بلک فرایدی چه روزی است؟🖤 تاریخ بلک فرایدی ۲۰۲۳/۱۴۰۲

جمعه سیاه یا بلک فرایدی یک اصطلاح عامیانه برای جمعه بعد از روز شکرگزاری در ایالات متحده است. به طور نمادین به عنوان شروع فصل خرید برای تعطیلات مهم در نظر گرفته می شود. بسیاری از فروشگاه‌ها در جمعه سیاه برای فروش‌ هرچه بیشتر تبلیغات بسیاری انجام می دهند و حراج زیادی روی اجناس خود قرار می دهند. تاریخ دقیق بلک فرایدی ۱۴۰۲ ایران در روز ۳ آذر است. برای عقب نماندن از رقابت، فروشگاه ها زودتر از همیشه (گاهی ساعت ۴ صبح) فروش را شروع می کنند و فروش آنها تا نیمه‌شب ادامه پیدا می کند. همه اجناس در این روز تخفیف میخورند. لوازم آرایشی و بهداشتی، لباس، ساعت مچی و … از برندهای مختلف تخفیف های بعضا تا ۸۰ درصد هم دارند.

جشنواره فروش عید قربان تا عید غدیر تیک تاک گالری

ساعت مچی⌚ هم از جمله کالاهایی است که در این روز تخفیف زیادی میخورد. اگر میخواهید بیشتر درباره روز بلک فرایدی بدانید، در ادامه با همراه باشید. 💬شما تا به حال چه خریدهایی در بلک فرایدی انجام دادید؟ برای ما بنویسید!!💬


اگر میخواهید مدل های مختلفی از ساعت مچی ⌚ را ببینید، وارد لینک روبرو شوید: ساعت مچی


داستان و فلسفه بلک فرایدی (جمعه سیاه) 🖤چیست؟

روز بعد از جشن شکرگذاری از سال ۱۹۵۲ در ایالات متحده آمریکا به عنوان آغاز فصل خرید کریسمس 🎄در نظر گرفته شده است. ممکن است این روز با ایده بابانوئل هم مرتبط باشد؛ چرا که در روز جشن شکرگذاری بابانوئل 🎅هم با این شعار که ” بابانوئل از راه رسید” و یا ” بابانوئل همین نزدیکی است” هم ظاهر میشود. زیرا کریسمس همیشه جزو تعطیلات مهم مسیحیان بعد از روز شکرگذاری است.

در اواخر قرن ۱۹ و اوایل قرن ۲۰، بسیاری از رژه های بابانوئل و یا روز شکرگذاری توسط فروشگاه های بزرگ حمایت میشد. فروشگاه های بزرگ از این رژه ها برای راه اندازی یک فشار بزرگ تبلیغاتی استفاده میکنند. در نهایت این موضوع به قانونی تبدیل شد که هیچ فروشگاهی سعی نمیکند قبل از پایان رژه تبلیغات کریسمس انجام دهد. بنابراین تصمیم برآن شد تا روز بعد از جشن شکرگذاری، روزی باشد که فصل خرید مردم به طور رسمی آغاز شود. رابطه بین روز شکرگذاری و خرید برای جشن کریسمس در دهه ۱۹۳۰ منجر به بحث و جدل شد. فروشگاه های خرده فروشی دوست داشتند که فصل خرید طولانی تری داشته باشند، اما هیچ فروشگاهی نمیخواست که سنت شکنی کند و قبل از روز شکرگذاری شروع به تبلیغات کند.

در تاریخ بلک فرایدی ۲۰۱۵، آمازون اولین شرکتی بود که خریدهای “جمعه سیاه در ماه جولای” را ارائه داد و تخفیفات خوبی بر روی محصولاتش گذاشت. همچنین او این عمل را در ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ هم تکرار کرد که همین موضوع باعث پیروی سایر شرکت ها و فروشگاه ها از آمازون شد.

اما چرا به این روز جمعه سیاه میگویند؟ جمعه سیاه یکی از شلوغ ترین روزهای خرید در ایالات متحده است. دو نظریه رایج وجود دارد که چرا روز بعد شکرگذاری را جمعه سیاه میگویند. اولین تئوری این است که چرخ های وسایل نقلیه در ترافیک سنگین روز بعد شکرگذاری، علائم سیاه زیادی را روی سطح جاده ها برجای میگذارند که همین موضوع منجر به اصطلاح جمعه سیاه میشود. تئوری دیگر این است که اصطلاح جمعه سیاه از یک روش قدیمی برای ثبت حساب های تجاری گرفته شده است. بسیاری از مشاغل به ویژه مشاغل کوچک، قبل از کریسمس🎄 شروع به کسب سود کردند.


