ساعت مچی سوئیسی شما اصل است یا تقلبی؟

ساعت های سوئیسی به دلیل کیفیت برترشان در سراسر جهان معروف هستند؛ اما واقعا چه ویژگی هایی ساعت سوئیسی را از بقیه ساعت ها متمایز میکند. شکی نیست که ساعت های سوئیسی در سراسر جهان شهرت رشک آوری دارند؛ شهرتی که قرن ها وقف ساخت ساعت های باکیفیت بالا شده است. تمام تولیدکنندگان ساعت سوئیسی، چه تولیدکنندگان مشهور و چه تولیدکنندگان خرده پای این کشور، به میراث خود افتخار میکنند و همچنان از نام سوئیس بر روی محصولات خود استفاده میکنند. البته نیازی به گفتن نیست که این شهرت به شدت توسط دولت سوئیس محافظت میشود. دولت سوئیس قوانین مختلفی را در طول سال ها تصویب کرده است که فقط به برخی از محصولات اجازه میدهد که تحت شرایط خاصی به عنوان سوئیسی معرفی شوند. اما آیا شما هم نمیدانید که چگونه میتوان از اصل بودن ساعت سوئیسی مطمئن شد؟ پس در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.


اگر میخواهید مدل های مختلفی از ساعت مچی اصل را مشاهده کنید، وارد لینک روبرو شوید: ساعت مچی


ویژگی های ساعت سوئیسی اصل

ساعت ساخت سوئیس نشانه ظرافت و موقعیت است. تمامی ساعت ها ساخت سوئیس ویژگی های خاص خود را دارند. اما کدام ویژگی ها ساعت سوئیسی را از بقیه برندها متمایز میکند؟ در ادامه با ما همراه باشید تا با این ویژگی ها آشنا شویم!

۱. مهر ژنو

اگرچه صنعت ساعت سوئیس سالانه ۲۰ میلیون ساعت تولید میکند، اما تنها ۲۴۰۰۰ ساعت مچی در ژنو تولید میشوند. ساعت هایی که در ژنو تولید میشوند مهر مخصوص به ژنو بر پشت آنها حک میشود.

اما مهر ژنو چیست؟ این مهر فقط برای ساعت های جیبی و مچی ساخت ژنو استفاده میشود. هدف این مهر تمایز بین ساعت های اصل سوئیس با ساعت های کپی و یا فیک این برندها است. اگر ساعت شما مهر ژنو داشته باشد، تضمینی بر این موضوع است که در ژنو و یا کانتون ساخته شده است. با این حال ممکن است بعضی از قطعات آن در کشورهای دیگر ساخته شده باشد اما چهار مرحله مونتاژ، پوشش، تنظیم و آزمایش باید در ژنو اتفاق بیفتد.

۲. قیمت ساعت سوئیسی اصل بالا است!

از آنجایی که برندهای سوئیسی در ساعت های خود از متریال های مختلف و گران قیمتی مانند الماس، جواهر، طلای ۲۴ عیار و پلاتین استفاده میکنند، پس بدون شک ساعت های ساخت این کشور از قیمت بالاتری نسبت به ساعت های کشورهای دیگر برخوردار هستند.

۳. وزن ساعت های سوئیسی زیاد است!

ساعت را در دستتان بگیرید و وزن آن را ارزیابی کنید. استادان ساعت سازی سوئیسی از فلزات گرانبها در ساعت های خودش استفاده میکند که همین امر باعث بالارفتن وزن این ساعت ها میشود. همچنین این ساعت ها قطعات متحرک کوچکی دارند که وزن ساعت را نسبت به مدل های دیگر سنگین تر میکند. اگر ساعتی که در دستتان میگیرید وزن کمی داشته باشد، شک نداشته باشید که یک ساعت تقلبی در دست شما است.

۴. خطایی نباید بر روی ساعت وجود داشته باشد!

تولیدکنندگان ساعت های سوئیسی، ساعت های خودشان را بر اساس مجموعه ای دقیق از استانداردها و کیفیت ها طراحی میکنند. اگر کلمات ساعت پوسته شده باشند، غلط املایی داشته باشند و یا خراش داشتند، نشانه بارزی بر فیک بودن ساعت شما است. همچنین باید بررسی کنید که ساعت شما زمان را به دقت بررسی کند و گیره های آن به درستی کار کند. تجهیزات حکاکی که استادان ساعت سازی از آن استفاده میکنند بسیار پیشرفته و دقیق هستند و حروف واضح و دقیق بر روی آن نوشته شده است. اگر حروف ساعت مختلط و یا ناخوانا باشد، احتمالا ساعت تقلبی است.

۵. به دنبال شماره سریال در ساعت باشید!

تولیدکنندگان ساعت های لوکس همیشه اعداد را بر روی ساعت های خود چاپ میکنند. این شماره باید با شماره پشت قاب ساعت و گارانتی آن تطابق داشته باشد. شماره سریال باید با لیزر بر روی ساعت حک شده باشد و خوانا باشد. همچنین میتوانید قبل از خرید ساعت، شماره سریال مدل انتخابی خود را در وبسایت رسمی برند چک کنید. اگر ساعت شما اصل باشد، کد آن در سایت در دسترس خواهد بود. توجه داشته باشید برخی از برندها مدل هایی که قدیمی هستند را از روی سایتشان برمیدارند. پس بهترین و مطمئن ترین راه، چک کردن شماره سریال از پشت ساعت و کارت گارانتی آن است.

