۱۰ نکته پوشیدن ساعت مچی

اگر ساعت مچی موردعلاقه خودتان را به تازگی خریده اید، بهتر است بدانید که قوانین خاصی برای پوشیدن ساعت مچی وجود دارد که هر فردی باید به آن پایبند باشد. همانطور که هیچ مردی کفش قهوه ای را با کمربند مشکی ست نمیکند یا با لباس خواب بیرون از خانه نمیرود اما اکثر مردم اطلاعات کمتری درباره نکات پوشیدن ساعت مچی دارند. بهتر است که قبل از خرید ساعت مچی درباره قوانین پوشیدن ساعت مچی اطلاعات کافی داشته باشید تا بتوانید بهترین انتخاب را انجام دهید. در این مقاله به شما ۱۰ قانون درباره پوشیدن ساعت مچی را خواهیم گفت که بتوانید انتخاب مناسبی در هنگام خرید ساعت مچی داشته باشید. این نکات را شما میتوانید با تمام ساعت مچی های لوکس و روزمره رعایت کنید.

چرا باید ساعت مچی استفاده کنیم؟

در دنیای امروز که انسان ها توسط تکنولوژی مخصوصا ساعت مچی های هوشمند احاطه شده اند، پوشیدن ساعت مچی هنوز هم ضروری است. اما چند دلیل برای پوشیدن ساعت مچی وجود دارد. از جمله این دلایل میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ساعت مچی نمایانگر سلیقه و شخصیت شما است. یک ساعت لوکس همچنان میتواند ویترینی از اعتبار و یا موقعیت اجتماعی شما باشد. همچنین یک ساعت مچی میتواند هر ظاهری از ظاهر مینیمال گرفته تا یک لباس اداری را تکمیل کند.
  • ساعت ها راحتی و کارایی را برای شما به ارمغان میاورند. اگر میخواهید به یک جلسه کاری مهم برسید، کافی است تنها مچ دست خود را بچرخانید و بدانید چه مدت زمان برایتان باقی مانده است.
  • استفاده از ساعت مچی به معنای وقت شناسی و وظیفه شناسی است. اینکه شما از ساعت مچی استفاده کنید به معنی این است که به زمان احترام میگذارید. طبق تحقیقات، افرادی که ساعت مچی میپوشند، باوجدان تر و وقت شناس تر از افرادی هستند که ساعت مچی نمیپوشند.

نکات پوشیدن ساعت مچی

اگر قصد خرید ساعت مچی دارید، نکاتی که در ادامه خواهیم گفت، میتواند در تصمیم گیری کمک زیادی به شما بکند.

۱.ساعت مچی بر روی کدام دست قرار بگیرد؟ دست چپ یا دست راست؟

از قدیمی ترین معضلات تاریخ میتوان به همین موضوع اشاره کرد. ساعت مچی بر روی کدام دست باید قرار بگیرد؟ اکثر متخصصان حوزه ساعت مچی میگویند که ساعت باید روی دست غیر غالب قرار بگیرد. دست غالب همان دستی است که اکثر کارهای روزمره خود مانند نوشتن، آب خوردن و… را با آن انجام میدهید.اگر راست دست هستید سعی کنید ساعت مچی خود را روی دست چپ و اگر چپ دست هستید، ساعت مچی خود را روی دست راستتان ببندید. به عنوان یک قاعده کلی، اکثر مردم ساعت مچی را بر روی دست غیر غالب خود میبندند تنها به این دلیل که نمیخواهند تعادل بین کارهایی که انجام میدهند و ساعتی که میپوشند بهم بخورد.

دلیل دیگر برای این اینکار این است که از ساعت شما در برابر ضربات و یا لرزش های زیاد محافظت شود و مدت زمان بیشتری در حالت بکر باقی بماند. همچنین هنگامی که شما ساعت مچی را بر روی دست غیر غالب خود ببندید، کارکردن کرنوگراف و پیچیدن ساعت راحت تر میشود. از آنجایی که ساعت های لوکس و گران قیمت مانند رولکس و یا پتک فیلیپ به عنوان یک سرمایه گذاری به شمار میروند، پس باید تمام تلاش خود را بکنید تا از آنها محافظت کنید. اما این نکته را در نظر داشته باشید که ساعت خودتان را روی دستی ببندید که احساس راحتی بیشتری میکنید.

پوشیدن ساعت مچی

۲ .رنگ های تیره را با تیره و رنگ های روشن را با روشن ست کنید!

