عوامل عقب و جلو افتادن ساعت مچی ها

اگر متوجه شدید که ساعت شما مدام زمان خود را اشتباه نشان می دهد و این امر باعث عقب و جلو افتادن ساعت می شود، ممکن است نشان دهنده این باشد که به تعمیر نیاز دارد. اگر عقربه های ساعت شما به عقب یا جلو زودتر از موعد جا به جا می شود، این نشان دهنده فرسودگی یا لیز خوردن چرخ دنده های آن است. سرویس و تمیز کردن صحیح چرخ دنده ها مشکل را حل می کند. اگرچه ممکن است یک اتفاق مرموز به نظر برسد، اما در واقع بسیار رایج است و دلایل زیادی برای عقب و جلو افتادن ساعت می باشد. اگر ساعت شما نیاز به تعمیر داشت می توانید با وبسایت تیک تاک تماس بگیرید و یا در صفحه تعمیر ساعت مچی سفارش ثبت کنید تا تیم پشتیبانی شما را راهنمایی کنند و ساعتتان را به دست حرفه ای ترین تعمریکاران ساعت مچی بسپارید.

آیا ساعت شما خود به خود به عقب/جلو می رود؟

مطمئنا برای بسیاری از ما این مشکل پیش آمده است. اما به طور کلی قانونی وجود دارد که می گوید ساعت های مکانیکی ۱۰ ثانیه در روز جا به جا می شوند. برخی می گویند این اتفاق به هیچ عنوان برای ساعت مچی هایشان نمی افتد، غیر ممکن است! این یک واقعیت علمی ثابت شده است که ایزوکرونیسم (نوسان ثابت) نمی تواند در یک ساعت مچی ثابت بماند. البته دلایلی وجود دارد که باعث می شود یک ساعت بی دلیل به عقب و جلو بیفتد. که در این جا عوامل را با شما عزیزان در میان می گذاریم. ممکن است ساعت شما به دلایل مختلفی زمان را اشتباه نشان دهد. اگر مکانیسم ساعت های مچی را درک نکنید، دلیل این شکست را نخواهید فهمید. در این بخش تمام دلایلی را که چرا ساعت شما ممکن است، زمان را جلو یا عقب نشان دهد و همچنین راه‌هایی را که می‌توانید برای رفع مشکل آن انجام دهید بازگو خواهیم کرد.

عقب و جلو افتادن ساعت

 دلایلی که باعث عقب و جلو افتادن ساعت می شود:

• عقربه ها نیاز به تعمیر حرفه ای دارند
• فنر تعادل مغناطیسی پیدا کرده است
• ساعت ضربه قابل توجهی را تحمل کرده است
• فنرها به هم چسبیده اند

مهم ترین عواملی که باعث عقب و جلو افتادن ساعت می شود؟

۱. باتری های قدیمی

باتری ها از مهم ترین قطعه های ساعت شما می باشند. باتری های قدیمی باعث مشکل از دست دادن زمان در ساعت شما می شوند.  اگر مدت طولانی از ساعت خود استفاده می کنید و در سال های اخیر باتری آن را تعوض نکرده اید، ممکن است ساعت شما زمان خود را از دست بدهد، معمولا با تعویض باتری های قدیمی مشکل برطرف خواهد شد. خوشبختانه، بیشتر باتری‌های ساعت تا چهار سال دوام می‌آورند، به این معنی که می‌توانید مدت زیادی را بدون نیاز به تعویض آن‌ها بگذرانید. اگر متوجه شدید که ساعت شما هر چند ماه یکبار نیاز به تعویض باتری دارد، به احتمال زیاد مشکل دیگری در ساعت شما وجود دارد که می توانید به نزدیک ترین تعمیرگاه ساعت مراجعه کنید.

عقب و جلو افتادن ساعت - باتری های قدیمی


بیشتر بخوانید: روش تشخیص ساعت مچی رومانسون اصل از تقلبی


۲. ساعت های قدیمی

اگر ساعت شما قدیمی می باشد و احتمالا قطعه های آن را تا به حال تعویض نکرده اید و آن را برای سرویس به متخصصان نسپرده باشید، ممکن است شروع به از دست دادن زمان کند. در این مورد می توانید با تعویض قسمت های خاصی از ساعت توسط متخصصان حرفه ای مشکل را حل کنید.

