مقایسه سیکو و سیتیزن

مقایسه ساعت سیکو و ساعت سیتیزن!کدام بهترند؟

اگرچه ممکن است هر دو برند سیکو و سیتیزن شباهت های ظاهری بسیاری داشته باشند، اما این دو برند ساعت های کاملا متفاوتی از یکدیگر می سازند. هر دو از پرفروش ترین برندهای ژاپنی در صنعت ساعت هستند. ژاپن، به‌ویژه صنایع آن، بیش از نیم قرن است که به دلیل کیفیت عالی و ارزش در همه جا حاضر بوده است. این ویژگی در اکثر کالاهای مصرفی موجود از ژاپن یافت می شود، ساعت های آن ها مستثنی نیستند. هر دو تاریخچه ای از ساعت های با کیفیت و مقرون به صرفه دارند. این مقاله برای آشنایی هرچه بیشتر شما با ویژگی های منحصربفرد  آن هاست تا دریابیم آیا همدیگر را شکست می دهند؟ یا خیر. در این بخش با برخی از ویژگی های اصلی هر یک از آن ها آشنا خواهیم شد و به مقایسه سیکو و سیتیزن خواهیم پرداخت.

مقایسه سیکو و سیتیزن

آشنایی با برند سیکو

سیکو یک برند ساعت مچی معتبر جهانی ساخت کشور ژاپن است. نام سیکو مخفف کلمه نفیس است و نشان دهنده چیزی است که این ساعت ساز از زمان ورود خود به این صنعت به آن پرداخته است. برای بیش از ۱۰۰ سال آن ها به طور مداوم دوستداران ساعت را با طراحی های فوق العاده و کیفیت بالای محصولات خود شگفت زده کرده اند. نوآوری یکی از اصول مهم در تولید ساعت مچی های سیکو است. برند سیکو در تولید ساعت هایش از تکنولوژی های مختلفی استفاده می کند.

مقایسه سیکو و سیتیزن

ویژگی های برند سیکو

یکی از نشانه های اصلی ساعت مچی های با کیفیت فلزات استفاده شده در آن ها می باشد. برای ساخت ساعت مچی های سیکو از انواع فلزات استفاده می شود زیرا هر نوع فلز مزایای خاص خود را دارد. برای مثال برای ساخت بعضی از مدل ها از تیتانیوم استفاده می شود زیرا تیتانیوم به دلیل دوام بالا و سبکی آن در مقایسه با استیل ضد زنگ برای ساخت بعضی مدل ها ترجیح داده می شود. استفاده از یک روکش به نام PVD برای حفظ رنگ های مختلف ساعت مچی را همراهی می کند. سیکو از شیشه هایی از جنس یاقوت کبود برای محافظت هرچه بیشتر از صفحه های ساعت مچی های خود استفاده می کند. شیشه های یاقوت کبود شما را برای داشتن شیشه هایی بدون خط و خش تا سالیان سال همراهی می کند. مقاومت در برابر آب یکی دیگر از مهم ترین ویژگی ساعت مچی های با کیفیت است مقاومت آن در برابر اب است. امروزه ساعت مچی های با کیفیت باید حداقل دارای مقاومت در برابر آب تا عمق ۵۰ متر باشند.

آشنایی با برند سیتیزن

شرکت سیتیزن به عنوان یک موسسه تحقیقاتی ساعت مچی در سال ۱۹۱۸ و با نام شوکوشا فعالیت خود را شروع کرد. اما در سال ۱۹۲۴ ساعت جیبی با نام سیتیزن تولید کرد که بسیار مورد استقبال قرار گرفت، از آن پس نام این کمپانی به سیتیزن تغییر کرد و بسیار مشهور شد. شرکت سیتیزن جزو اولین کمپانی های ساعت سازی بود، که مبنای تولیدات و طرز تفکر مجموعه خود را نه تنها تولید ساعت مچی میدانست، بلکه معتقد بود برای پیشرفت باید نوآوری هایی را پیاده سازی کند تا به قدرت برسد. برند سیتیزن با شعار “اکنون بهتر شروع می شود” در جستجوی اهداف خود و دستیابی به آنهاست که قصد دارد زندگی را بهتر کند. سابقه درخشان این شرکت ژاپنی در زمینه ی اولین ساعت های جهان شامل نوآوری های بسیار جذاب و کاربردی بوده است.

