زیباترین ساعت دنیا

به طور کلی، اکثر مصرف کنندگان ساعت تمایل دارند ساعت هایی با طرح هایی بخرند که به اصطلاح تک باشند و نمونه بهتری از آنها موجود نباشد. به هرحال، کلاس و شخصیتی که ساعت های خاص دارند در نوع خود کم نظیر هستند. بسیاری از این ساعت های کم نظیر، به عنوان زیباترین ساعت‌ ها در دنیا به حساب میایند. برندهای Oris، لودویک بولارد، ویانی هالتر، آرمین استورم، GoS، فرانک مالر، F.P. Journe، لانج و زونله، MB&F، کارتیه، ییگر لکولتر، Van Cleef & Arpels، ریچارد میله، رسنس، Ulysse، پیاژه، زنیت، مینگ، بولگاری، Maurice Lacroix، بل اند راس و کریستوفر وارد از جمله برندهایی هستند که زیباترین ساعت های دنیا را تا به حال ساخته اند. در ادامه ویژگی این ساعت ها را با یکدیگر بررسی خواهیم کرد.

اما اگر برخی شرکت های ساعت سازی بپرسند که به اندازه کافی از برندهایی که از یکدیگر تقلید میکنند، ساعت تولید کرده اند؟ وقتی از کسی سوال میپرسیم که زیباترین ساعت دنیا کدام است، معمولا همه به Rolex Submariner اشاره کرد. اما شاید برای شما هم جالب باشد که ساعت های مختلف دیگری هم عنوان زیباترین و منحصربه فردترین ساعت های دنیا را به خود اختصاص داده اند.

درباره ساعت Ludovic Ballouard Upside Down

مشابه ساعت های دیوانه اثر فرانک مولر، ساعت Upside Down توسط استاد ساعت سازی، لودویک بالوارد، شیوه نمایش زمان را دوباره مفهوم سازی میکند. این ساعت یکی از برندگان جایزه ویژه هیئت داوران GPHP در سال ۲۰۱۰ برای ویژگی های فنی اش شد. هر نشانگر ساعت روی یک دیسک مستقل قرار دارد. این دیسک جهت گیری معمولی آن وارونه است. زمانی که در یک ساعت خاص باشد، دیسک مربوطه، یک چرخش آنی ۱۸۰ درجه به سمت بالا و راست انجام میدهد. تنها یک عقربه دقیقه شمار بر روی صفحه ساعت وجود دارد که باعث میشود این ساعت به یک ساعت منحصر به فرد تبدیل شود. برخلاف مولر، این ساعت در تعداد بسیار محدودی تولید میشود. همین ویژگی باعث میشود که این ساعت به عنوان یکی از منحصر به فردترین ساعت ها در دنیا به حساب بیاید.

درباره ساعت Vianney Halter Deep Space Tourbillon

این مدل ساعت، دارای یک توربیلون سه محوره بسیار پیچیده است که در جعبه ای قرار گرفته است که شبیه یک کشتی فرازمینی است. تیغه های کلاه دار و کریستال یاقوت کبود گنبدی شکل بزرگ این ساعت را به یکی از زیباترین ساعت های درشت دنیا تبدیل کرده است. مانند ساعت Upside Down، این ساعت بسیار محدود است و توسط یکی از الهام‌بخش ترین ساعت سازان قرن بیست و یکم تولید شد.

درباره ساعت Armin Strom Pure Resonance

یکی از جالب‌ترین ویژگی های فنی ساعت مچی در طول بیست و چندسال گذشته، مفهوم رزونانس است. این مفهوم برای اولین بار به زمان آبراهام لوئیس برگه برمیگردد. او برای اولین بار این پدیده را در ساعت های آونگی و بعدا با ساعت جیبی های بزرگ که از دو موتور استفاده میکردند که یکدیگر را هماهنگ و تنظیم میکنند، کاوش کرد. آقای F.P Journe برداشت خود را از رزونانس به جهانیان معرفی کرد. از این موضوع میتوان به عنوان یک شاهکار نمادین اشاره کرد. به تازگی، یکی دیگر از استادان ساعت ساز زنده، کلود گریسلر از آرمین استروم، این پدیده را نیز مورد بررسی قرار داد و رزونانس را تولید کرد.