یک قانون ساده و مهم که در هنگام خرید ساعت مچی باید رعایت کنید و مختص به رنگ صفحه ساعت است، این است که رنگ لباس و ساعت مچی با یکدیگر مطابقت داشته باشند. تنها نکته ای که باید به خاطر داشته باشید این است که رنگ تیره را با تیره و و رنگ های طیف روشن را با ملایم و روشن ست کنید. طبق این قانون، برای یک ساعت روزمره بهتر است یک ساعت با صفحه رنگ روشن مانند کرم و یا سفید، و برای مهمانی یا مراسماتی که در شب برگزار میشود، یک ساعت مچی با رنگ صفحه تیره مانند قهوه ای و سرمه ای داشته باشید. اگر از این قانون پیروی کنید، میتوانید مطمئن باشید که یک ساعت مچی مناسب هر رویداد دارید.

پوشیدن ساعت مچی

۳.هرگز یک ساعت اسپرت را با کت شلوار ست نکنید!

فقط به این دلیل که جیمز باند این کار را کرد، به این معنی نیست که شما هم باید آن را انجام دهید. جیمز باند جاسوسی بود که هر لحظه امکان داشت با کت شلوار به داخل آب بپرد، پس نیاز به ساعتی داشت که ضد آب باشد. به همین دلیل میتوان گفت فقط او است که باید یک ساعت اسپرت را با کت شلوار بپوشد. ساعت های اسپرت سایز بزرگ هستند و به خوبی زیر آستین های کت و شلوار قرار نمیگیرند. همانطور که شب ها کسی از عینک آفتابی استفاده نمیکند، پس یک ساعت اسپرت را هم نباید با کت شلوار ست کرد. این کار به منزله این است که کت شلوار با چکمه کار بپوشید.

ساعت های اسپرت به دلیل طراحی اسپرت، در محیط های غیررسمی و حتی باشگاه های ورزشی میدرخشند. اگر قصد دارید از ساعت اسپرت در استایل های خودتان استفاده کنید، آنها را با کتانی، شلوارک و گرمکن بپوشید. یک ساعت اسپرت با شلوار جین هم بسیار عالی میدرخشد. برای استایل های رسمی خودتان سعی کنید یک ساعت مچی کلاسیک باریک که به راحتی زیر آستین های کت شلوار قرار میگیرد داشته باشید.

پوشیدن ساعت مچی

۴.تعداد دفعات چک کردن ساعت مچی خود را محدود کنید!

اگر در یک قرار عاشقانه، یک ملاقات کاری و یا یک رویداد اجتماعی هستید، ساعت خود را به وضوح در مقابل دیگران چک نکنید. درست مثل اینکه چک کردن گوشی در سینما هنگامی که تاریک است مصداق بارز بی ادبی است، چک کردن ساعتتان در یک جلسه مهم هم نشان میدهد که فکرتان مشغول کارهای دیگری است. مگر اینکه هنوز جوان هستید و منع رفت و آمد دارید و باید بدانید چه زمانی باید قرار را ترک کنید. بنابراین بهتر است از نحوه برخورد با اطرافیانتان آگاه باشید و مراقب باشید به آنها بی احترامی نکنید.

۵.ساعت مچی دیگران را تحسین کنید!

همانطور که هرگز شما کیف پول شخص دیگری را لمس نمیکنید، پس نباید انتظار داشته باشید که ساعت او را بپوشید. برای بسیاری از مردان، ساعت تنها زیورآلاتی است که دارند و به اینکه آن را بدون گرد و غبار، اثر انگشت و خراش صیقل داده اند افتخار میکنند. این کاملا معقول است که مودبانه از او بخواهید ساعت مچی اش را ببینید، اما نباید توقع داشته باشید که آن را از مچ خودش خارج کند. اگر خودش به شما پیشنهاد داد که ساعت مچی اش را دستتان کنید، با روی باز قبول کنید اما سعی کنید کمتر آن را لمس کنید و در سطحی که ممکن است آنرا خراش دهد قرار ندهید. همچنین اگر کسی از ساعت مچی شما تعریف کرد میتوانید کارهای زیر را انجام دهید:

به خود مطمئن باشید

ترسو نباشید و سعی کنید غافلگیر نشوید. شما هم میتوانید متقابلا از آنها تمجید کنید و گفتگوی کوتاهی انجام دهید. حتی ممکن است با اینکار، روز بهتری برای دیگران بسازید.

