ها (Stopwatch & Lap Memory)

در بین ویژگی ها و امکانات تمام نشدنی ساعت های کاسیو این بار به کرنوگراف می رسیم. ساعت کاسیو دارای کرنوگراف یا همان زمان سنج است. دقت این زمان سنج بسیار بالا است. تا حدی که می توانید فکر کنید همراه ساعت مچی خود یک زمان سنج حرفه ای نیز خریداری کرده اید. البته این پایان کارنیست. ساعت های کاسیو می توانند بازه های زمانی را که قبلا اندازه گیری کرده اید در حافظه ی خود ذخیره کنند. اگر به عنوان مثال به دو سرعت علاقه دارید بازه های زمانی اندازه گیری شده خود را ذخیره کنید. سپس آن ها را باهم مقایسه کنید تا روند پیشرفت خود را درک کنید.

یکی دیگر از قابلیت های ساعت کاسیو شمارش معکوس است. به عنوان مثال شما می خواهید ۳۰ ثانیه زمان بگیرید. ساعت شما در این زمان از ۳۰ تا ۰ به طور برعکس می شمارد.

ویژگی-های-کاسیو-زمان-سنج

دسترسی هوشمند (Smart Access)

سیستم دسترسی هوشمند ساعت قابلیتی است دسترسی سریع را برای تنظیم همه ی عملکرد های مهم ساعت ارائه می کند. تنها چیزی که لازم است استفاده از یک دکمه ی الکترونیکی است که برای ساعت شما طراحی شده است. ساعت هایی با این ویژگی موتور های متعددی دارند تا بتوانند از این سیستم پشتیبانی کنند.

لرزشگر(Vibrator)

در ساعت های کاسیو لرزشگر نیز تعبیه شده است. ساعت شما قابلیت این را دارد که ویبره برود. پس دیگر نگران نباشید که صدای زنگ هشدار خود را نشنوید. ساعت کاسیو شما با به لرزش درآمدن شما را مطلع خواهد کرد.

زمان طلوع و غروب خورشید (Sunset, Sunrise time)

برخی از فعالیت های روزمره ی شما ممکن است به ساعت طلوع و غروب خورشید وابسته باشد. می خواهید غروب خورشید را تماشا کنید؟ قبل از غروب خورشید نماز بخوانید؟ درکمپ های جنگلی بمانید یا به کوهنوردی بروید؟ ساعت کاسیو شما زمان طلوع وغروب خورشید را به شما اطلاع رسانی خواهد کرد.

مقاومت در برابر ضربه (Shock Resistant)

بعضی از ساعت های کاسیو از جمله ساعت های جی شاک در برابر شوک مقاوم هستند. یعنی ساعت کاسیو شما در برابر ضربات وارده ی احتمالی مقاوم است و مشکلی در عملکرد آن در اثر ضربه پیش نمیاید. این قابلیت اغلب در پشت قاب ساعت حک می شود.

ویژگی-های-کاسیو-ضد-ضربه

طراحی متنوع

سواچ مختص اروپا است در حالی که ساعت های کاسیو ار آمریکا تا آسیا محبوب هستند شخصیت های ورزشی افراد مشهور منخصصان مد همگی در کالکشن ساعت های مچی خود جی ششاک را اضافه کردند  جی شاک با سبک های مختلف طراحی و طیف وسیع رنگی ساعتی است که در زندگی همه جای خود را باز می کند.

بند ساعت های کاسیو

ساعت های کاسیو در کالکشن های کلاسیک دارای بند استیل هستند. جنس بند این ساعت ها استیل ضد زنگ است. بنابراین بند ساعت شما از عمر طولانی برخورد دار خواهد بود. در سری جی شاک نیز جنس بند ها رزین است. این بند ها در عین زیبایی بسیار کاربردی نیز هستند.

شیشه ی ساعت های کاسیو

در اکثر ساعت های رایج در بازار، روی صفحه ی نمایش ساعت از شیشه ی معمولی استفاده شده است. این موضوع باعث می شود که دیدن صفحه برای شما مثلا در هوای بارانی دشوار باشد. ولی کاسیو به جای شیشه های معمولی از شیشه ی یاقوت کبود استفاده می کند که شما بتوانید در انواع شرایط سخت آب و هوایی نیز از ساعت خود به راحتی استفاده کنید.

شب نما بودن صفحه نمایش (Neobrite and auto light)

در بعضی از مدلهای ساعت کاسیو برخی از قسمت های ساعت شما از جمله عقربه ها و عدد ها بلک لایت هستند. در نتیجه شما حتی در زمانی که نوری وجود ندارد می توانید از ساعت خود استفاده کنید.

