تشخیص کاسیو اصل

۰ تا ۱۰۰ تشخیص ساعت کاسیو اصل (۱۳ روش + عکس)

برای تشخیص ساعت کاسیو اصل باید به بسته‌بندی، لوگو کاسیو، نوشته‌های روی ساعت، کد ساعت، ضمانت‌نامه معتبر، قیمت ساعت کاسیو، وزن ساعت کاسیو، ویژگی‌های آن و خرید از نمایندگی رسمی اشاره کرد. ساعت کاسیو از برندهای پیشرو ژاپنی است که سابقه‌ای طولانی در ساخت هیجان انگیز‌ترین ابزارهای الکترونیکی دارد. یکی از پرطرفدارترین محصولاتی که در سراسر جهان هیجان ایجاد کرد، ساعت های جی شاک از کالکشن های این برند است. جی شاک اولین بار در سال ۱۹۸۳ معرفی شد. ساعت های کاسیو به گونه ای طراحی میشوند که در برابر ضربه ها به شدت مقاوم هستند و درعین حال بسیار هم ظاهری مدرن دارند. اما این ویژگی را شما فقط در ساعت های کاسیو اصل پیدا می‌کنید. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا بیشتر درباره این روش ها آشنا شویم!


قصد خرید ساعت کاسیو اصل دارید؟ وارد لینک شوید: ساعت کاسیو


۱. لوگو کاسیو

قبل از هر چیز برای تشخیص ساعت کاسیو اصل و تقلبی به لوگو ساعت توجه کنید. نام برند کاسیو حداقل دوبار روی ساعت‌های این برند نقش بسته‌است. یکبار در داخل صفحه ی ساعت و یکبار پشت قاب ساعت. اگز ساعت مورد نظر شما اینگونه نیست احتمالا تقلبی است. علاوه بر این باید اسم کالکشن ساعت نیز روی ساعت وجود داشته باشد. مثلا در مدل‌ های ساعت ادیفایس معمولا اسم کالکشن ساعت بالای اسم برند کاسیو در داخل صفحه نوشته شده‌است.

تشخیص ساعت کاسیو اصل

۲. نوشته‌های ساعت کاسیو

نوشته های موجود در ساعت کاسیو خود را بررسی کنید. در ساعت جی شاک تقلبی کلمه‌ها با فونتی بسیار نازک نوشته شده‌است. در ساعت اصل این نوشته با عمق بیشتری نسبت به ساعت تقلبی حک شده‌است. بنابراین ضخیم‌تر و خوانا‌تر به نظر می‌رسد. به نوشته‌های دور تا دور ساعت کاسیو توجه کنید. برای مقایسه می‌توانید ساعت را عکس کاسیو اصل در گوگل مقایسه کنید.

تشخیص ساعت کاسیو اصل

۳. بررسی کد ساعت کاسیو در سایت رسمی کاسیو

کد یا رفرنس کالا: سرچ کردن کد ساعت کاسیو یکی از روش‌های عالی برای تشخیص کاسیو اصل است. ساعت‌های اصلی کاسیو باید دارای کد اختصاصی باشند. این کد را می‌توانید در وبسایت اصلی کاسیو و یا در گوگل بررسی کنید. اگر جزییات ساعت اصل کاسیو با ساعت مورد نظر شما مطابقت نداشت! حتما روش‌های دیگر تشخیص ساعت کاسیو اصل را با دقت بیشتر بررسی کنید. البته بعضی مواقع کد یا رفرنس کاسیو

عکس زیر را ببینید. پشت ساعت‌های کاسیو کد مدل موتور ساعت در یک کادر نوشته شده‌است. این کد روی جعبه ساعت، کتابچه راهنما و قسمت پشت قاب ساعت ذکر شده‌است. این سه عدد باید با هم مطابقت داشته‌باشند. در غیر این صورت ساعت شما تقلبی است. البته برای ساعت‌های جنرال این برند، چک کردن کد پشت ساعت و تگ همراه ساعت کفایت می‌کند.

برای اطلاعات بیشتر در مورد استعلام شماره سریال ساعت کاسیو کلیک کتنید.