عقب و جلو افتادن ساعت - ساعت های قدیمی

۳. مغناطیس

میدان های مغناطیسی لوازم خانگی می تواند بر ساعت مچی شما تأثیر بگذارد. اگر فنر تعادل آن مغناطیسی شود، ساعت شما شروع به از دست دادن زمان می کند. مهم است که ساعت را برای مدت طولانی در نزدیکی اجسام مغناطیسی قرار ندهید. وسایلی شامل تلفن‌های همراه، تلویزیون، هدفون‌های بی‌سیم، زیورآلات با گیره‌های مغناطیسی و موارد دیگر می‌شود. باور نکردنی است که چه تعداد از اشیاء روزمره در خانه‌های ما حاوی آهنربا هستند. اگر احساس می کنید ساعت شما تحت تاثیر مغناطیس قرار گرفته است، بهتر است مشکل را با یک متخصص ساعت در میان بگذارید.

۴. ساعت های اتوماتیک

ساعت‌های اتوماتیک ممکن است زمان خود را از دست بدهند یا حتی اگر آن‌ها را به طور مرتب استفاده نکنید، از کار بیفتند. برای یک ساعت اتوماتیک، حرکت قلب ساعت است. حرکت مچ باعث فعال شدن سیم پیچی ساعت می شود. اگر از ساعت به طور منظم استفاده نکنید، قدرت کافی برای عملکرد صحیح را نخواهد داشت. باز هم باید حداقل دو بار در هفته ساعت خود را به صورت دستی بپیچید. برای پیچیدن دستی ساعت خودکار، ساعت را از مچ دست یا جعبه آن خارج کنید. تاج آن را پیدا کنید و سپس آن را باز کنید تا در موقعیت اول قرار گیرد. تاج را در جهت عقربه های ساعت حدود ۳۰ تا ۴۰ دور بچرخانید تا زمانی که احساس مقاومت کنید. تاج را به سمت داخل فشار دهید و ساعت را دوباره روی مچ دست خود قرار دهید تا با حرکت طبیعی مچ دست خود ساعت مچی خود را در حرکت نگه دارید.

۵. ضربه

ساعت شما ممکن است مورد ضربت قابل توجهی قرار گرفته باشد. در حالی که ساعت های مکانیکی به گونه ای طراحی شده اند که در برابر ضربه معمولی مقاومت کنند، اما همچنان به راحتی آسیب می بینند.  اگر ساعت مچی شما مورد ضربه شدیدی قرار گرفته باشد ممکن است باعث شود آخرین سیم پیچی در فنر به جلو بپرد. ضربه به ساعت نیز می تواند کلید فنر را تغییر دهد.

عقب و جلو افتادن ساعت - ضربه

۶. کم شدن ذخیره انرژی

 همچنین اگر ذخیره انرژی کم شود ساعت شما شروع به از دست دادن زمان می کند و بی دلیل به عقب یا جلو می افتد. برای برطرف کردن این مشکل نسبت به ساعت خود (مکانیکی، اتوماتیک) بودن آن به تعمیرگاه حرفه ای مختص ساعت مچی خود مراجعه کنید.


بیشتر بدانید: انتخاب ساعت مچی بر اساس سایز مچ


 

عقب و جلو افتادن ساعت - کم شدن ذخیره انرژی

۷. نگهداری در دمای نامناسب

در حالت ایده‌آل، ساعت‌ها باید در محیطی با دمای کنترل شده قرار بگیرند. انتقال دمای بیش از حد گرم و سرد می تواند باعث انبساط و انقباض قطعات داخل ساعت شود. این امر می تواند منجر به ورود آب به صفحه و عقربه ها و ایجاد آسیب به آن ها شوند. گرما به خصوص می تواند روان کننده را خشک کند و باعث ایجاد اصطکاک روی چرخ دنده ها شود که بر زمان سنجی ساعت شما تأثیر می گذارد.

برای تعمیر و سرویس دهی ساعت چه کنیم؟

همان طور که گفتیم، اگر ساعت شما زمان خود را از دست می دهد و بی دلیل زمان آن به عقب و جلو می افتد به چه دلایلی است و چه کارهایی باید برای بهبود عملکرد آن انجام دهید، مانند موتور خودرو که نیاز به سرویس و نگهداری دوره ای دارد، موتور ساعت شما نیز برای حفظ عملکرد صحیح نیاز به سرویس و روغن کاری دارد. اگر مشاهده کردید که ساعت شما مدام زمان خود را از دست می دهد، باید آن را برای درست کردن و روغن کاری به تعمیرگاه ساعت مورد اطمینان ببرید.یکی از خدماتی که وبسایت تیک تاک ارائه می دهد، تعمیر ساعت مچی است. وبسایت تیک تاک یکی از معتبر ترین وبسایت های فروش ساعت مچی در ایران است که علاوه بر فروش ساعت مچی، تیم حرفه ای برای تعمیر ساعت دارید. اگر ساعت شما نیاز به تعمیر داشت می توانید با وبسایت تیک تاک تماس بگیرید و یا در صفحه تعمیر ساعت مچی سفارش ثبت کنید تا تیم پشتیبانی شما را راهنمایی کنند و ساعتتان را به دست حرفه ای ترین و قابل اعتماد ترین تعیر کاران ساعت مچی بسپارید.