مقایسه سیکو و سیتیزن

ویژگی های برند سیتیزن

در سال ۱۹۱۸ بر اساس اصل “ایجاد ساعت مچی برای همه شهروندان جهان” تاسیس شد و تاکنون به این مأموریت وفادار مانده است. سیتیزن قدم‌های بزرگی در صنعت ساعت‌سازی جهان برداشته است. از طراحی اولین ساعت‌های خورشیدی تا خلق اولین ساعت‌های اسپرت برای غواصی و کوه نوردی و غیره. سابقه درخشان این شرکت ژاپنی در زمینه ی اولین ساعت های جهان شامل نوآوری های جذاب است. موفقیت اصلی این برند ایجاد یک فناوری انقلابی یعنی اکو درایو (Eco-Drive) است. ساعت مچی هایی با تکنولوژی اکو درایو نیاز به تعویض باتری را از بین برند. دارا بودن این ویژگی به افراد امکان می دهد که از ساعت مچی های سیتیزن خود بیشتر لذت ببرند.

اولین های دو برند سیتیزن و سیکو

سیکو
تاسیس: ۱۸۸۱                                                                                          
اولین ساعت مچی: ۱۹۱۳ (لورل)
اولین‌های سیکو:
۱۹۱۳: اولین ساعت مچی ژاپنی
۱۹۶۴: اولین کرنوگراف ژاپنی
۱۹۶۵: اولین ساعت غواصی ژاپنی
۱۹۶۹: اولین ساعت کوارتز جهان
۱۹۸۸: اولین ساعت سینتیک در جهان
۲۰۰۵: اولین ساعت خورشیدی چند بانده جهان
۲۰۱۲: اولین ساعت خورشیدی GPS جهان
سیتیزن
تاسیس: ۱۹۱۸
اولین ساعت مچی: ۱۹۲۴
اولین های سیتیزن:
۱۹۶۶: اولین ساعت الکترونیکی ژاپن
۱۹۷۰: اولین ساعت تیتانیوم جامد جهان
۱۹۷۶: اولین ساعت کوارتز آنالوگ خورشیدی جهان
۱۹۹۳: اولین ساعت اتمی در جهان
۱۹۹۶: اولین ساعت اتمی خورشیدی جهان


مقایسه سیکو و سیتیزن

نکات مهم برای بررسی برند سیکو و سیتیزن

هنگام مقایسه ساعت های سیکو و ساعت های سیتیزن باید چند زمینه را بررسی کنید.

۱- فناوری های به کار رفته

اولین مورد تکنولوژی های به کار رفته در آنهاست. زیرا بسیاری از مردم ساعت های خود را بر اساس متریال به کار رفته در آن ها و نحوه عملکردشان انتخاب می کنند.

۲- تفاوت سبک

نگاهی به تفاوت سبک بین آن ها خواهیم انداخت. مثلا در بخش تفاوت سبک سیکو از نظر استایل کمی کلاسیک‌تر است اما باز هم به طور قطعی نمی توان گفت.

۳- مقایسه کیفیت و طول عمر

سخت ترین مقایسه بین همه آن ها کیفیت و طول عمر است. اما ما به آن خواهیم پرداخت.

۴- مقایسه قیمت

هر دو برند دارای قیمت های متفاوتی می باشند. هردو در تلاشند تا علاوه بر ساعت مچی های لوکس، ساعت مچی های با کیفیت، قیمت مناسب و مقرون به صرفه نیز ارائه دهند. این عمر کار را برای مقایسه کمی سخت خواهد کرد.