۶. موتور ساعت را بررسی کنید!

اگر موتور یک ساعت رولکس اصل با فیک را مقایسه کنید، متوجه میشوید که ساعت رولکس فیک مهارت و دقتی که در ساعت رولکس اصل به کار میرود را ندارد. بر روی موتور ساعت سوئیسی همیشه نام برند حک شده است و تک تک قطعات ساعت، تکمیل کننده کار یکدیگر هستند. نکته دیگری که باید در نظر داشته باشید،‌ به عنوان مثال اکثر ساعت های رولکس موتورشان مکانیکی است. بنابراین یک ساعت رولکس با موتور کوارتز خریدید، بهتر است سریعا آن را پس بدهید چراکه تنها تعداد معدودی از ساعت رولکس با موتور کوارتز تا به حال ساخته شده اند.

نکاتی که درباره خدمات ساعت مچی سوئیسی باید بدانید!

اینکه بتوانید یک ساعت مچی سوئیسی اصل بخرید، بسیار مهم است. اما بهتر است در هنگام خرید، نکاتی را در نظر داشته باشید. در ادامه به این نکات اشاره خواهیم کرد.

تنها از یک فروشگاه مطمئن ساعت سوئیسی اصل بخرید.

هر شرکت سوئیسی تولید ساعت به دنبال اعتبار، کیفیت و محبوبیت محصولاتش است . پس عاقلانه است که محصولات‌شان را در اختیار نمایندگی‌های محدودی قرار دهند. در وب‌سایت تمام شرکت‌های تولید ساعت سوئیسی، آدرس و نام فروشگاه‌های مجاز هر شهر و کشوری فهرست شده است.


اگر قصد دارید مدل های مختلفی از ساعت مچی را ببینید، وارد لینک روبرو شوید:‌ ساعت مچی


برندهای ساعت مچی سوئیسی بر ارزش فرهنگی محصولاتتشان تعصب دارند و از این‌رو، چه ساعت شما بخشی از یک سفارش نسخه‌محدود (limited edition) باشد چه سفارش شخصی منحصربه‌فرد، همواره با گواهی اصالت به فروش می‌رسند و باید همانند خود ساعت، با دقت و وسواس نگهداری شود.

بسته‌بندی مناسب:

گر ساعتی که خریداری کردید جدید است، به بسته‌بندی محصول‌تان نگاه کنید. چند راه کوچک وجود دارد که نشان می‌دهد بسته‌بندی محصول اصل است یا خیر. شرکت امگا یک نقطۀ قرمز پشت بدنه ساعت‌هایش می‌گذارد که نشان می‌دهد ساعت بازشده یا آکبند است.

در پایان

خرید ساعت همیشه جزو خریدهای حساس برای هر شخصی است. با وجود ساعت های فیکی که امروزه در بازار وجود دارد، تشخیص ساعت سوئیسی اصل از فیک بسیار سخت است. همانطور که در بالا گفته شد، بهتر است همیشه از یک فروشگاه معتبر، ساعت خود را تهیه کنید. فروشگاه آنلاین تیک تاک گالری از جمله فروشگاه های معتبری است که نماینده رسمی ۱۰۴ برند معتبر در دنیا است. همچنین تمامی ساعت های سوئیسی که در این فروشگاه وجو دارد اصل است. اگر قصد خرید یک ساعت سوئیسی اصل دارید، وارد وبسایت فروشگاه تیک تاک گالری شوید.


اگر میخواهید مدل های مختلفی از ساعت سوئیسی اصل را مشاهده کنید، وارد لینک روبرو شوید: ساعت سوئیسی


۵ از ۵ - ( ۳ امتیاز )
نوشته ایجاد شد 71

3 دیدگاه در “ساعت مچی سوئیسی شما اصل است یا تقلبی؟

  1. با سلام و تشکر از سایت خوبتون وضحمات شما راجب ساعتهای که چند سالیست وارد بازار شده که به گفته فروشنده ساخت سویس ولی در ژاپن یاوین قطعات سرهم شده و ازجمله مویمنت استفاده مکنند به‌نظر شما صحت دارد چون من چند مدل خریدم مثل نوادو ولی موقع تعویض باطری متوجه شدم موتور کامل ژاپنی شرکت مویوتایه راهنمای شما باعث دلگرمی ودقت بیشتر ما میشود ممنون

  2. با سلام.تشکرازمطالب مفید شما فقط کاش یک مقدار بیشتر درباره ساعت های بطور مثال کوارتز با نام مثلاً سویستار که از کجا بدانیم اصلی است یا فیک یا از نظر شما فقط ساعت های مکانیکی و اتوماتیک اصل است بازم ممنون

    1. سلام و ارادت
      کوارتز، اتوماتیک و مکانیکی بودن موتور ساعت ها دلیل بر اصالت یا کیفیت ساعت ها نیست لزوما. برند های معتبری از تکنولوژی کوارتز برای موتور ساعت ها استفاده میکنند.
      برای اطلاعات بیشتر در مورد موتور کوارتز لطفا مقاله زیر را مطالعه فرمایید:
      موتور ساعت کوارتز چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط

متنی که میخواهید برای جستجو وارد کرده و دکمه جستجو را فشار دهید. برای لغو دکمه ESC را فشار دهید.

بازگشت به بالا
×