اگر میخواهید از تخفیفات بلک فرایدی وبسایت تیک تاک گالری مطلع شوید، وارد لینک روبرو شوید: تخفیف ساعت مچی اصل


بلک فرایدی کی هست
بلک فرایدی چه روزی است
بلک فرایدی ۱۴۰۲

بلک فرایدی🖤از چه تاریخی شروع میشود؟

همان طور که می دانید بلک فرایدی فردای بعد از جشن شکرگزاری برگزار می شود. تاریخ آن هرساله تغییر میکند. امسال، تاریخ بلک فرایدی در روز جمعه ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳(۳ آذرماه ۱۴۰۲) برگزار می‌شود. که در ایران شروع آن در وبسایت ها💻 معمولا چند روز قبل و بعد از آن ادامه دارد. با محبوبیت هرچه بیشتر تخفیفات در جمعه سیاه مدت زمان استفاده از تخفیفات در بعضی فروشگاه ها و وبسایت ها بیشتر شده است. بنابراین پیشنهاد میشود وبسایت های مورد نظر خود را در این بازه زمانی پیگیری کرده تا بهترین خرید را  داشته باشید.

تاریخ دقیق بلک فرایدی و یا جمعه سیاه سال ۱۴۰۲ در تقویم شمسی:

تاریخ دقیق روز بلک فرایدی در ایران جمعه ۳ آذر ۱۴۰۲ (۱۴۰۲/۰۹/۰۳) است.

اما تاریخ دقیق بلک فرایدی سال ۲۰۲۳ در تقویم میلادی:

(۲۰۲۳/۱۱/۲۴) | Friday, November 24, 2023

روز جمعه سیاه سال ۱۴۰۲ در تقویم قمری کی هست؟

الجمعه، ۱۰ ربیع الثانی ١۴۴۴ (۱۴۴۵/۰۴/۱۰)

بلک فرایدی کی هست
بلک فرایدی چه روزی است
بلک فرایدی ۱۴۰۲

آیا بلک فرایدی در ایران برگزار می شود؟

شاید فکر کنید شانس خرید بلک فرایدی را در ایران ندارید اما خوشبختانه اخیرا فروشگاه های زیادی این فرصت را در اختیار مشتریان خود قرار می دهند و در ایران طرفداران بسیاری دارد. خرید بلک فرایدی در ایران بیشتر به صورت آنلاین از طریق وبسایت ها و شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام انجام میگیرد. یکی از وبسایت هایی که بالاترین تخفیف را روی ساعت مچی اصل می گذارد وبسایت تیک تاک گالری است. پیشنهاد می کنیم در این زمان به صفحه تخفیف در وبسایت تیک تاک سر بزنید. شما می توانید در این زمان بهترین ساعت های اورجینال را با کمترین قیمت ممکن را خریداری کنید. پس می توان گفت بهترین زمان خرید در روز بلک فرایدی است.

بلک فرایدی ۲۰۲۳ از کجا خرید کنیم؟

چند سالی است که بلک فرایدی در ایران طرفداران زیادی دارد. یکی از پر فروش ترین و پر طرفدار ترین کالا ها از طرف مردم ساعت مچی اورجینال است. زیرا ساعت اورجینال قیمت مشخصی دارد و تخفیف خوردن آن یک شانس به حساب می آید. یکی از معتبرترین وبسایت های ایرانی که در این دوره برای خرید ساعت مچی اورجینال تخفیف های ویژه می گذارد تیک تاک گالری است. برندهای معتبر و زیادی در این روز تخفیف های قابل توجهی میخورند. از جمله این برندها میتوان به کاسیو، سیتیزن، اسلازنجر و… اشاره کرد.

از جمله خدمات فروش وبسایت تیک تاک ۷ روز گارانتی مرجوعی، ارسال رایگان با تهران، پشتیبانی ۲۴ ساعته، پرداخت در محل در تهران، گارانتی اصالت کالا و … است. در تاریخ بلک فرایدی حتما صفحه تخفیف ویژه را در این وبسایت بررسی کنید تا بتوانید ساعت اورجینال را با بهترین قیمت ممکن بخرید.