فناوری های سیتیزن و سیکو

یکی از بزرگ‌ترین تفاوت‌های سیکو و سیتیزن، انتخاب فناوری های به کار رفته درون آنهاست. هر دوی آن ها عاشق جا به جایی مرزها هستند. سیتیزن تصمیم گرفته است تقریباً به طور کامل بر روی ساخت موتور کوارتز تمرکز کند. بنابراین ساعت های مکانیکی زیادی در این برند پیدا نخواهید کرد. همچنین آن ها روی فناوری اکودرایو (Eco-Drive) که اساساً ساعت های خورشیدی هستند، سرمایه گذاری زیادی کرده اند. اگرچه سیکو ساعت‌های خورشیدی نیز دارد، اما از نظر کیفیت با سیتیزن هم‌تراز نیستند، همچنین عرضه گسترده‌ای ندارند. هم سیکو و هم سیتیزن هر دو دارای ساعت های اتمی با فناوری استرون (Astron) و ستلایت ویو (Satellite Wave) هستند. سیکو همچنین از موتور های کوارتز زیاد استفاده می‌کند، اما محدوده موتور های خودکار (مکانیکی) آن‌ها شاید بزرگ‌ترین تفاوت در فناوری (به غیر از فناوری خورشیدی) باشد. بنابراین، اگر یک ساعت مکانیکی می خواهید، سیکو بهترین گزینه برای شماست. فقط به خاطر داشته باشید که ساعت مکانیکی نمی تواند دقت ساعت کوارتز را شکست دهد. سیتیزن نیز دارای ساعت های خودکار می باشد، اما بسیار محدود است.

نوآوری ها

از آنجایی که ویژگی‌های ساعت یکی از مهم‌ترین نقش‌ها را در ترغیب مشتریان، برای خرید را ایفا می کند، با ما همراه باشید تا نوآوری های به کار رفته در این دو برند را مورد مقایسه قرار دهیم.

یک نوآوری منحصر به فرد برای سیکو اسپیرینگ درایو (Spring Drive) است. موتور های اسپرینگ درایو سیکو برای تامین انرژی و حرکت دادن عقربه ها از روش کوک کردن در ساعت های مکانیکی استفاده می کنند که موجب بی نیازی آنها به باتری یا هر گونه منبع انرژی دیگری می شود. این شیوه سنتی از بهترین روش ها برای حذف منبع انرژی است.

ساعت سیکو کینتیک یکی دیگر از فناوری‌های منحصربه‌فرد است که فقط سیکو ارائه می‌کند. ساعتی با این ویژگی از حرکت مچ دست برای تامین نیرو در موتورهای اتوماتیک استفاده می کند و دارای مکانیزم زمان سنجی کوارتز است. تنها تعداد انگشت شماری از مدل ها دارای این فناوری هستند که آن را در بین ساعت ها منحصر به فرد می کند.

سیتیزن همچنین پیشرفت قابل توجهی در دسته های خود دارد. سوپرتیتانیوم (Super Titanium) با پردازش استیل به همراه استفاده از تکنولوژی سخت‌کننده سطح، به نام دیورتکت (Duratect)، استحکام، سختی و زیبایی را افزایش می‌دهد و آن را نسبت به استیل ضد زنگ برتری می‌دهد. با توجه به این واقعیت که Citizen اولین برندی بود که ساعتی با تیتانیوم جامد را معرفی کرد، جای تعجب نیست که آنها مسیری را برای ارتقای فناوری و رسیدن به درجات بالاتر در پیش گرفته اند. با این حال، هردو درای دو فانوری مشترک (زمان سنجی اتمی و انرژی خورشیدی) هستند.