درباره ساعت GoS Norrsken 

ساعت GoS Norrsken که نورهای شفق قطبی شمالی آبی و سبز را به تصویر میکشد. این ساعت ترکیبی منحصر به فرد از ساختار فولادی و ساعت سازی سطح بالا است که سنت های اسکاندیناوی را به تصویر میکشد. این ساعت دارای سه عقربه است که توسط یک موتور اتوماتیک شوارتز اتین طراحی شد. این ویژگی را میتوان از منحصربه فردترین ویژگی ها دانست. این مدل همانند صفحه دستی که توسط یوهان گوستافسون تولید شد بود.

درباره ساعت Franck Muller Crazy Hours

فرانک مولر برندی است که با سابقه بالا و پیچیدگی های جالب همراه است. در واقع، بنیانگذار همنام آن اغلب استاد عوارض نامیده میشود. این همان عنوانی است که باید افراد را در مهمانی ها تحت تاثیر قرار بدهد. در نگاه اول، ساعتی ساده و کلاسیک به شکل تونیو، فرانک مولر Crazy Hours را با یک عارضه بدیع و دشوار که در آن نشانگرهای ساعت به هم ریخته می شود و عقربه ساعت به اطراف می پرد، این ساعت را عجیب و غریب می داند.

درباره ساعت Oris Aquis Depth Gauge Chronograph

Oris یک برند ساعت مستقل با سابقه طولانی در تولید ساعت‌های غواصی عالی است، از سری Aquis گرفته تا Divers 65 که از سبک کلاسیک الهام گرفته است. اکثر غواصان واقعی مدت‌هاست که ساعت غواصی را به عنوان ابزاری به نفع ساعت‌هایی که اکنون در همه جا حاضر هستند کنار گذاشته‌اند. برخی از افراد عمق سنج کرنوگراف اوریس را واقعا مفید میدانند. با یک عمق سنج مکانیکی واقعی که توسط فشار آب فعال می شود و همچنین یک کرونوگراف خودکار که به طور خوانا در طرح آشنا و جذاب Oris Aquis ترکیب شده است. عمق سنج Aquis یک انتخاب بسیار جالب برای غواصی است.

درباره ساعت F.P. Journe Elegante 48mm Titanium

F.P. Journe از زمان تاسیس خود در سال ۱۹۹۹، به دلیل شاهکارهای خود در بالاترین سطح ساعت سازی، شهرت چشمگیری پیدا کرده است. این برند همچنین یک ساعت کوارتز منحصر به فرد تولید میکند؛ ساعتی که با روکس تیتانیومی برای صرفه جویی در در مصرف باتری به حالت بیکار پس از ۳۵ دقیقه عدم فعالیت طراحی شده است. هنگامی که دوباره ساعت، حرکت مچ دست را حس کند، عقربه ها دوباره به حرکت درمیایند و عمر باتری طولانی تر و حرکت کارآمدتری را ممکن میسازد. این مدل اگرچه قیمتش برای یک ساعت مچی بسیار زیاد است، اما هنوز هم جزو زیباترین ساعت های دنیا به شمار میرود.

درباره ساعت A. Lange and Söhnle Zeitwerk Date

A. Lange and Söhnle یک ساعت‌ساز آلمانی است که به خاطر سطح بی‌نقص پایان‌بندی و خارق‌العاده‌اش در پیچیدگی‌های بالا شهرت دارد. شاید منحصربه فردترین مدل این برند Zeitwerk Date است. این یک ساعت دستی است که دارای یک صفحه نمایش دیجیتال بزرگ برای ساعت و دقیقه در ساعت ۹ و ۳ و یک عدد فرعی کوچک در ساعت ۶ برای ثانیه است. یک نشانگر ذخیره انرژی در ساعت ۱۲ و یک چرخ تاریخ منحصر به فرد در درپوش حاشیه بیرونی صفحه، روی صفحه بسیار خوانا و زیبا اجرا شده است.