ویژگی دیگر حالتی است که اگر شما ساعت خود را در زاویه ی خاصی بچرخانید صفحه ی ساعتتان برای چند ثانیه روشن خواهد شد. البته این قابلیت را نمی توانید به صورت روزمره استفاده کنید. زیرا شرکت کاسیو اعلام کرده است که طول عمر باطری شما کاهش پیدا می کند.

ویژگی-های-کاسیو-شب-نما

کنترل از طریق امواج رادیویی (Radio-controlled Watch)

ساعت کاسیو شما توانایی دریافت امواج رادیویی را نیز دارد. ساعت کاسیو امواج رادیویی را از ۶ ایستگاه انتقال امواج رادیویی واقع در چین، انگلیس، آمریکای شمالی، ژاپن، آلمان دریافت می کند. سپس با استفاده از این امواج ساعتتان را بسیار دقیق تنظیم می کند. به عنوان مثال یکبار به صورت خودکار اینکار را در شب انجام می دهد. در نتیجه حتی زمانی که شما در بین برج های بلند هستید هم ساعتتان دقیق است.

ویژگی-های-کاسیو-کنترل-رادیویی

دریافت سیگنال GPS

اکثر ساعت های کاسیو به فناوری جی پی اس مجهز هستند. بنابراین ساعت کاسیو شما می تواند اطلاعات موقعیت زمانی و مکانی شما را با اتصال به ماهواره های جی پی اس تشخیص دهد. با فشار دادن یک دکمه به مدت سه ثانیه ساعت کاسیو شما درعرض فقط هفت ثانیه داده های زمان را به دست می آورد. به محض آنکه اطلاعات شما را به دست آورد از یک نقشه متشکل از ۲.۶ میلیارد سلول استفاده می کند تا موقعیت مکانی دقیق شما را با دقت بالای ۵۰۰ متر تشخیص دهد. بنابراین اگر حتی در حال رفتن از کشوری به کشور دیگر باشید ساعت کاسیو شما زمان را به درستی نشان می دهد.

ذخیره اطلاعات (Telememo / Databank)

شما در تعداد محدودی از ساعت های کاسیو می توانید نام، شماره تلفن، آدرس ایمیل افراد را در آن ذخیره کنید تا در شرایط اضطراری بتوانید ار آنها استفاده کنید.

روشن و خاموش شدن صدای دکمه ها (Button Operation Tone On/Off)

شما حتی می توانید تعیین کنید که در هنگام تنظیم ساعت خود، دکمه های ساعت شما دارای صدا باشند یا خیر.

مقاومت سه گانه بدنه (TRIPLE G RESIST)

ساختار منحصر به فرد و مستحکم جی شاک از یک ایده بی سابقه متولد شد.

ساعت های جی شاک دارای ساختاری هستند که از فشار وارده به ساعت فقط با استفاده از چند نقطه مشخص می کاهد. قسمت های کلیدی درون ساعت توسط موادی مخصوص محافظت می شوند تا در صورت ضربه دیدن از بروز خطا در کارایی ساعت جلوگیری شود. برای قاب ساعت پیکری برجسته طراحی شده است. این امر باعث می شود که ضربه ی مستقیم به دکمه ها، شیشه و قاب پشتی ساعت وارد نشود. برای آشنایی بیشتر با ویژگی های جی شاک به مقاله ی همه چیز درباره ساعت جی شاک (G-SHOCK) سر بزنید.

پیچی بودن درپوش پشت قاب (Screw Lock Back)

اگر میخواهید ساعت شما بیشترین مقاومت را در برابر آب داشته باشد، مدلی از ساعت کاسیو را انتخاب کنید پشت قاب آن پیچی باشد. پشت قاب ساعت کاسیو در انواع پیچی، ۴ پیچ یا فشاری عرضه می شوند.

نمایش موقعیت ماه در آسمان (Moon Phase)

این را همه می دانیم که با افزایش فاصله خورشید از ماه، ما ماه را کوچکتر می بینیم. به عنوان مثال در ۱۴ ام ماه عربی ماه به طور کامل درآسمان دیده می شود. بعضی از ساعت های کاسیو وضعیت ماه را روی صفحه ی نمایشگر خود نمایش می دهند.

 


بیشتر بخوانید: ۱۵ روش تشخیص ساعت کاسیو اصل و تقلبی


منبع

CASIO.com

مطالب مرتبط

۱۵ روش تشخیص ساعت کاسیو اصل و تقلبی

سلبریتی هایی که کاسیو به دست میکنند!

پرفروش ترین ساعت های کاسیو

ساعت مچی افراد مشهور و سلبریتی ها

ساعت مچی افراد مشهور ایرانی

 

۵ از ۵ - ( ۳ امتیاز )
نوشته ایجاد شد 97

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط

متنی که میخواهید برای جستجو وارد کرده و دکمه جستجو را فشار دهید. برای لغو دکمه ESC را فشار دهید.

بازگشت به بالا
×