مطالب مرتبط

موتور ساعت مکانیکی چیست؟

روش تنظیم انواع ساعت مچی

منابع

timepiecelegacy.com

 

۴ از ۵ - ( ۶ امتیاز )
نوشته ایجاد شد 97

4 دیدگاه در “عوامل عقب و جلو افتادن ساعت مچی ها

  1. سلام
    ببخشید ساعت مچی من کاسیو a178w دیجیتالی هستش هر چند روز بار چند ثانیه ای به جلو می افته با حسابی که من کردم هر ۳۰ روز هفت ثانیه به هر تعمیراتی که بردم گفتند این طبیعیه و هیچ ساعت دقیقی وجود نداره و یا گفتند کاریش نمیشه کرد ساعتت کامپیوتریه مکانیکی بود میشد کاری کرد من هم این نوع ساعت رو واسه دقتش خریدم واگرنه که یه ساعت مکانیکی دارم لطفا راهنمایی کنید این پرش زمانی علتش چیه از موتوره اینا چجور موتوری دارن مگه من که تو اینترنت دیدم چیزی شبیه موتور ندارن و یکی میگفت اصلا ساعت دیجیتالی خوب پرش زمانی نداره واگرنه مشکل داره یا طبیعیه … تو اینترنت هم مطلبی در مورد عقب جلو شدن ساعت مچی دیجیتالی پیدا نکردم و فقط یه جا خونده بودم باتری ضعیف برای هر ساعتی زهر ماره بعد همینو به یه تعمیر کاری گفتم اونم گفت اگه این ساعتت باتریش ضعیف بشه یا از کار می افته یا وقتی چراغ پس زمینشو روشن کنی کل صفحه خاموش میشه ولی هیچ کدوم اتفاق نمی افته من ساعتمو با اینترنت تنظیم میکنم ولی خسته شدم هم گیج لطفا راهنمایی کنید محل زندگی من گنبد کاووس اینجا هم تعمیرگاه درستی پیدا نمیشه … خواهشا راهنماییم کنید شما که تخصص دارین

    1. سلام و ارادت
      من هم با توجه به توضیحاتی که دادید. فکر نمیکنم مشکل از باتری باشه. شاید عمر ساعت تموم شده باشه و موتورش مشکل داشته باشه. یا شاید سنگین خورده باشه. احتمالات زیادی هست. به نظرم میتونید یک کاسیو دیجیتالی دیگه رو امتحان کنید:
      ساعت کاسیو

  2. سلام
    ببخشید ساعت مچی من کاسیو a178w دیجیتالی هستش هر چند روز بار چند ثانیه ای به جلو می افته با حسابی که من کردم هر ۳۰ روز هفت ثانیه به هر تعمیراتی که بردم گفتند این طبیعیه و هیچ ساعت دقیقی وجود نداره و یا گفتند کاریش نمیشه کرد ساعتت کامپیوتریه مکانیکی بود میشد کاری کرد من هم این نوع ساعت رو واسه دقتش خریدم واگرنه که یه ساعت مکانیکی دارم لطفا راهنمایی کنید این پرش زمانی علتش چیه از موتوره اینا چجور موتوری دارن مگه من که تو اینترنت دیدم چیزی شبیه موتور ندارن و یکی میگفت اصلا ساعت دیجیتالی خوب پرش زمانی نداره واگرنه مشکل داره یا طبیعیه … تو اینترنت هم مطلبی در مورد عقب جلو شدن ساعت مچی دیجیتالی پیدا نکردم و فقط یه جا خونده بودم باتری ضعیف برای هر ساعتی زهر ماره بعد همینو به یه تعمیر کاری گفتم اونم گفت اگه این ساعتت باتریش ضعیف بشه یا از کار می افته یا وقتی چراغ پس زمینشو روشن کنی کل صفحه خاموش میشه ولی هیچ کدوم اتفاق نمی افته من ساعتمو با اینترنت تنظیم میکنم ولی خسته شدم هم گیج لطفا راهنمایی کنید محل زندگی من گنبد کاووس اینجا هم تعمیرگاه درستی پیدا نمیشه … خواهشا راهنماییم کنید شما که تخصص دارین.

  3. سلام خسته نباشد
    من یه هفته پیش یک ساعت پتک فیلیپ اتوماتیک خریدم امروز از دست افتاد خورد زمین ارتفاش کم بود
    الان دیگه کار نمی کنه چیکار کنم
    ایا قابل تعمیره ؟؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط

متنی که میخواهید برای جستجو وارد کرده و دکمه جستجو را فشار دهید. برای لغو دکمه ESC را فشار دهید.

بازگشت به بالا
×