درباره ساعت MB&F Legacy Machine Perpetual Evo

اگر از جی شاک خسته شدید و بین ۱۵۰ تا ۲۵۰ دلار بودجه برای خرید ساعت دارید، بهتر است نگاهی به ساعت های MB&F بیندازید. این از برندهایی است که طراحی های منحصر به فردی در هسته اصلی مفهوم خود دارد. MB&F حتی آنچه را که می‌سازد ساعت نمی‌نامد، بلکه قطعات آن را «ماشین‌های ساعت‌شناسی» می‌نامد. Legacy Machine Perpetual Evo، برخلاف برخی از قطعات MB&F، حداقل شکلی شبیه به ساعت دارد و یک قاب زیرکونیومی ۴۴ میلی‌متری به شکل نسبتاً آشنا دارد. Legacy Machine Perpetual Evo، برخلاف برخی از ساعت های MB&F، حداقل شکلی شبیه به یک ساعت معمولی دارد و دارای یک قاب زیرکونیومی ۴۴ میلی‌متری است.

درباره ساعت Cartier Rotonde de Cartier Skeleton Mysterious Double Tourbillon

ساعت Cartier Rotonde به عنوان ساعتی که تقریبا برای هرکسی که به آن نگاه میکند، محو شگفتی اش میشود، مجهز به کالیبر ۹۴۵۴ ساختی است که حرکت بزرگ ساعت را امکان‌پذیر می‌کند: در ساعت شش، به نظر می‌رسد یک توربیلون معلق است. این توربیلون که در یک محفظه پلاتین ۴۵ میلیمتری با تاج جواهری و با صفحه ای بسیار زیبا و اعداد رومی که برروی آن قرار دارد، یکی از جذاب‌ترین و زیباترین ساعت های دنیا است.

درباره ساعت Jaeger-LeCoultre Geophysic True Second

این مدل ساعت ییگر لکولتر، به عنوان یک ساعت جذاب و پیشرو ، جواهری است که متاسفانه به دلیل پیچیدگی منحصربه فرد و گیج کننده آن نتوانسته است در مجموعه فعلی JLC بگنجد. این ساعت یک ساعت رسمی استیل ضدزنگ با طراحی صفحه و عقربه ها و بدنه متوسط است. با این حال این ساعت، فراتر از یک ساعت معمولی است. ساعت ییگر لکولتر، یک ساعت اتوماتیک کاملا مکانیکی است که عملکردی تقریبا شبیه به یک ساعت کوارتز دارد.

درباره ساعت Cartier Crash Skeleton

به عنوان ستون اصلی در هر لیست از ساعت های منحصر به فرد، ساعت کارتیه اسکلتون یکی از برجسته ترین و زیباترین طراحی ها را بین ساعت مچی ها دارد. ریشه این ساعت به سال ۱۹۶۷ برمیگردد؛ زمانی که یک ساعت آسیب دیده در تصادف اتومبیل راه خود را به Cartier باز کرد و الهام بخش این مدل شد. کارتیه به جای کوچک کردن موتور برای قرار گرفتن در مرکز این ساعت، یک کالیبر متناسب با شکل منحصر به فرد، ۹۶۱۸ MC را توسعه داد و تولید کرد که به زیبایی تمام شده و بسیار اسکلت بندی شده است.

درباره ساعت Van Cleef & Arpels Midnight Planetarium

گاهی اوقات، ساعت‌ها آنقدر به مفهوم طراحی منحصربه‌فرد خود می‌رسند که دیگر هیچ کاربردی یا حداقل کاربرد عملی ندارند. Van Cleef & Arpels، یک برند معروف فرانسوی جواهرات است که دستی در تولید ساعت هم دارد. ساعت های این برند دارای فناوری های پیچیده ای است که در نوع خود بی نظیر هستند. از جمله این فناوری و پیچیدگی ها میتوان به ساعت Midnight Planetarium اشاره کرد. بر روی این ساعت به زیبایی از مواد گرانبها بر روی سطح ستاره ای این ساعت به نمایش درآمده است. کالیبر نیروبخش سیاره‌نمای نیمه‌شب از ۳۹۶ جزء تشکیل شده است و موقعیت نسبی سیارات را به‌طور دقیق در زندگی واقعی نشان می‌دهد، که یک شاهکار باورنکردنی در ساعت‌سازی است.

درباره ساعت Richard Mille RM 50-03

ریچارد میل از برندهایی است که معمولا با فناوری و مواد اولیه پیشرفتهو البته شکل قاب منحصر به فردش، تونیو (Tonneau)، آن را میشناسند. این برند ساعت، از برندهای محبوب و موردعلاقه ورزشکارانی مانند رافائل نادال و … است. RM 50-03 ریچارد میل که با همکاری برند مک لارن ساخته شده است، سبک‌ترین توربیلون کرنوگراف موجود در بازار است. به لطف استفاده از تیتانیوم و کربن، این ساعت بسیار سبک است و تنها ۳۸ گرم وزن دارد. RM 50-03 با کمک انبوهی از زبان های طراحی که از موتور ساعت های اسپرت و برخی از چشم‌گیرترین ساعت سازهای موجود امروزی، از زیباترین ساعت های موجود در دنیا است.

