کرنومتر ساعت چیست؟

در مورد ساعت مچی اصطلاحات مختلفی وجود دارد که یکی از آنها کرنومتر است. برخلاف تصور کرنومتر و کرنوگراف دو مفهوم کاملا متفاوت هستند. اگر میخواهید درباره کرنومتر بدانید این مطلب را بخوانید!

کرنومتر ساعت به چه معناست؟

اگر از ساعت مچی به عنوان کرنومتر نام برده شود، یعنی در مدت ۱۵ روز آزمایشات دقیق را پشت سر گذاشته است و از COSC، که موسسه رسمی آزمایش کرنومتر سوئیس است، یک گواهی رسمی دریافت کرده است.
کرنومتر، ساعتی است که برای مطابقت با برخی از استانداردهای دقیق آزمایش و تضمین شده است. کرنومتر فقط نامی نیست که هر برند بتواند روی صفحه ساعتش چاپ کند. این یک نام گذاری رسمی است که توسط قوانین دقیق تعریف شده است.
فقط ساعت مچی هایی که یک سری تستهای تعریف شده توسط COSC را پشت سر گذاشته اند مجاز به چاپ کلمه کرنومتر روی صفحه خود هستند.

COSC برای تأیید ساعت به عنوان کرنومتر چه کاری انجام می دهد؟

در مرحله اول، موتورها توسط برند هایی که می خواهند ساعت هایشان گواهی شود به COSC ارسال می شوند. سپس COSC یک سری آزمایشات را انجام می دهد. هر موتور تحت آزمایشات خاصی، برای چندین روز متوالی، در پنج موقعیت و در سه درجه حرارت مختلف قرار می گیرد.

آشناترین الزامات (و ساده ترین برای فهمیدن) متوسط نرخ روزانه است. البته این به تنهایی کافی نیست که ساعت  را به یک کرنومتر تبدیل کند، اما این مرجع میزان انحراف روزانه ۴- ثانیه / ۶+ ثانیه را به عنوان پایه تعیین می کند.

تفاوت کرنوگراف و کرنومتر ساعت

بر خلاف تصور بعضی افراد کرنوگراف و کرنومتر دو مفهوم جداگانه هستند و نباید آنها را با هم اشتباه گرفت.
یک کرنومتر ضمانت می کند که موتور ساعت مچی توسط یک سازمان رسمی، تحت قوانین تعریف شده و کنترل شده باشد. کرونوگراف به یک ویژگی ساعت مچی اشاره دارد، یعنی کاری که توانایی انجام آن را دارد.
دقیق بودن یا نبودن ساعت مچی هیچ ارتباطی با اصطلاح کرنوگراف ندارد. همچنین هیچ تاثیری در آزمایش های انجام شده توسط COSC ندارد.
کرونوگراف برای اندازه گیری مدت زمان یک رویداد استفاده می شود. یک ساعت کرنوگراف برای ثبت زمان سپری شده،‌ معمولا دارای سه صفحه کوچک و عقربه های مستقل برای اندازه گیری ثانیه، دقیقه، ساعت یا حتی دهم ثانیه است. بیشتر بخوانید: کرنوگراف ساعت چیست؟

 

منبع: monochrome-watches.com

 

مقاله های مرتبط

کرنوگراف ساعت چیست؟

اصطلاحات ساعت مچی که هر عاشق ساعتی باید بداند

 

۵ از ۵ - ( ۱ امتیاز )
نوشته ایجاد شد 71

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط

متنی که میخواهید برای جستجو وارد کرده و دکمه جستجو را فشار دهید. برای لغو دکمه ESC را فشار دهید.

بازگشت به بالا
×