در پشت ساعت منظور از 22k چیست

در پشت ساعت منظور از ۱۸k, 23k, 22k و ۲۴k چیست؟ دلیل استفاده از طلا در ساعت

در پشت ساعت منظور از ۲۲k چیست؟ عبارت ۲۲K که در پشت بسیاری از ساعت‌های لوکس نوشته شده است، نمایانگر به کار رفتن طلا در ساخت ساعت است. به دلایل زیادی مثل زیبایی، مقاومت و بالا بردن ارزش از طلا در ساخت ساعت استفاده می‌شود. در این نوشته به‌طور کامل به بررسی عبارت ۲۲K در پشت ساعت می‌پردازیم.

چنانچه مشتری اطلاعات کاملی از برند، فلزات و عیار طلای ساعت نداشته باشد، ممکن است خرید ساعت ناموفقی داشته باشد. عیار طلا، سال تولید و لوگوی شرکت‌های تولیدکننده ساعت اغلب در پشت ساعت مچی حک‌شده است. در ادامه بیشتر به علائم درج‌شده در پشت ساعت پرداخته می‌شود تا انتهای مطلب همراه تیک تاک گالری بمانید. 

در پشت ساعت منظور از ۲۲k چیست؟

یکی از اصطلاحات مهمی که در پشت قاب بعضی ساعت‌ها وجود دارد، ۲۲k است؛ اما ممکن است خریداران بپرسند در پشت ساعت منظور از ۲۲k چیست؟ این یک عبارت یا علامت اختصاری مربوط به میزان طلایی است که در قطعه‌های ساعت به کار گرفته شده است. “K” اول حرف Karat در زبان انگلیسی به مفهوم عیار است. از طلای ۲۲ عیار اغلب در تولید ساعت استفاده می‌شود. 

در این ساعت‌ها ۲۲ قسمت از فلز طلا است و بخش‌های دیگر آن از فلزاتی مانند روی، نقره، نیکل و سایر آلیاژها شکل‌گرفته‌ است. ترکیب کردن آلیاژها بافت طلا را سخت‌تر می‌کند و از این رو جواهرات و ساعت‌های مچی بادوام و ماندگار هستند.‌

علامت 22k در پشت ساعت

نوشته‌های پشت ساعت چه مفهومی دارند؟

نوشته‌های پشت ساعت مانند شناسنامه ساعت هستند؛ اهمیت زیادی به هنگام خرید دارند. این اطلاعات معانی و مفاهیم زیادی در اختیار خریداران قرار می‌دهند. این علائم گواهی بر اصالت ساعت هستند که مشخصات فنی و برند ساعت را در بردارند. این کلمات به مشتریان این اطمینان را می‌دهند که محصول و ساعت خریداری‌شده از یک شرکت و برند معتبری است.

 نام تجاری، لوگو، کشور تولید کننده ساعت، نشان‌دهنده تقلبی نبودن ساعت هستند. علاوه بر این، درج شماره مدل و سریال در پشت قاب ساعت، یک شناسه منحصربه‌فرد برای ساعت است که امکان تعمیر و نگهداری ساعت و فروش ساعت را میسر می‌سازد.

نوشته‌های پشت ساعت

طلای ۲۲ عیار در ساعت چیست؟

طلای ۲۲ عیار دارای ۲۲ قسمت طلا است که با دو بخش از فلزات و آلیاژهای دیگر مثل مس، نقره، نیکل و روی ترکیب شده است. همه طلاهای ۲۲ عیار به طلای ۹۱۶ نیز شناخته می‌شوند، زیرا دارای ۹۱.۶۷ درصد طلای خالص است. بافت طلای ۲۲ عیار به دلیل دارا بودن ترکیب فلزات نسبت به طلای ۲۴ عیار محکم‌تر و بادوام‌تر است. به همین دلیل طلای ۲۲ عیار برای ساخت جواهرات و یا ساعت به کار گرفته می‌شوند.

چرا از طلای ۲۲ عیار در ساعت مچی استفاده می‌شود؟

بسیاری از شرکت‌‌ها و برندهای تولید کننده ساعت از طلا در تولید ساعت کمک می‌گیرند. دلایل استفاده از طلا ۲۲ عیار می‌تواند به دلایل زیر باشد.

زیبایی فوق‌العاده طلا در ساعت 

طلا به‌عنوان یک فلز ارزشمند و سنگین در بین تمامی مردم دنیا معروف است‌. ساعت‌های مچی‌ که طلا درون آن‌ها استفاده می‌شود، ظاهری لاکچری، سنتی و شیک‌تر از بقیه مدل‌های‌ ساعت مچی دارند. همچنین ساعت‌هایی که به رنگ ناب طلایی هستند، به راحتی با لباس‌های خریدار ست می‌شوند. یک ساعت طلایی همیشه ظاهر فرد را مرتب و برجسته می‌کند. اگر استایل خوبی به فرد بدهد، زمان کمتری را برای ست کردن لباس‌های خود با ساعت صرف می‌کنند.