فناوری انرژی خورشیدی در سیکو و سیتیزن

سیکو و سیتیزن هر دو دارای ساعت های خورشیدی هستند، اما وقتی صحبت از انرژی خورشیدی می شود، سیتیزن برتری دارد. سیتیزن یکی از اولین تولیدکنندگانی بود که ساعت های خورشیدی را تولید کرد. و آن ها به سرمایه گذاری در فناوری خورشیدی ادامه دادند. آنها اولین ساعت کوارتز آنالوگ خورشیدی به نام (کریسترون) را در اواسط دهه ۷۰ تولید کردند. امروزه اکودرایو (Eco-Drive) بسیار مشهور است. یک Eco-Drive مدرن قابلیت شارژ شدن در نور کم را هم دارد، ماه ها در تاریکی کار می کند و با عملکردهای بلوتوث یا رادیویی کنترل می شود. فناوری انرژی خورشیدی Eco-Drive به این معنی است که ساعتی با این نوع شارژ برای چندین دهه نیازی به باتری جایگزین نخواهد داشت. این یکی از دلایلی است که آنها در سدد تولید ساعت های کوارتز هستند. در حالی که سیکو قطعات مارک سیکو سولار خود را دارد که تعداد آن ها بسیار محدود هستند. در حالی که فناوری Eco-Drive در اکثر ساعت های سیتیزن یافت می شود.

سیتیزن ستلایت ویو در مقابل سیکو آسترون

زمان‌سنجی اتمی از طریق چند نوار در کلکسیون های هر دو برند صورت می گیرد. با این حال، پیشگام این فناوری سیتیزن است.

توسعه بیشتر فناوری در دریافت سیگنال های تنظیم زمان از ماهواره ها نیز در ساعت های سیکو و سیتیزن وجود دارد. آنها سیتیزن ستلایت ویو (Citizen Satellite Wave) و سیکو آسترون (seiko Astron) نامیده می شوند.

هم سیتیزن و هم سیکو از یک فناوری برای تشخیص زمان محلی استفاده می کنند. حدود ۴۰ منطقه زمانی در دسترس است و یک موتور ژاپنی کورارتز با کیفیت بالا سیگنال را تقویت می کند.

با این حال، زمانی که ساعت‌های سیتیزن تمایل دارند زمان را بسیار سریع‌تر از مدل های سیکو در سه ثانیه تنظیم کنند، سرعت دریافت آن ها از ماهواره دارای تفاوت های جزئی می باشد. اخیراً، سیکو کالیبر ۵X را معرفی کرد که با سرعت تنظیم زمان Citizen مطابقت دارد، بنابراین این امر آنها را در این زمینه برابر می‌کند.

هنگامی که در کل سیتیزن ستلایت ویو و سیکو آسترون شباهت های بسیاری دارند، تفاوت هایی هم میان آن ها یافت می شود.

به عنوان مثال، ساعت‌های سیکو آسترون دارای قاب سرامیکی هستند، در حالی که ساعت‌های سیتیزن ستلایت ویو دارای قاب استیل هستند. پوشش ضد انعکاس سیکو آسترون نیز بسیار بهتر از سیتیزن ستلایت ویو است.

همچنین قابل توجه است که سیکو آسترون یک بار در روز زمان خود را به روز می کند، اما سیتیزن موج ماهواره ای به روز رسانی را تنها یک بار در ۷۲ ساعت انجام می دهد. همان طور که ممکن است درباره قیمت هر دو حدس هایی زده باشید، مزایای ذکر شده درباره هردو، سیکو آسترون (Astron) را گران تر از سیتیزن ستلایت ویو (Satellite Wave) می کند. در حالی که ارزان‌ترین ساعت سیتیزن جی پی اس ستلایت (Citizen GPS Satellite) با  قیمتی کمتر از ۵۰۰ دلار در دسترس است، اما قیمت سیکو آسترون (Astron) تقریباً سه برابر بیشتر است.


بیشتر بدانید: معرفی سیکو ۵


مقایسه سیکو و سیتیزن

سیکو سولار در مقابل سیتیزن اکو درایو

ساعت‌های خورشیدی به دلیل راحتی و سازگاری با محیط‌ زیست اخیرا محبوبیت بسیاری پیدا کرده‌اند. سیتیزن در این فناوری دارای مزیتی است که اکثر ساعت مچی های آن با فناوری اکودرایو (Eco-Drive)، انرژی خورشیدی عرضه می‌شوند. سیتیزن با اولین ساعت خورشیدی خود در سال ۱۹۷۶ وارد بازار شد، در حالی که سیکو یک سال بعد ساعت مشابه آن را ارائه کرد.