اگر شما هم قصد خرید ساعت مچی⌚ دارید، وارد لینک روبرو شوید: ساعت مچی


پنجشنبه سیاه چه روزی است؟

برای سالهای متمادی، خرده فروشان زمان بازگشایی در جمعه سیاه را زودتر برگزار میکردند و در نهایت به نیمه شب میرسیدند؛ قبل از اینکه درب فروشگاه ها عصر روز شکرگذاری باز شوند. در سال ۲۰۰۹ فردی ماس، مدیر Kmart، فروشگاه خود را در ساعت ۷ شب باز کرد. این موضوع به دلیل آن بود که مردم در ترافیک جمعه سیاه نمانند و به موقع برای صرف شام پیش خانواده خود باشند. دو سال بعد، تعدادی از خرده فروشان فروشگاه های خود را در ساعت ۸ و یا ۹ بعدازظهر باز کردند که این موضوع موجب آن شد نام این روز به پنجشنبه سیاه معروف شود. سال های بعد فروشگاه های دیگر هم از این رویه پیروی کردند و فروشگاه های خودشان را از ساعات اولیه پنجشنبه صبح باز کردند.

در کل، فروشی که در روز پنجشنبه سیاه اتفاق میفتاد، با شکست روبرو شد. به دلیل ترافیک سنگینی که در روز جشن شکرگذاری وجود داشت، فروش به اندازه ۱۱٪ نسبت به جمعه سیاه کاهش داشت. به همین دلیل فروشندگان تصمیم گرفتند آفرهای خودشان را در روز بلک فرایدی بگذارند.

بلک فرایدی در جهان چگونه برگزار میشود؟

کشورهای مختلف به روش های مختلفی بلک فرایدی را برگزار میکنند که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد.

آمریکا ⚫

بلک فرایدی و یا جمعه سیاه در آمریکا تعطیل رسمی نیست؛ اما کالیفرنیا و برخی ایالت های دیگر روز پس از شکرگذاری را به عنوان تعطیلات برای کارمندان دولتی برگزار میکنند. بسیاری از کارمندان و مدارس غیر خرده فروشی هم روز شکرگزاری و هم جمعه بعد از آن را تعطیل هستند. جمعه سیاه به دلایل مختلفی در آمریکا روز خرید است. همانطور که اولین روز پس از آخرین تعطیلات مهم قبل از کریسمس، شروع غیر رسمی فصل خرید کریسمس را نشان میدهد. علاوه بر همه این موارد، بسیاری از کارفرمایان به عنوان بخشی از تعطیلات آخر هفته روز شکرگذاری به کارمندان خود یک روز مرخصی میدهند.

رسانه های خبری معمولا گزارش های مربوط به خرید بلک فرایدی و پیامدهای آن برای موفقیت تجاری تهیه میکنند. در سال ۲۰۱۵ نیل استرن از مک میلان دولیتل گفت که جمعه سیاه به سرعت در حال از دست دادن معنای خود در بسیاری از زمینه ها است؛ زیرا بسیاری از فروشگاه ها در روز شکرگذاری باز میشوند و فروش های زیادی زودتر از آن روز شروع میشود.

کانادا ⚫

مراکز بزرگ جمعیت در دریاچه انتاریو و سرزمین اصلی در کانادا همیشه خریدهای فرامرزی را به ایالات متحده جلب کرده است. با محبوبیت بیشتر جمعه سیاه در ایالات متحده، کانادایی ها اغلب به دلیل قیمت های پایینتر و تخفیف های بیشتر به سمت مرز هجوم میاورند. به دلیل قیمت بالای دلار کانادا نسبت به دلار آمریکا تا قبل از سال ۲۰۰۸، بسیاری از مردم برای خرید به آن سمت مرزها میرفتند. از سال ۲۰۰۸ و ۲۰۰۹ به دلیل برابری دلار کانادا و آمریکا چندین خرده فروش عمده کانادایی معاملات جمعه سیاه خود را به اجرا گذاشتند تا خریداران را از ترک کانادا منصرف کنند.

سال ۲۰۱۲ شاهد بزرگترین جمعه سیاه خود تا به امروز در کانادا بود. قبل از ظهور بلک فرایدی و یا جمعه سیاه، Boxing Day بود که تاثیر زیادی بر خرده فروشی و مصرف گرایی بود. به نظر میرسد بلک فرایدی ۲۰۲۳ در ایالات متحده کاهش قیمت بیشتری نسبت به خرده فروشان کانادایی و یا همان بین المللی دارد.