زیبایی فوق‌العاده طلا در ساعت 

مقاومت و ماندگاری بالا

طلا فلزی مقاوم در برابر ضربات است و از خوردگی و زنگ‌زدگی جلوگیری می‌کند؛ بنابراین هنگامی که از طلا در ساعت‌ها استفاده می‌شود، ساعت‌ها در برابر آسیب‌های احتمالی در امان می‌مانند. به جرات می‌توان گفت ساعت‌هایی که از جنس طلا هستند، ماندگاری بیشتری دارند.

نوعی سرمایه‌گذاری با خرید طلای موجود در ساعت

به‌‌جرات می‌توان گفت که خرید طلا به هر مقدار بهترین روش‌ سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود، اگر چه قیمت آن گاهی در نوسان است؛ اما ارزش آن حفظ شده و یک ثروت ماندگار است. خرید یک ساعت طلایی نشان از موفقیت، تجمل و ثروت منطقی است که نصیب همگان نمی‌شود.

 از قدیم، ساعت‌های طلایی نشان‌دهنده سطح تجمل بالای خریداران است. همچنین افرادی که تمایل داشتند موفقیت و محبوبیت خود را در بین افراد نشان دهند، ساعت طلا به دست خود می‌بستند. شاید به همین دلیل باشد که اکثر خوانندگان و  ثروتمندان از ساعت، حلقه و زنجیر طلا استفاده می‌‌کنند.

سرمایه گذاری با خرید ساعت طلا

ضد آلرژی بودن طلا

یکی از ویژگی‌های اصلی طلا این است که برخلاف بسیاری از فلزات دیگر مانند تیتانیوم، پوست به آن واکنش نشان نمی‌دهد. طلا معمولاً به‌عنوان یک فلز گران‌بها و ضد حساسیت استفاده می‌شود. این به معنای آن است که طلا برای افرادی که دارای حساسیت پوستی هستند بهترین توصیه برای خرید ساعت مچی است.

در کدام بخش‌های ساعت مچی از طلای ۲۲ عیار استفاده می‌شود؟

از روزی که انسان ساعت مچی را اختراع کرد، ساعت‌سازان از طلا به‌عنوان یکی از بخش‌های اصلی ساعت استفاده می‌کردند. با توجه به اینکه طلا سیاه نمی‌شود، سازندگان از آن برای پل، یاتاقان و چرخ‌دنده‌های موتور استفاده زیادی می‌کنند.‌ در قسمت‌هایی مانند صفحه ساعت، دستبند، قاب، نشانگر به دلیل مدت ماندگاری بالا از طلای ۲۲ عیار بهره‌برداری می‌کنند.

اغلب شرکت‌هایی که برندشان معتبر است، از جواهرات در تولید ساعت‌هایشان استفاده می‌کنند. به همین دلیل ساعت‌های با برندهای معتبر، قیمت بالاتری نسبت به مدل‌های پایین‌تر دارند. در اکثر ساعت‌های تقلبی و غیر اصیل از مواد اولیه نامطلوب استفاده می‌شود. به همین دلیل اکثر آن‌ها بعد از مدتی خراب می‌شوند.‌ به همین دلیل مهم است که تنها یک ساعت مچی اصل بخرید. 

برای خرید یک ساعت باکیفیت که دارای طلای ۲۲k باشد، به تیک تاک گالری که عرضه‌کننده بهترین ساعت‌های بازار مانند کاسیو است، مراجعه کنید. در زمان خرید از این گالری نگران نباشید؛ چون همه ساعت‌های این مجموعه اصل و اورجینال هستند‌. خرید ساعت مچی اصل و اورجینال امروزه به یکی از نگرانی‌های خریداران تبدیل‌شده است؛ چرا که در بازار امروز ساعت‌های بی‌ارزش زیادی که ظاهری شبیه به ساعت اصل دارند، به چشم می‌خورند.

سخن پایانی

زمانی که فردی اقدام به خرید ساعت می‌کند، باید اطلاعات درستی در مورد آن‌ها داشته باشد. به‌طور مثال؛ به علامت اختصاری ۲۲K که پشت ساعت حک‌شده است، دقت کند. این علامت اختصاری نشان‌دهنده میزان طلایی است که در ساخت ساعت به‌کار رفته است. بسیاری از شرکت‌های تولیدکننده ساعت به جهت کیفیت فلز طلا، ماندگاری و جذابیت آن در قسمت‌‌هایی از تولیدات خود طلا را به کار می‌گیرند. اعداد حک‌شده پشت ساعت به منزله شناسنامه ساعت محسوب می‌شوند که نشان‌دهنده برند، لوگو و میزان طلای به کار رفته در تولید ساعت هستند.

سوال ۱: ۲۲k در پشت ساعت یعنی چه؟

این عدد در پشت ساعت نشان دهنده میزان طلایی است که در تولید ساعت به کار رفته است که اغلب طلای ۲۲ عیار مورد استفاده قرار می‌گیرد.

سوال ۲: علاوه بر طلا از چه فلزاتی برای استحکام ساعت استفاده می‌شود؟

علاوه بر طلای ۲۲ عیار از نقره، روی و نیکل هم استفاده می‌شود.‌

۳ از ۵ - ( ۲ امتیاز )
نوشته ایجاد شد 25

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط

متنی که میخواهید برای جستجو وارد کرده و دکمه جستجو را فشار دهید. برای لغو دکمه ESC را فشار دهید.

بازگشت به بالا
×