تفاوت اصلی بین فناوری‌های سیکو سولار و سیتیزن اکو درایو در طول عمر باتری ثانویه آنهاست. وقتی که باتری های سیتیزن اکودرایو تا ۲۰ سال دوام می‌آورند، عمر باتری های سیکو ۱۰ سال است. اگرچه سیکو تلاش زیادی برای این فناوری کرده است، اما تخصص طولانی‌تر و تعهد گسترده‌ تری به تولید ساعت‌های خورشیدی (ساعت‌های اکودرایو) نسبت می گیرد. از آنجایی که هر دو برند سابقه طولانی در تولید ساعت های خورشیدی دارند، جای تعجب نیست که لیست برترین ساعت های خورشیدی عمدتاً از مدل های سیتیزن و سیکو تشکیل شده است. در مجموع، از نظر فناوری، سیکو و سیتیزن اشتراکات زیادی دارند و هر دو دارای کیفیت فوق العاده ای در ساعت های خورشیدی خود هستند.

کیفیت ساعت های سیکو در مقابل سیتیزن

مقایسه این دو از نظر قابلیت و کیفیت به دلیل عوامل و ترجیحات غیرقابل شمارش که باید در نظر گرفته شوند تقریباً غیرممکن است. با این حال، آنچه می توانیم بگوییم این است که سیکو و سیتیزن هر دو به خاطر ساعت های باکیفیت و با دوام شناخته شده اند.

هردو به خریداران اطمینان می دهند که دقیق، با دوام و مطابق با استاندارد هستند. قاب های فولادی ضد زنگ از جنس تیتانیوم مقاومت در برابر ضربه و عدم تغییر شکل  را تضمین می کنند. کریستال یاقوت کبود، یکی دیگر از مواد سطح بالا، نیز در ساعت‌های هر دو برند است.

تنها تفاوت آن ها از نظر مواد شیشه معدنی آنهاست. وقتی سیتیزن از کریستال معدنی استاندارد در اکثر ساعت های غواصی خود استفاده می‌کند، سیکو از کریستال هاردلکس اختصاصی خود استفاده می‌کند. سیکو ادعا می کند که این ماده معدنی تقویت شده نسبت به کریستال معمولی در برابر خراش مقاوم تر است. به نظر می رسد قریب به اتفاق اکثر علاقه مندان به ساعت با آن موافق هستند.

مقایسه سبک و طراحی

هر دو برند انواع مختلفی از سبک‌ها را مانند ورزشی، رسمی، کلاسیک و … طراحی میکنند. سیکو مجموعه‌هایی دارد که طرفداران سبک کلاسیک زیادی را به خود جذب می‌کند، در حالی که ساعت‌های سیتیزن جرات دارند کمی بیشتر بدرخشند.

سیکو برای اینکه بیشتر به سمت ظاهر کلاسیک گرایش داشته باشد، گزینه های گسترده تری برای ساعت مچی های خود مانند پریسج (Presage) و پریمیر (Premier) دارد. سبک‌های اسپرت ورزشی که از مجموعه‌های سیکو فایو (Seiko 5) و پراسپکس (Prospex) پیدا می‌کنید، معادل‌هایی در کالکشن های سیتیزن پرومستر (Citizen’s Promaster) و برایسن (Brycen) دارند.