انگلستان ⚫

در بریتانیا اصطلاح جمعه سیاه توسط پلیس این منطقه و برای اشاره به جمعه قبل از کریسمس نشات گرفته است. در این روز خدمات اضطراری برای تمامی مردم فعال میشود؛ چرا که به دلیل افزایش حجم کار و مردم که بیشتر بیرون میروند و مشروب بیشتری مینوشند مقابله کنند. موارد اضطراری می تواند شامل راه اندازی بیمارستان های صحرایی سیار در نزدیکی مرکز شهر باشد. به طور سنتی، Boxing Day بزرگترین روز خرید سال در بریتانیا در نظر گرفته می شد.

در تاریخ بلک فرایدی ۲۰۱۴، خرده فروشان انگلیسی بیشتری از جمله Argos، John Lewis و Very شروع به پذیرش مفهوم روز بلک فرایدی کردند. همان سال، نیروهای پلیس به مغازه‌ها در سراسر بریتانیا فراخوانده شدند تا با مسائل مربوط به کنترل جمعیت، حمله، تهدید مشتریان و مسائل ترافیکی برخورد کنند. در پاسخ به حوادث در شعب تسکو، معاون پلیس منچستر بزرگ، یان هاپکینز، گفت که خریداران به شیوه‌ای “وحشتناک” رفتار کرده‌اند و از مغازه‌ها به دلیل عدم ایجاد تمهیدات امنیتی کافی برای اطمینان از ایمنی مشتریان انتقاد کرد. در سال ۲۰۱۶، کل هزینه‌های مربوط به سایت‌های خرده‌فروشی آنلاین در جمعه سیاه ۱.۲۳ میلیارد پوند بود که نسبت به سال ۲۰۱۵ ۲.۲ درصد افزایش داشت.

بلک فرایدی در فرانسه کی هست؟⚫

کسب و کارهای فرانسوی به آرامی رسم جمعه سیاه را وارد بازار میکنند. در سال ۲۰۱۴، غول‌های خرده‌فروشی مانند اپل و آمازون، تا ۸۵ درصد تخفیف داده بودند. خرده فروشان در تبلیغات خود اصطلاح آمریکایی «جمعه سیاه» را به «Vendredi noir» ترجیح دادند. در سال ۲۰۱۶، به دلیل حملات تروریستی در پاریس در نوامبر سال قبل، برخی از خرده فروشان از نام “Jour XXL” (روز XXL) به جای جمعه سیاه استفاده کردند. سپس در سال ۲۰۱۸ یک جایگزین توسط برخی از مشاغل آنلاین ارائه شد، به نام “روزهای فرانسوی”، که هدف آن تکرار جمعه سیاه در طول فصل بهار (از حدود روز اول ماه مه) است. در ۲۰ نوامبر ۲۰۲۰، دولت فرانسه توافق نامه ای را با مشاغل تجارت الکترونیکی مانند آمازون و سوپرمارکت های زنجیره ای برای به تعویق انداختن تبلیغات جمعه سیاه به مدت یک هفته نهایی کرد.

آلمان ⚫

در آلمان، تبلیغات خرده‌فروشی «جمعه سیاه» به انگلیسی به «هفته سیاه» و «خرید سیاه» اشاره می‌کنند که فروش آن یک هفته تمام طول می‌کشد (به استثنای یکشنبه‌هایی که اکثر فروشگاه‌های خرده‌فروشی تعطیل هستند). اگرچه کالاها با قیمت های کاهش یافته عرضه می شوند، اما قیمت ها به طور قابل توجهی بیشتر از کاهش قیمت های عادی هفتگی کاهش نمی یابد. اپل اولین شرکتی بود که در سال ۲۰۰۶ یک کمپین ویژه جمعه سیاه را برای بازار آلمان اجرا کرد. اپل هرگز از نام جمعه سیاه در آلمان استفاده نکرد؛ اما فقط یک کمپین خرید یک روزه را تبلیغ میکند. در سال‌های اول، بیشتر خرده‌فروشان اینترنتی از این رویداد به عنوان فرصتی برای جذب مشتریان جدید با تخفیف استفاده می‌کردند، اما فروشگاه‌های آجر و ملات از قبل شروع به تطبیق رویداد خرید کرده‌اند.

