کرنوگراف ساعت چیست؟

از کرنوگراف ساعت مچی می توان استفاده های زیادی کرد. احتمالا بسیاری افراد طرز کار این نوع ساعت مچی ها را نمی دانند. اگر می خواهید ساعت مچی با این ویژگی بخرید، خواندن این مقاله به شما کمک خواهد کرد.

کرنوگراف ساعت به چه معناست؟

کرنوگراف ساعت مچی برای اندازه گیری مدت زمان یک رویداد استفاده می شود. واژه کرنوگراف از دو کلمه یونانی می آید: کلمه کرنو زمان را شرح می دهد و کلمه یونانی گراف به معنای نوشتن است.
می توان از کرنوگراف برای موقعیت های گوناگون مانند اندازه گیری زمان پخت و پز، پیاده روی یا دویدن، دوچرخه سواری، تعیین کوتاه ترین زمان رفت و آمد، مدت زمان گیر کردن در ترافیک و…استفاده کرد. پس کرنوگراف ها تنها برای استفاده در مسابقات نیستند.
کرنوگراف ها ابتدا برای استفاده در ستاره شناسی اختراع شدند، اما بعدا برای اهداف زمینی مورد استفاده قرار گرفتند. همچنین ساعت مچی های کرنوگراف، چون به ارزش ساعت اضافه می کنند معمولا گران تر هستند.

 

چگونه از کرنوگراف ساعت استفاده کنیم؟

ساده است! کرنوگراف را با فشار دادن دکمه کنار عدد ۲ ( دکمه ای که کنار ساعت ۲ قرار دارد) شروع کنید. با فشار دادن دوباره ی آن دکمه کرنوگراف را متوقف کنید. با فشار دادن دکمه در ساعت ۴ کرونوگراف را صفر کنید (به حالت اولیه باز گردانید).
یک ساعت کرنوگراف برای ثبت زمان سپری شده،‌ معمولا دارای سه صفحه کوچک و عقربه های مستقل برای اندازه گیری ثانیه، دقیقه، ساعت یا حتی دهم ثانیه است. موقعیت و جای صفحات می تواند بر اساس سازنده ساعت متفاوت باشند.
همچنین بیشتر کرنوگراف ها، دارای تاچیمتر بر روی قاب دور صفحه ساعت مچی هستند. از یک تاچیمتر می توان برای محاسبه سرعت بر اساس مدت زمان سفر یا اندازه گیری مسافت بر اساس سرعت استفاده کرد.

تاریخچه کرنوگراف ساعت

دو نفربه اختراع کرنوگراف نسبت داده می شوند: لوئی موینت و نیکولاس متیو ریوسک. در حقیقت، موینت مخترع کرنوگراف بود که به طور رسمی اختراع خود را در سال ۱۸۱۶ اعلام کرد. این طراحی برای استفاده در اهداف ستاره شناسی طراحی شده بود و نه برای استفاده عملی روزمره.
با این وجود، پادشاه لوئی هجدهم، ریوسک، ساعت ساز معتبرو وفادار را مأمور ساخت یک کرنوگراف شخصی کرد. آرزوی شاه این بود که وسیله ای برای زمان گیری اسب سواری داشته باشد. این اختراع نه تنها ساعت سازی را برای همیشه تغییر داد، بلکه نحوه لذت بردن از ورزش و مسابقه را نیز دگرگون کرد.

ساعت کرنوگراف مکانیکی یا کوارتز؟

ساعت مچی های کرنوگراف می توانند مکانیکی یا کوارتز باشند. البته این سوال که کدام نوع بهتر است می تواند در مورد هرنوع ساعتی باشد. اگر به دلایل کاربردی و عملی به دنبال ساعت کرنوگراف هستید، یک ساعت مچی کوارتز انتخاب مقرون به صرفه تری خواهد بود. شارژ خورشیدی هم یکی از دلایل خوب برای جستجو ساعت کوارتز است.

امروزه اکثر افراد برای عملکرد و کارکرد کرنوگراف به آن نیاز ندارند. آنها جالب، جدی و جذاب به نظر می رسند. مردم به طور کلی برای ظاهر از ساعت مچی استفاده می کنند. همچنین به خاطر تاریخچه جالبی که نشان می دهند و از فناوری جذابی که استفاده می کنند. اگر به این دلیل از ساعت مچی ها استفاده می کنید. احتمالا یک کرنوگراف مکانیکی می خواهید!

 


خرید ساعت مچی کرنوگراف


 

منابع:
hespokestyle.com
watchranker.com

 

مقاله های مرتبط

کرنومتر ساعت چیست؟

موتور ساعت مکانیکی چیست؟

موتور ساعت کوارتز چیست؟

اصطلاعات ساعت مچی که هر عاشق ساعتی باید بداند

 

۳ از ۵ - ( ۲ امتیاز )
نوشته ایجاد شد 71

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط

متنی که میخواهید برای جستجو وارد کرده و دکمه جستجو را فشار دهید. برای لغو دکمه ESC را فشار دهید.

بازگشت به بالا
×