باهوش باشید

سعی کنید پاسخی نرم و هوشمندانه مانند متشکرم، من هم ساعتم را دوست دارم بدهید که به سادگی میتواند یخ شما را بشکند.

مهربان باشید

تعریف و تمجید و شروع یک گفتگوی ساده میتواند روز یک نفر را بسازد. میتوانید گفتگوی خود را ادامه دهید و یک داستان سریع در مورد ساعت خود و دلیل استفاده از آن بگویید.

بامزه باشید

شما همچنین میتوانید کمی طنز به پاسخ خود اضافه کنید و میتوانید به شوخی از سلیقه عالی خود در انتخاب ساعت بدهید و نکات خنده دار بگویید. در ضمن به یاد داشته باشید که همیشه آرام و سپاسگزار باشید.

۶.دوران ساعت مچی بزرگ خیلی وقت است تمام شده است!

ساعت مچی های بزرگ، در چند سال گذشته بسیار محبوب بودند. این ساعت مچی ها تنها یک هدف را دنبال میکردند: ” جلب توجه”. اگر با کت و شلوار خود یک ساعت مچی بزرگ به دست کنید، نشان دهنده این است که میخواهید بقیه ساعت مچی شما را ببینند. اگر ساعت مچی از اندازه مچ دست شما بزرگتر باشد، مچ دست شما را کوچک میکند، تناسب کل لباس شما را کاهش میدهد و به سادگی با لباس شما ست نمیشود. افرادی که مچ های صافی دارند، میتوانند ساعت هایی با صفحه بزرگ دست کنند و همچنین کسانی که مچ دست های کوچک دارند، باید صفحه ساعت کوچکتری را انتخاب کنند.

چگونه ساعت مچی اندازه مچ دستم انتخاب کنم؟

شما همیشه میتوانید بند ساعت خودتان را تنظیم کنید اما صفحه ساعت یکسان میماند. آیا میدانستید که اندازه مچ شما در واقع روی اندازه صفحه اثر میگذارد تا بر روی دستانتان بدرخشد؟ اگر چند دقیقه برای اندازه گیری دور مچ دستتان وقت بگذارید، انتخاب ساعت مچی راحت تر میشود. برای این کار به یک متر نیاز دارید. متر را دور مچ دستتان بپیچید و از طریق عکس زیر سایز مناسب ساعت مچی را پیدا کنید.

پوشیدن ساعت مچی

۷. ساعت مچی مناسب شخصیتتان را انتخاب کنید.

نکته مهم در انتخاب ساعت مچی این است که متناسب با شخصیت شما باشد. ساعت مچی تنها یک اکسسوری ساده نیست، بلکه به کمک آن شما شخصیت خود را برای اشخاص دیگر توصیف میکنید. ساعت مچی شما نشانگر وضعیت اجتماعی و شخصیت افراد است. اگر علاقمند به تجمل گرایی هستید، برندهای ساعت مچی سوئیسی مانند رولکس و یا امگا مناسب شماست. ساعت های کاسیو مناسب افرادی که میخواهند طبق مد روز بگردند و ساعت های هابلوت مناسب شخصیت رهبران است. شما همیشه در ساعت هایی که نمایانگر شخصیت شما هستند میدرخشید پس سعی کنید بهترین انتخاب را داشته باشید.

۸. تزئینات غیرضروری را از ساعت مچی حذف کنید!

اگر یک غول موسیقی هستید، اینکه یک ساعت پر از الماس دستتان کنید هیچ ایرادی ندارد، اما این مدل ساعت ها جایی در کمد یک آقای خوش لباس ندارند. زیاده روی در استفاده از الماس و یا جواهرات در ساعت مچی، ظاهر آن را تحت تاثیر قرار میدهد و تاثیری برعکس بر روی مخاطبان شما دارد. ساعت هایی که پر از الماس هستند، تمام توجهات را به ساعت های شما جلب میکند و دیگر کسی به بقیه استایل شما توجهی نمیکند. همچین ساعت هایی که پر از الماس و نگین هستند، بیشتر مناسب خانم ها هستند. الماس و جواهراتی که بر روی ساعت مردانه به کار میرود، ظاهری زنانه به آن میبخشد.

۹. برای موقعیت های مختلف، یک ساعت مخصوص داشته باشید!