بلک فرایدی در استرالیا ⚫

کلمه جمعه سیاه قبل از آنکه به عنوان اصطلاحی برای یک روز خرید پر از تخفیف استفاده شود، نمایانگر آتش سوزی جنگل های ویکتوریا بود. در سال ۲۰۱۰ بود که علی رغم واکنش منفی و سردرگمی مصرف کنندگان، به شدت توسط خرده فروشان و فروشگاه های مختلف آنلاین به عنوان روز خرید در استرالیا تبلیغ شد. در تاریخ بلک فرایدی سال ۲۰۱۳، اپل معاملات جمعه سیاه خود را به استرالیا برد. خرید آنلاین به مشتریان امکان حمل و نقل رایگان و کارت های هدیه رایگان iTunes را با هر خرید می داد. علاوه بر این سرویس، فروشگاه‌های متعددی در کشور تبلیغات جمعه سیاه را در فروشگاه و به صورت آنلاین در سراسر استرالیا اجرا می‌کنند.

اتفاق های جالب و خشونت بار در روز بلک فرایدی😲😨

خشونت، جرم و درگیری در جمعه سیاه یکی از دلایلی است که پلیس این نام را برای این روز در نظر گرفته‌است. براساس گزارش های خبری، هفت نفر تنها در ایالات متحده هنگام خرید در جمعه سیاه جان خود را از دست دادند و ۹۸ نفر هم مجروح شدند. سرکوب جمعیت و خریداران خشمگین معمولا باعث این اتفاق میشود. این تنها تعداد افرادی است که توسط خریداران دیگر کشته شدند تا کوسه ها. طبق آمار نشنال جئوگرافیک هرسال به طور متوسط کوسه ها تنها به ۱۶ نفر حمله میکنند که از این تعداد تنها دوتای آنها در سال مرگبار است. اما تا به حال چه اتفاقاتی در بلک فرایدی رخ داده است؟ در ادامه خواهیم خواند!

  • در سال ۲۰۰۸ جمعیتی متشکل از ۲۰۰۰ خریدار در ولی استریم نیویورک، بیرون منتظر افتتاحیه والمارت در ساعت ۵ بودند. با نزدیک شدن به زمان افتتاحیه، جمعیت مضطرب شد و با باز شدن درها، جمعیت به جلو فشار آوردند و در را شکستند و کارمند ۳۴ ساله جیدیمیتای دامور تا حد مرگ زیر پا گذاشتند. خریداران به نظر نمی رسید نگران سرنوشت مقتول باشند. هنگامی که سایر کارمندان قصد کمک به کارمند مجروح را داشتند، ازدحام کمتر نشد و حتی بسیاری از مردم از اینکه مدت زمان طولانی را منتظر بوند شاکی بودند. این حادثه ممکن است اولین مورد مرگ باشد که در جریان فروش جمعه سیاه رخ داد.
  • در طول جمعه سیاه سال ۲۰۱۰، یک زن در ویسکانسین پس از قطع صف و تهدید به شلیک خریداران دیگر که معترض بودند در خارج از فروشگاه Toys ‘ R ‘ Us دستگیر شد. یکی از مشتریان مغازه Toys For Tots در جورجیا توسط یکی از دزدها چاقو خورد. یک زن در ایندیاناپولیس پس از ایجاد اغتشاش با سایر خریداران والمارت دستگیر شد. مردی در یک وال مارت فلوریدا به اتهام مواد مخدر و سلاح دستگیر شد، پس از آن که سایر خریدارانی که در صف باز شدن فروشگاه منتظر بودند، متوجه شدند که او اسلحه دستی به همراه دارد و آن را به پلیس گزارش کردند. او همچنین دو چاقو، یک نارنجک و اسپری فلفل به همراه داشت.
  • در بلک فرایدی سال ۲۰۱۰، دو نفر در خارج از یک والمارت در تالاهاسی فلوریدا بر سر اختلاف بر یک پارکینگ مورد اصابت گلوله قرار گرفتند.
  • در جمعه سیاه سال ۲۰۱۳ فردی در لاس وگاس که در روز شکرگذاری سعی داشت تلویزیونی را که دزدیده بود به خانه ببرد، مورد اصابت گلوله قرار گرفت. در رومئوویل ایلینویز یک افسر پلیس به دزدی که در حال رانندگی و دزدیدن یک افسر دیگر بود شلیک کرد. در موقعیتی دیگر، یک خریدار ۲۹ ساله در والمارت نیوجرسی پس از مشاجره با مدیر فروشگاه و حمله به یک افسر پلیس دستگیر شد. همچنین او به اخلال در رفتار، ضرب و شتم شدید و مقاومت او در برابر دستگیری متهم شد.
بلک فرایدی کی هست
بلک فرایدی چه روزی است
بلک فرایدی ۱۴۰۲