مقایسه قیمت سیکو و سیتیزن

وقتی صحبت از مقایسه قیمت ها می شود، سیکو در مقابل سیتیزن رتبه دوم را دارد. یکی از دلایل آن استفاده گسترده از موتور کوارتز در ساعت‌های سیتیزن است که ارزان‌تر از استفاده موتور مکانیکی در ساعت مچی های سیکو است. قیمت ساعت های سیتیزن معمولا از ۱۰۰ دلار شروع می شود. هنگام اضافه کردن یک یا دو ویژگی، قیمت معمولاً به ۲۰۰ تا ۴۰۰ دلار می رسد. سیکو توانسته ارزان ترین ساعت های خودکار خود را با قیمتی کمتر از ۱۰۰ دلار به فروش برساند که قیمت بسیار جذابی برای این نوع موتور است. ساعت هایی با قطعات پیشرفته تر و در عین حال مقرون به صرفه تر می توانند بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ دلار قیمت داشته باشند. یکی از تفاوت های بین سیتیزن و سیکو این است که سیکو یک مجموعه لوکس دارد که به گرند سیکو معروف است. برعکس، سیتیزن چنین مجموعه‌ای ندارد و تمام تمرکز خود را بر ارائه ساعت‌های مقرون به صرفه گذاشته است.

چرا سیکو را به جای سیتیزن انتخاب کنیم؟

یک فرد باید سیکو را به جای سیتیزن برای گزینه های جامع تر برند مانند داشتن زمان سنجی خودکار انتخاب کند. اگر به موتور اتوماتیک علاقه مند هستید و به دقت نسبی آن در مقایسه با موتور کوارتز اهمیت نمی دهید، سیکو یکی از بهترین ساعت مچی های اتوماتیک مقرون به صرفه در بازار را ارائه می دهد. استایل کلاسیک عامل دیگری است که باید فرد را به خرید سیکو ترغیب کند. اگر به دنبال ساعت مچی های پر زرق و برق نیستید، اما در عوض ساعت های شیک و رسمی را ترجیح می دهید، سیکو مناسب شماست.

چرا سیتیزن را به جای سیکو انتخاب کنیم؟

ساعت مچی های سیتیزن باید انتخابی برای افرادی باشند که دقت کوارتز و راحتی بهره مندی از انرژی خورشیدی را تحسین می کنند. ساعت های سیتیزن اکو درایو (Citizen’s Eco-Drive) بدون شک بهترین گزینه برای برآورده کردن این اهداف هستند. با توجه به قیمت های مقرن به صرفه ای که دارند انتخاب مناسبی برای افرادی هستند، که به دنبال ساعت مچی های با کیفیت و قیمت مناسب می گردند. همچنین اگر به دنبال ساعت مچی های پر زرق و برق با صفحه های پرجزئیات را ترجیح می دهید، در این مورد ساعت های سیتیزن تا حد بالایی از سیکو برتری دارد.

در پایان

هر دو برند سیکو و سیتیزن ساعت هایی را برای انواع مختلف سلیقه ها عرضه می کنند. مقایسه سیکو و سیتیزن نسبت به تفاوت سبک و تکنولوژی آن ها کار آسانی نیست. سیتیزن بیشتر بخاطر ساعت مچی های اکو درایو خود شناخته می شود. در صورتی که سیکو یک متخصص در تولید ساعت مچی های اتوماتیک است. به طور کلی هر دو از برند های ساخت ژاپن، قدرتمند و متفاوت از یکدیگر هستند. اما از سوی دیگر بسیار شبیه به هم هستند. هر دو فناوری های مشابهی را ارائه می کنند اما در طرح ها و سبک های متفاوت. هر دو به دلیل نو آوری ها و کیفیت قابل توجه در ساعت مچی های خود به شهرت بالایی دست یافته اند. برای خرید ساعت مچی اصل از برند سیتیزن و سیکو می توانید از وبسایت معتبر تیک تاک گالری خرید کنید.

منبع

www.watchresearcher.com

مطالب مرتبط

۳.۳ از ۵ - ( ۳ امتیاز )
نوشته ایجاد شد 97

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط

متنی که میخواهید برای جستجو وارد کرده و دکمه جستجو را فشار دهید. برای لغو دکمه ESC را فشار دهید.

بازگشت به بالا
×