همانطور که برای هر موقعیتی یک لباس مخصوص دارید، همین قانون برای ساعت مچی نیز صدق میکند. یک ساعت مچی را نمیتوان برای محل کار، باشگاه، قرارهای عصرانه و یا قرار شام استفاده کرد. بنابراین حتی اگر طرفدار پروپا قرص ساعت مچی هم نباشید، عاقلانه است که حداقل ۲ یا ۳ تا ساعت مچی برای موقعیت های مختلف داشته باشید. از مزیت های دیگر این کار این است گه ساعت های لوکس شما امکان استراحت بیشتر و دوام بالاتری دارند.

پوشیدن ساعت مچی

۱۰. بر اساس رنگ ساعت مچی، زیورآلات خودتان را انتخاب کنید!

هنگامی که ساعت مچی های مناسب با هر موقعیت خود را انتخاب کردید، بسیار مهم است تا سایر زیورآلات خود مانند کیف، کفش، دکمه سر آستین و کمربند خود را با رنگ آن ست کنید. به یاد داشته باشید که روی قسمت های بارز یک ساعت مچی مانند رنگ بند، رنگ قاب و رنگ صفحه آن برای ست کردن با اکسسوری هایتان تمرکز کنید.اگر رنگ ساعت مچی شما طلایی است، با اکسسوری هایی به رنگ قهوه ای، بژ، برنز و دیگر رنگ های خاکی هماهنگ میشوند. و یا اگر کت شلوار مشکی میپوشید، ساعت بند قهوه ای نبندید. ساعت های رزگلد را با سگک کمربند طلایی ببندید. ساعت مچی های به رنگ نقره ای با کفش های مشکی، خاکستری، نقره ای و آبی بهترین تطابق را دارند. بندهای قابل تعویض گزینه مناسبی برای افرادی است که کفش و کیف های مختلفی در رنگ های متفاوت دارند.

ویدیوی نکات پوشیدن ساعت مچی

در ویدیوی پایین چندتا از نکاتی که باید در هنگام پوشیدن ساعت مچی رعایت کنید را نمایش داده است.

در پایان

مانند هر کار دیگری، برای ست کردن و پوشیدن ساعت مچی باید نکات خاصی را رعایت کنید. نکات بالا مجموعه ای کلی از نکاتی است که هر شخصی باید قبل از خرید ساعت مچی و یا هنگام استفاده از آن رعایت کند. اگر میخواهید استایلی زیبا و چشمگیر داشته باشید و یا حتی در بین جمع بدرخشید، این نکات را مد نظر قرار بدهید.

از کجا ساعت مچی اصل بخرم؟

اصل بودن ساعت مچی، یکی دیگر از نکاتی است که باید رعایت کنید. کیفیت ساعت مچی اصل با فیک تفاوت زیادی دارد. این نکته را در نظر داشته باشید که تنها با ساعت مچی اصل است که میتوانید یک استایل چشمگیر داشته باشید. اگر قصد خرید ساعت مچی دارید، به شما پیشنهاد میکنیم از وبسایت فروشگاه تیک تاک گالری بازدید نمایید. تیک تاک گالری نماینده رسمی ۱۰۴ برند معتبر ساعت مچی در ایران است که تا الان توانسته است رضایت ۹۸ درصدی مشتریانش را به دست بیاورد. با هر خرید شما، یک ضمانتنامه معتبر هم برای اطمینان خاطر شما تقدیم شما میشود.

منیع: .https://gentlemansgazette.com

چرا باید ساعت مچی بخریم؟

دلایل مختلفی برای خرید ساعت مچی وجود دارد. از جمله این دلایل میتوان به نمایش موقعیت و شخصیت خود، کارا و راحت بودن و نمایانگر وقت شناسی و وظیفه شناسی است.

چه نکته هایی رو باید برای پوشیدن ساعت مچی رعایت کنیم؟

ساعت های اسپرت را با تیپ مجلسی استفاده نکنید. دست غالب و غیرغالب برای بستن ساعت مچی را انتخاب کنید. طیف های رنگی یکسان را با یکدیگر ست کنید. ساعت مچی های سایز بزرگ انتخاب نکنید.

از کجا ساعت مچی اصل بخرم؟

اگر قصد خرید ساعت مجی اصل دارید، پیشنهاد ما به شما فروشگاه تیک تاک گالری است. تیک تاک گالری نمایندگی رسمی ۱۰۴ برند معتبر ساعت مچی است که رضایت مشتریان بالایی را به دست آورده است.

۵ از ۵ - ( ۴ امتیاز )
نوشته ایجاد شد 97

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط

متنی که میخواهید برای جستجو وارد کرده و دکمه جستجو را فشار دهید. برای لغو دکمه ESC را فشار دهید.

بازگشت به بالا
×