تشخیص ساعت کاسیو اصل

۴. دفترچه ی راهنما

از راه های روش تشخیص کاسیو اصل می‌توان به دفترچه راهنما اشاره کرد. توضیحات موجود در کتابچه ی راهنمای ساعت کاسیو خود را بررسی کنید. در ادامه تفاوت کتابچه ی راهنمای ساعت های اصل و تقلبی را بررسی می کنیم. کتابچه ی راهنما کتاب کوچکی است که به شما این امکان را می دهد از چگونگی استفاده از تمامی عملکرد های ساعت خود مطلع شوید. در یک ساعت فیک در اغلب موارد کتابچه راهنمای ساعت به زبان چینی نوشته شده‌است. در حالیکه کتابچه ی راهنمای ساعت های اصل چند زبانه است. (دقت کنید که ساعت های سری جنرال کاسیو دارای دفترچه راهنما نیستند)

۵. تفاوت قیمت کاسیو فیک و اصل

چک کردن قیمت ساعت در اینترنت اهمیت بسیار زیادی دارد. نسخه‌های تقلبی ساعت کاسیو تفاوت قیمت بسیار زیادی نسبت به نسخه اصلیشان دارند. البته باید به این نکته اشاره‌ کنیم که احتمال فروش ساعت تقلبی با قیمت ساعت اصل هم وجود دارد و فاکتور چک کردن قیمت فقط یکی از فاکتورهای تشخیص ساعت اصل از تقلبی است.

دقت کنید که به دلایل مختلفی ممکن است یک فروشگاه روی محصولاتش تخفیف داشته باشد. به عنوان مثال در خرید ساعتی که در تیک تاک گالری تخفیف دارد شک نکنید. اما برای تشخیص اصالت از طریق بررسی قیمت حتما قیمت اصلی کالا را با قیمت جهانی آن بررسی کنید.

۶. وزن ساعت کاسیو

ساعت کاسیو اصل دارای وزن مشخصی است. برای اطمینان از مقدار وزن آن، وزن ساعت کاسیو خود را بررسی کنید. وزن اصلی ساعت کاسیو را می توانید از منابع معتبری همچون وبسایت اصلی کاسیو یا نمایندگی های رسمی فروش این برند بررسی کنید. سپس اطمینان حاصل کنید که وزن ساعت شما با وزن ساعت هایی که می توانید در نمایندگی های رسمی کاسیو پیدا کنید یکی است.

۷. امکانات ساعت کاسیو

ساعت کاسیو مخصوصا در کالکشن‌های جی شاک، ادیفایس، بیبی جی و پروترک به داشتن امکانات زیاد معروف هستند. معمولی‌ترین محصولات کاسیو احتمالا تاریخ‌شمار، روزشمار یا شب‌نما دارند. تمام امکانات یک ساعت کاسیو باید فعال باشد. اگر حتی یکی از امکانات یک ساعت کاسیو فعال نباشد اصل نیست.

امکانات ساعت مورد نظر خود را با امکاناتی که در وب سایت بین المللی کاسیو نوشته شده‌است مقایسه کنید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر درمورد امکانات ساعت کاسیو روی لینک کلیک کنید: امکانات ساعت کاسیو

تشخیص ساعت کاسیو اصل

۸. خرید از نمایندگی رسمی کاسیو

بررسی موارد برای تشخیص کاسیو اصل از تقلبی تا حدودی به شما برای خرید ساعت کاسیو اصل کمک می کند. اما مهم ترین نکته ای که باید به آن توجه کنید خرید ساعت مچی کاسیو اصل از نمایندگی رسمی آن است. خوشبختانه برند کاسیو در ایران نمایندگی های رسمی بسیاری دارد. تیک تاک گالری یکی از معتبر ترین نمایندگی های ساعت کاسیو اصل در ایران است و با خرید از این وبسایت م بدون هیچ گونه نگرانی و تردید می توانید در ایران ساعت مچی کاسیو اصل خریداری کنید و از خدمات نمایندگی آن بهره ببرید.

۹. بسته‌بندی ساعت اورجینال کاسیو

به بسته‌بندی ساعت کاسیو دقت کنید. هر کدام از کالکشن‌های مختلف کاسیو بسته‌بندی منحصر به فرد خود را دارند. با مراجعه به سایت رسمی کاسیو بسته‌بندی ساعت کاسیو مورد نظر خود را ببینید.

به عنوان مثال در بسته‌بندی ساعت‌ جی‌شاک، جعبه ی آلومینیومی درون یک جعبه مقوایی قرار گرفته‌است. اما در بسته‌بندی ساعت‌های تقلبی، جعبه آلومینیومی بدون جعبه مقوایی است. اگر یک ساعت کاسیو جعبه نداشته باشد به احتمال زیاد اصل نیست.