درباره ساعت Ressence Type 2 e-Crown

هرازگاهی، ساعتی توسط شرکت ها تولید میشود که مفهوم اصلی و اساسی ساعت مچی در سطح پایه را زیر سوال میبرد. Ressence Type 2 e-Crown از جمله این ساعت هاست. این یک سیستم الکترونیکی است که بین حرکت کاملاً مکانیکی و سیستم دیسک صفحه نمایش ROCS قرار می‌گیرد و به ساعت اجازه می‌دهد تا خود را در مناطق زمانی جدید تنظیم کند، از طریق تلفن هوشمند تنظیم شود و حتی پس از اتمام ذخیره برق، مجدداً تنظیم شود. اگر ساعت شما باد میکند، کافیست فقط آنرا بردارید، روی کریستال آن ضربه بزنید و بدون اینکه مجبور باشید با مکانیسم تنظیم ساعت دست و پنجه نرم کنید، زمان به حالت اولیه برمیگردد.

درباره ساعت Ulysse Nardin Freak X

نام این ساعت به روزهای اولیه تحت حمایت رهبری احیاگر و مالک سابق شرکت رولف اشنایدر برمیگردد. این ساعت از معدود ساعت هایی است که در چندین نسخه محدود تولید میشود. Freak X موتور جدیدی به نام UN-230 را معرفی میکند که سازمان ملل آن را به عنوان تلفیقی بین ساخت UN-118 و Freak Vision UN-250 توصیف میکند.

درباره ساعت Piaget Altiplano Ultimate Concept

ساعت Altiplano برای اولین بار در سال ۲۰۱۸ به عنوان نوعی آزمایش ساعتی معرفی شد. این ساعت به طرز عجیبی نازک بود و از اکثر موتورهای ساعت نازک تر است. اکثر ساعت هایی که تا این حد نازک هستند، قاب هایی بسیار صاف دارند که وقتی روی مچ دست بسته میشوند، خم میشوند. این یک ساعت تولید شده برای عکاسی یا تبلیغات رسانه ای نیست، بلکه یک ساعت تولید واقعی از Piaget است.

درباره ساعت Zenith Defy Classic Carbon

زنیت مهمترین سالگرد تاریخی خود را در سال ۲۰۱۹ جشن گرفت. دلیل اصلی جشن گرفتن این برند ۵۰ سالگی EI Primero ، حرکت خودکار کرنوگراف و فرکانس بالای ساعت های سوئیسی بود. در سال ۲۰۲۰، علی رغم همه موانعی که برای همه گیری در صنعت ایجاد شد، زنیت پای خود را از روی پدال گاز برنداشت. این برند تلاش خودش را بیشتر کرد و ساعت های جدیدی معرفی کرد. همچنین این برند سعی کرد تجهیزات بیشتری در این ساعت به کار ببرد و از تکنولوژی و مواد اولیه مدرن‌تری در ساخت ساعت هایش استفاده کند. ساعت Zenith Defy Classic Carbon نه تنها نشان دهنده اولین باری است که Zenith یک ساعت “فول کربن” ساخته است، بلکه یک ساعت با قیمت قابل قبول هم به بازار عرضه کرده است.

درباره ساعت H.Moser & Cie x MB&F Endeavor Cylindrical Tourbillon

H. Moser & Cie با گرامیداشت پانزدهمین سالگرد هر دو برند، با MB&F برای مجموعه ای از مدل های نسخه محدود که ترکیبی از عناصر فنی و زیبایی شناختی هردوی این تولیدکنندگان مستقل محبوب است، همکاری کرد. توربیلون استوانه ای این ساعت با اندازه ۴۲ میلیمتر، به لطف کریستال یاقوت کبود گنبدی و عناصر مکانیکی قابل توجهی که به نمایش آن کمک میکند، ۱۹.۵ میلیمتر ضخامت دارد. زمان بر روی یک صفحه یاقوت کبود شناور که ۴۰ درجه شیب دارد نشان داده می شود. ترکیب صفحه یاقوت کبود و جدایی مشخص نمایش زمان از دیافراگم برای توربیلون پروازی یک دقیقه ای تعادل و دید بدون مانع از هر دو ویژگی را تضمین می کند. این حرکت HMC 810 نامیده می شود و یک حرکت تولید خودکار از H. Moser است که ۷۲ ساعت ذخیره انرژی ارائه می دهد و از یک فنر موی استوانه ای استفاده می کند.