در بلک فرایدی از چه سایت های خارجی خرید کنیم؟

یکی از مهم ترین مزیت های خرید اینترنتی مقایسه راحت و آنی قیمت ها است. با وجود افزایش هرساله مشتریان و خواستاران محصولات تخفیف خورده در بلک فرایدی وبسایت های بسیاری با تخفیفات ویژه ای جهت خرید وجود دارند از مشهورترین سایت های معتبر با داشتن تخفیفات بسیار ویژه میتوان به وبسایت های اینترنتی (Walmet – Ebay – Target – Bestbuy – Dell – Hobby lobby) اشاره کرد.اما بهتر است قبل از خرید به برخی از نکات توجه کنید:

  • لیستی از خریدهایی که لازم دارید را بنویسید.
  • مقدار مبلغی که میخواهید هزینه کنید را مشخص کنید و در ابتدا کالاهای ضروری را بخرید.
  • به اصل و یا تقلبی بودن محصولات توجه کنید. همیشه سعی کنید اجناس اصل بخرید.
  • از سایت‌ها و فروشگاه‌هایی که نماد اعتماد الکترونیک دارند خرید کنید.

در بلک فرایدی ۱۴۰۲ (جمعه سیاه) محصولات عموما چند درصد تخفیف میخورند؟

محصولات و اجناس بسیاری دارای تخفیف هستند اما میزان تخفیف آنها تا روز جمعه سیاه نامشخص است. میزان تخفیفات هر برند متفاوت از دیگری است اما عموما محصولات از ۱۰ درصد تا ۹۰ درصد دارای تخفیف هستن. توجه کنید که تنها درصدبالای تخفیف نظرتان را جلب نکند و صرفا بخاطر آن محصولی را خریداری نکنید. زیرا خرید برخی از محصولات حتی با داشتن ۱۰ درصد تخفیف هم یک شانس محسوب می شود  پس بهتر است علاوه بر تخفیف به دنبال کیفیت و اصالت کالا باشید.

شما چه اطلاعات دیگری درباره بلک فرایدی دارید؟ خوش حال میشیم برای ما بنویسید!!😍

منبع: https://www.britannica.com/

۴.۵ از ۵ - ( ۸ امتیاز )
نوشته ایجاد شد 71

8 دیدگاه در “بلک فرایدی چه روزی است؟🖤 تاریخ بلک فرایدی ۲۰۲۳/۱۴۰۲

  1. من همه خریدامو جمع میکنم توی بلک فرایدی میخرم همه چی قیمتاشون مناسبه، برندهای خوب میشه خرید. ولی چه اطلاعات جالبی دادین. مخصوصا اون قسمت اتفاقات خشونت بار
    موفق باشید ❤️

    1. سلام دوست عزیز
      بله. به شما پیشنهاد میکنم حتما روز بلک فرایدی به سایت ما سر بزنید. تخفیف های بی نظیری برای شما داریم( ͡• ͜ʖ ͡• )

  2. من خیلی ذوق دارم واسه بلک فرایدی ۱۴۰۲ امسال. پارسال یه ساعت اسلازنجر ازتون خریدم خیلی عالی بود. امیدوارم امسال هم تخفیفات خوبی داشته باشین

    1. سلام دوست عزیز
      باعث افتخار ماست که از خریدتون راضی بودین! بله بلک فرایدی امسال ۱۴۰۲ هم تخفیفات بسیار خوبی بر روی محصولاتمون داریم. حتما به سایت ما سری بزنید!!

  3. من همیشه توی بلک فرایدی خریدامو میکنم. قیمت جنسا خیلی به صرفه میشه. حالا یه دوشنبه سایبری هم هست که اگر لطف کنید راجع به اون هم بنویسید ممنون میشم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط

متنی که میخواهید برای جستجو وارد کرده و دکمه جستجو را فشار دهید. برای لغو دکمه ESC را فشار دهید.

بازگشت به بالا
×