معمولا در داخل بسته‌بندی ساعت‌های اصلی برند کاسیو دفترچه راهنما، کارت گارانتی بین المللی قرار دارد. اما به این موضوع توجه داشته باشید که امکان دارد در مدل‌های ارزان تر برای مقرون به صرفه تر شدن کالا، شرکت کاسیو دفترچه ی راهنمایی را درون جعبه در نظر نمی‌گیرد.

تشخیص ساعت کاسیو اصل

۱۰. پیچ‌های به کار رفته در ساعت کاسیو

در ساعت های کاسیو اصل پیچ ها درشت تر هستند. همچنین پیچ ها در عمق قرار گرفته‌اند. در حالیکه در ساعت های تقلبی پیچ ها شکاف سطحی دارند. حتما مدل پیچ‌های به کار رفته در ساعت را با عکس ساعت اصلی در سایت بین المللی کاسیو و یا در گوگل بررسی کنید.

۱۱. عدم لرزش عقربه ها

اگر عقربه ها دچار لغزش هستند یا همزمان با هم کار نمی کنند ساعت شما تقلبی است. به طور معمول به صورت آنلاین می‌توانید ویدئو‌های مرتبط با نوع حرکت عقربه‌های ساعت را بررسی کنید.

۱۲. دقت ساعت کاسیو

دقت ساعت خود را بررسی کنید ساعت های اصل کاسیو حداکثر ۱۵ ثانیه در ماه دچار خطا می شوند اگر دقت ساعت شما از این حد پایین تر است احتمالا ساعت شما تقلبی است. البته امکان دارد که نیاز به کالیبره شدن داشته باشد.

۱۳. شب نما بودن عقربه ساعت کاسیو در تاریکی

کاسیو  ویژگی دارد که می تواند رفتن شما به تاریکی را تشخیص دهد. در نتیجه عقربه ساعت شب نما طراحی شده‌است. بله شما می توانید از ساعت خود در تاریکی هم استفاده کنید. البته به این موضوع توجه کنید که فقط ساعت های کاسیویی که رنگ عقربه شان سفید است، قابلیت شب نما بودن در تاریکی را دارند. اما در ساعت های تقلبی به علت عدم دسترسی تولید کننده ها به مواد شیمیایی اولیه مورد نیاز این ویژگی وجود ندارد.

نتیجه گیری

یافتن یک فروشگاه معتبر برای خرید ساعت کاسیو اصل، یکی از مشکلات علاقه‌مندان ساعت است. تیک تاک گالری برای حل این مشکل گارانتی مادام العمر اصالت کالا را طراحی کرده‌است. این فروشگاه بزرگ اکسسوری سال‌هاست در این زمینه فعالیت حرفه‌ای دارد. با خرید از تیک تاک گالری نیازی به نگرانی در مورد اصل بودن کالا را نخواهید داشت. پس با خیال راحت به انتخاب ساعت مورد علاقه خود بپردازید.


منبع

Casiocentre

مطالب مرتبط

ویژگی های کاسیو و امکانات آن

درباره ساعت کاسیو پروترک

تشخیص ساعت جیشاک اصل از تقلبی

۳.۳ از ۵ - ( ۷ امتیاز )
نوشته ایجاد شد 16

9 دیدگاه در “۰ تا ۱۰۰ تشخیص ساعت کاسیو اصل (۱۳ روش + عکس)

  1. تشکر ازاین مطالب مفید من بعد از خرید از تیک تاک خواستم مطمئن شم که ساعتم اورجینال هست که اینو خوندم کلی مرسی

  2. سلام وقت به خیر ممنون از مطالب خوبتون.
    ببخشید من یک ساعت جی شاک خریدم گارانتی نداشت ینی ساعتم اصل نیست؟

    1. سلام ممنون از نظرتون. بله ترجیحا ساعت کاسیو رو با گارانتی پوزیترون خریداری کنید چون نمایندگی رسمی و اصلی کاسیو در ایران شرکت پوزیترون هست و داشتن گارانتی پوزیترون خیالتونو راحت می کنه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط

متنی که میخواهید برای جستجو وارد کرده و دکمه جستجو را فشار دهید. برای لغو دکمه ESC را فشار دهید.

بازگشت به بالا
×