درباره ساعت Ming 27.01

ساعت‌های فوق‌العاده تخت یا بسیار نازک چالش جالبی را برای طراح ساعت ایجاد می‌کنند. تفسیر این اصطلاح از یک زبان طراحی بسیار باریک پیروی می کند: گرد، دو عقربه، فلز گرانبها و با حداقل تعداد عناصر صفحه. دلایل این امر بسیار ساده است: هرچه تعداد عناصر صفحه کمتر باشد، ساعت می تواند نازک تر باشد، و ساخت ساعت های فوق العاده تخت همیشه حداقل تا حدی به این دلیل بوده است که می توانید به نازک بودن ساعت شما نسبت به ساعت رقیب ببالید. مینگ با تولید ساعتMing 27.01 تصمیم گرفت ساعتی بسازد که به قوانین سنتی اولیه ساعت سازی وفادار باشد. مینگ ۲۷.۰۱ با هر چیز دیگری که این شرکت ساخته است کاملاً متفاوت است. برای ۲۷.۰۱، مینگ از یک حرکت جدید برای شرکت استفاده کرده است. این ساعت برای چندین بار عنوان زیباترین ساعت دنیا را از آن خود کرده است.

درباره ساعت Bvlgari Octo Finissimo Minute Repeater Carbon

این ساعت بولگاری به ما این اجازه را میدهد تا بفهمیم زندگی واقعی با یک ساعت، هرچند برای مدت محدود چگونه است. گاهی اوقات کار با این ساعت به ما این فرصت را میدهد تا ببینیم که در شرایط واقعی از نظر خوانایی، جذابیت کلی و زیبایی شناختی، عملکردش چگونه است. این ساعت ۱۶۰.۰۰۰ دلاری بولگاری، یک ابر ساعت است که تعدادی از قراردادها و باورهای مربوط به ساعت سازی لوکس است را وارونه میکند. کالیبر BVL 362 فقط ۳.۱۲ میلی متر ضخامت دارد که آن را به باریک ترین حرکت تکرارکننده دقیقه ای در تولید فعلی می کند. شاید به دلیل همین نازکی، لقب زیباترین ساعت دنیا برازنده این ساعت باشد.

درباره ساعت Jaeger-LeCoultre Polaris Mariner Memovox

ییگر لکولتر، برندی است که یادآرو مجموعه ای از طرح های نمادین است. ساعت های Polaris Mariner Date و Polaris Mariner Memovox از طراحی بدنه ۴۲ میلیمتری با رنگ آبی و نارنجی بهره میبرد که از نظر ظاهری کاملا مدرن است.

درباره ساعت Bell & Ross BR 03-92 Red Radar Ceramic

بل اند راس، از برترین برندهای ساخت ساعت مچی در دنیا است. ساعت BR 03-92 RED RADAR CERAMIC یک نمایشگر نوآورانه، تجسمی و بازیگوش ارائه میدهد. بر روی این ساعت مچی، شما میتوانید زمان را از طریق سیستمی از دیسک های چرخان با عقربه های آنالوگ بخوانید. صفحه این ساعت با یک یاقوت کبوده پوشیده شده است. همچنین در این ساعت از قاب BR 03 استفاده میشود که ۴۲ میلیمتر قطر دارد و از سرامیک استفاده میکند. دو دیسک چرخان در این نمایشگر پیشگام جای عقربه های معمولی را می گیرند. دو صفحه سبک جایگزین فلش های سنتی می شوند. هواپیمای مسافربری روی بزرگ ترین و بیرونی ترین دیسک حرکت می کند و ساعت ها را نشان می دهد.

منبع: https://teddybaldassarre.com/

امتیاز دهید
نوشته ایجاد شد 97

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط

متنی که میخواهید برای جستجو وارد کرده و دکمه جستجو را فشار دهید. برای لغو دکمه ESC را فشار دهید.

بازگشت به بالا
×